Morgan Barbançon Mestre loopt brandwonden op na val

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13996
Geregistreerd: 20-04-16

Morgan Barbançon Mestre loopt brandwonden op na val

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-16 15:07

Bokt.nl / Eurodressage


De Spaanse Olympische amazone Morgan Barbançon Mestre is gisteren gewond geraakt toen ze met haar paard Girasol onderuit ging op een gladde betonnen vloer in Es Fangar. Ze neemt hier deel aan de 4* en 5* dressuurwedstrijd van de Balearen Tour. De merrie viel bovenop haar en rende er geschrokken vandoor, waarbij ze Barbançon Mestre voor zo'n 100 meter meesleepte over de vloer: "Ik dacht dat ik dood ging. Ze werd hysterisch en rende er vandoor terwijl ik nog met mijn voet in de stijgbeugel bleef hangen. Gelukkig heeft ze me niet geschopt of is ze op me gaan staan."

Barbançon Mestre hield een aantal derdegraads brandwonden op haar rug en een verstuikte vinger over aan de val. Ze moet de komende drie tot vier weken in het verband. "Ik ben blij dat Girasol in orde is en dat ik er alleen maar 'een paar krassen' aan overhoud. Ik zal zo snel mogelijk weer plaatsnemen in het zadel om dit weekend de 5* mee te rijden!"

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Morgan Barbançon Mestre loopt brandwonden op na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:11

Derdegraads?? En dan een paar weken verband? Knap om zo iets in een paar weken te helen, denk dat het tweede graads schuurwonden zijn( ook pijnlijk genoeg) maar met derde graads wonden heb je wel wat meer en langer verzorging nodig.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Morgan Barbançon Mestre loopt brandwonden op na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:38

Dat het verband er af gaat, zegt nog niet dat het dan al genezen is he ;)

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:41

palousa_boy schreef:
Dat het verband er af gaat, zegt nog niet dat het dan al genezen is he ;)

Nee, maar zie je iemand met derde graads wonden volgende week alweer rijden?

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Cowboy55
Berichten: 8475
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:43

palousa_boy schreef:
Dat het verband er af gaat, zegt nog niet dat het dan al genezen is he ;)


En de grootte van de brandwonden is ook niet bekend. Het zal zeker aardig wat maanden niet fijn zijn, maar ja, (top)sporters zijn fanatieke mensen. Kijk eens waar motorcrossers/-racers allemaal mee rijden.....

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Happy16

Berichten: 4611
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:44

Ik denk ook niet haar dokter er blij mee is als ze volgende week weer op d'r paard stapt ;)
'n Paar paracetamolletjes erin en gaan :=

Levi <3

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:49

Happy16 schreef:
Ik denk ook niet haar dokter er blij mee is als ze volgende week weer op d'r paard stapt ;)
'n Paar paracetamolletjes erin en gaan :=


Spuitje morfine misschien :+
Maar dat valt vast wel onder doping..

Ik zou er een week later idd ook niet op stappen bigone, maar zij is dat schijnbaar wel van plan.

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:49

Een bekende vloer, inderdaad gevaarlijk. Enorm veel geluk gehad!

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:58

bigone schreef:
Derdegraads?? En dan een paar weken verband? Knap om zo iets in een paar weken te helen, denk dat het tweede graads schuurwonden zijn( ook pijnlijk genoeg) maar met derde graads wonden heb je wel wat meer en langer verzorging nodig.


Best knap als je hierover kunt oordelen nav 1 nieuwsbericht :))

Wat een naar ongeluk zeg, ze heeft inderdaad nog "geluk" gehad. Hopelijk knapt ze snel weer op.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:01

Bizzybijtje schreef:
bigone schreef:
Derdegraads?? En dan een paar weken verband? Knap om zo iets in een paar weken te helen, denk dat het tweede graads schuurwonden zijn( ook pijnlijk genoeg) maar met derde graads wonden heb je wel wat meer en langer verzorging nodig.


Best knap als je hierover kunt oordelen nav 1 nieuwsbericht :))

Wat een naar ongeluk zeg, ze heeft inderdaad nog "geluk" gehad. Hopelijk knapt ze snel weer op.


Derde graads is derde graads, helaas ervaring mee.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniem

Re: Morgan Barbançon Mestre loopt brandwonden op na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 18:19

Ik bedoel dat ik voor het gemak aanneem dat jij Morgans wonden niet van dichtbij hebt gezien :)

Anoniem

Re: Morgan Barbançon Mestre loopt brandwonden op na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:35

Zo, die is er dan nog heel erg 'goed' vanaf gekomen! Honderd meter meegesleurd worden zonder dat je paard op je staat of dat je met je hoofd ergens tegenaan botst... :x

Met een beetje geluk kan zij door haar bekendheid met dit ongeluk weer eens de aandacht vestigen op veilige stijgbeugels - zij kan het namelijk nog navertellen, in tegenstelling tot de meeste ruiters die door een ongeluk die discussie weer aanzwengelen.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Morgan Barbançon Mestre loopt brandwonden op na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:51

Ik kan het ook nog navertellen en "geniet" er nog regelmatig van.
Mijn "geluk" was dat hij alleen op m'n knie en enkel heeft gestaan en dat ik met een trap in m'n zij los kwam voordat hij het hele erf over ging.
En ik heb er dan max 20 meter onder gehangen maar dat leek een eeuwigheid.

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

3timesmom

Berichten: 1318
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:52

pff heftig. Ik ken helaas iemand die zo overleden is. Het eerste wat ik toen gekocht heb voor mij en mn dochter zijn safe style veiligheidsbeugels.
Hopelijk genezen de wonde snel bij haar.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:54

Ongelooflijk dat er op zo'n concours, of überhaupt op een concours zulke gevaarlijke omstandigheden zijn.
Je weet toch van te voren dat er paarden komen, dan zorg je er toch voor dat ze niet over een gladde vloer hoeven met gevaar op uitglijden..... voor hetzelfde geld had het paard er heel anders bijgestaan nu....

QuintyKelly

Berichten: 656
Geregistreerd: 18-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:24

Ik zag op instagram dat ze inmiddels weer in het zadel zit. Ze zal vast wel hele goede pijnstillers hebben.

*Beauty van de Haflingerhoeve
*Kelly

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:33

meiske1577 schreef:
Ongelooflijk dat er op zo'n concours, of überhaupt op een concours zulke gevaarlijke omstandigheden zijn.
Je weet toch van te voren dat er paarden komen, dan zorg je er toch voor dat ze niet over een gladde vloer hoeven met gevaar op uitglijden..... voor hetzelfde geld had het paard er heel anders bijgestaan nu....
Euhm er staan 24/7 paarden op Es Fengar, sterker nog, ze kosten allemaal 100.000+. De betonnen vloeren zijn inderdaad niet heel handig, echter zijn vrijwel al de paarden daar op stal geboren en leren ze van jongs af aan om daar rustig te zijn.

Daarnaast weten de ruiters en grooms dit, normaal gesproken zetten de paarden 3/4 stappen op het beton en lopen ze verder over zand/grind.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Morgan Barbançon Mestre loopt brandwonden op na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:38

Ik hoop dat ze gelijk veiligheidsbeugels heeft aangeschaft

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:43

ik zag inmiddels ook dat ze weer in het zadel zit.

hoop ook dat ze snel geneest.

ze heeft wel een engeltje op haar schouder gehad, het had veel erger kunnen aflopen voor haar :j :j

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 07:24

Ailill schreef:
meiske1577 schreef:
Ongelooflijk dat er op zo'n concours, of überhaupt op een concours zulke gevaarlijke omstandigheden zijn.
Je weet toch van te voren dat er paarden komen, dan zorg je er toch voor dat ze niet over een gladde vloer hoeven met gevaar op uitglijden..... voor hetzelfde geld had het paard er heel anders bijgestaan nu....
Euhm er staan 24/7 paarden op Es Fengar, sterker nog, ze kosten allemaal 100.000+. De betonnen vloeren zijn inderdaad niet heel handig, echter zijn vrijwel al de paarden daar op stal geboren en leren ze van jongs af aan om daar rustig te zijn.

Daarnaast weten de ruiters en grooms dit, normaal gesproken zetten de paarden 3/4 stappen op het beton en lopen ze verder over zand/grind.


Dan vind ik het eigenlijk nog erger. Hopelijk wordt het beton nu opgeruwd oid...

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:44

bigone schreef:
bigone schreef:
Derdegraads?? En dan een paar weken verband? Knap om zo iets in een paar weken te helen, denk dat het tweede graads schuurwonden zijn( ook pijnlijk genoeg) maar met derde graads wonden heb je wel wat meer en langer verzorging nodig.



Derde graads is derde graads, helaas ervaring mee.



en daarnaast zorgen 3de graads brandwonden altijd voor litteken vorming en groeien niet uit zelf dicht en moet er eerst operatief doodweefsel worden verwijderd...intensief sporten is dus zeker uit den boze (ook voor het genezings proces). Zelfs diep 2de graads brandwonden..laten vaak littekens achters en hebben hulp nodig bij de genezing.
Daarnaast zeer vatbaar voor infectie's........

Ik denk dat dus het allemaal wel mee valt...of zo'n kleine mini plekjes dat het niet noemenswaardig is.

Heb je een serieus formaat 3de graadsbrand wonden dan ga je echt niet rijden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dioni, Hannanasjuh, Hobbyhorse, MightyMike, Mira283, Piekosjj, Rosalie_91, sinnekinne, xMaritt en 47 bezoekers