Harrie Smolders' Regina Z met pensioen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Harrie Smolders' Regina Z met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-16 16:17

Bokt.nl / www.worldofshowjumping.com


De zestienjarige Rex Z-merrie Regina Z gaat met pensioen.

De bruine merrie maakte furore onder Harrie Smolders. Onder hun prestaties hoorden onder meer een eerste plaats op de CSI 5* in Shanghai, Lausanne, Londen, Valkenswaard, Falsterbo, Hong Kong, Basel, Doha, Estoril, Mechelen, Rotterdam en vele andere locaties. In 2015 wonnen ze nog de Longines Global Champions Tour in Shanghai.

Smolders schreef op zijn Facebookpagina:
"Regina was jarenlang mijn meest winnende paard. We boekten samen zoveel mooie overwinningen. Het was echter geen liefde op het eerste gezicht. Door je koppige karakter hadden we vele communicatieproblemen. Het duurde meer dan een half jaar voordat ons partnerschap groeide samen. Maar zodra we elkaar begrepen en op het moment dat je wist hoe het spel werkte, was iedereen op de hoogte van onze vaardigheden.

Je had de beste voorbeentechniek van alle paarden die ik ooit heb gereden, daarnaast was je draaien onnavolgbaar. Je hart was groter dan dat van welk paard dan ook. Ook als de hindernissen zo hoog waren dat ze buiten je mogelijkheden lagen, sprong je ze zonder aarzelen. Je geloofde in jezelf en maakte onmogelijke dingen realiteit. Je vechtersmentaliteit gaf ons veel fans en een heel speciale band.

We wonnen wedstrijden overal ter wereld, ook Grand Prix's, Nations Cups, wereldbekerwedstrijden, je deed twee wereldbekerfinales, won een Global Champions Tour en je was voor vele jaren de aanvoerster van de Z ranking.

We konden altijd op jou rekenen. Je maakte de eigenaar Jos Verlooy Senior, fokker Jan Wilms en het hele Eurohorse team telkens weer zo ontzettend trots. Zelfs onze laatste wedstrijd wonnen we, want natuurlijk wilde jij eindigen in stijl.

Dank je wel Regina, en iedereen die mijn carrière met haar zo geweldig maakte. Nu is het tijd voor een nieuw hoofdstuk in je leven. Hopelijk wordt je net zo succesvol in de fokkerij. Maar eigenlijk twijfel ik daar niet aan: je bent een geboren winnaar!"

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Harrie Smolders' Regina Z met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 16:54

Wat een prachtige ode voor dit bijzondere paard! <3

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Harrie Smolders' Regina Z met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:16

Mooi geschreven!

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

bastiaan02
Berichten: 419
Geregistreerd: 12-04-11
Woonplaats: Capelle aan den Ijssel

Re: Harrie Smolders' Regina Z met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:38

Heel mooi! Kippenvel.

Bastiaan : Haarlem x Zeoliet L1 dr. B spr.
Lucky you : Gentleman x Duc de Normandie (2009 overl)

Iris_92
Berichten: 181
Geregistreerd: 23-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:35

Prachtig!

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Harrie Smolders' Regina Z met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:19

Heel mooi geschreven!!

0407Tamar

Berichten: 599
Geregistreerd: 20-04-14

Re: Harrie Smolders' Regina Z met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:02

<3 :wave:

De dressuurruiter die westernruiter werd maar nog steeds dressuurruiter is?

Valentijn( welsh cob cross breed/10 yo)
RcSmartGenuineChic (Quarter/8 yo)

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Harrie Smolders' Regina Z met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:18

<3

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, anjali, Anneloes___M, Arjette15, DotBot, Fnanne, girlyggirl, janneke584, Karma_k, lina1998, LuCa88, NikkivanOlst, noukso, ogidni, Patriesje, Roihi, Solmyrkvi, vera_pino en 80 bezoekers