Ton Duivenvoorden Nederlands kampioen Working Equitation

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:28

Japeloup schreef:
germie schreef:
Zijn er mensen uit het noorden die we beoefenen?
Ik wil wel eens over zon brug e.d.





Als ik d'r bokt advertentie mag geloven zit ze in Yde.
Mocht je geïnteresseerd zijn. Het is voor mij, iets meer dan een half uur rijden. En geen probleem om je een keer te helpen.

En waar zit jij? Paard staat in yde, ikzelf woon nog een half uur noordelijker.

Japeloup

Berichten: 1717
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Nieuw Balinge

Re: Ton Duivenvoorden Nederlands kampioen Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:44

Ik zit in Nieuw Balinge. Vlak bij Hoogeveen.

nanda1980Jarig

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Ton Duivenvoorden Nederlands kampioen Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:06

Hele mooie omgeving daar :D

Japeloup

Berichten: 1717
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Nieuw Balinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:56

nanda1980 schreef:
Hele mooie omgeving daar :D

Echt wel. Zo blij dat we verhuisd zijn hierheen!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:13

Haha ik wil best een keertje mee om dat ook eens te proberen. Mijn crossvos is voor alle gekke dingen te porren zolang het maar niet vaker dan 2x exact hetzelfde hoeft te zijn.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Ton Duivenvoorden Nederlands kampioen Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:40

13/11 is een 1* wedstrijd in Pesse, kunnen jullie het live bekijken.

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: Ton Duivenvoorden Nederlands kampioen Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:46

Zou leuk zijn als we daar aan mee konden doen :)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Ton Duivenvoorden Nederlands kampioen Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 15:25

Wat een leuke sport is dit toch!

Shire vindt dit denk ik ook helemaal leuk. Eerst maar eens inrijden :=

Jammer dat Pesse zo'n eind uit de richting is.

DGL

Berichten: 303
Geregistreerd: 23-12-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:23

germie schreef:
Zijn er mensen uit het noorden die we beoefenen?
Ik wil wel eens over zon brug e.d.


Afgelopen weekend was er ook een WE clinic op de manege in Bedum, misschien is dat een optie voor de volgende keer dat ze er een organiseren? Ik wil ook wel eens proberen wat mijn paard ervan vindt...

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16138
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:53


Daantje_Ody
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 16:16

Dit weekend NK was echt super!! :D :D

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Ton Duivenvoorden Nederlands kampioen Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 16:12


asterid
Berichten: 95
Geregistreerd: 20-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:59

Die Ton rijdt best oke, maar niet zo goed als een heel aantal andere aanwezigen en van die uitslag klopt dan ook volgens mij helemaal niets. Er eindigden 3 Duitsers ruim boven hem en er is qua punten zelfs een Nederlander op elk onderdeel hoger geëindigd dan hem, maar omdat WEH vooraf al besloten had dat alleen de masters konden mededingen voor de titel, telde de score van de beste Nederlander niet en was de titelhouder eigenlijk van te voren al bekend. Voor mij was het een grote farce met een deelnemersveld wat naast 'gastrijders' (Duitsers en Belgen die geen lid zijn, waar Nederlandse niet-leden niet mogen deelnemen, ook zoiets raars), grotendeels bestaat uit ruiters van een bepaalde club waarvan ook de meeste juryleden vandaan komen. Voor mij is het allemaal geen toeval.

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:37

asterid schreef:
Die Ton rijdt best oke, maar niet zo goed als een heel aantal andere aanwezigen en van die uitslag klopt dan ook volgens mij helemaal niets. Er eindigden 3 Duitsers ruim boven hem en er is qua punten zelfs een Nederlander op elk onderdeel hoger geëindigd dan hem, maar omdat WEH vooraf al besloten had dat alleen de masters konden mededingen voor de titel, telde de score van de beste Nederlander niet en was de titelhouder eigenlijk van te voren al bekend. Voor mij was het een grote farce met een deelnemersveld wat naast 'gastrijders' (Duitsers en Belgen die geen lid zijn, waar Nederlandse niet-leden niet mogen deelnemen, ook zoiets raars), grotendeels bestaat uit ruiters van een bepaalde club waarvan ook de meeste juryleden vandaan komen. Voor mij is het allemaal geen toeval.


En laten we even niet vergeten dat er een hele groep betere ruiters letterlijk aan de zijlijn staan omdat ze geen lid meer ( willen/ kunnen/ mogen ) zijn van de WEH , dat het dus eigenlijk, zoals hier al eerder is opgemerkt een "club kampioenschap" was..........

Het was toch leuk geweest als de Kampioen van 2015 zijn titel had kunnen/ mogen/ willen verdedigen.................

Toeval bestaat niet :o zeker niet in dit geval.
Laatst bijgewerkt door ElCid op 31-10-16 22:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:39

asterid schreef:
er is qua punten zelfs een Nederlander op elk onderdeel hoger geëindigd dan hem, maar omdat WEH vooraf al besloten had dat alleen de masters konden mededingen voor de titel, telde de score van de beste Nederlander niet en was de titelhouder eigenlijk van te voren al bekend.


Dit is wel heel erg sneu... :')
Wat voor beeld wil je dan eigenlijk van je organisatie schetsen; may the best man win, of je kunt winnen wat je wilt maar wij bepalen wie er een beker krijgt en wie niet? Lijkt me geen gezond clubje.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ton Duivenvoorden Nederlands kampioen Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:29

Is er dan een soort van andere club dan de WEH waar ze hetzelfde doen? Ik kan verder niet oordelen over de situatie, mij lijkt deze tak van sport best leuk om te doen.

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:44

germie schreef:
Is er dan een soort van andere club dan de WEH waar ze hetzelfde doen? Ik kan verder niet oordelen over de situatie, mij lijkt deze tak van sport best leuk om te doen.


Nee, nog niet, tenminste. Er zijn wel groepjes mensen die samen clinics/ lesdagen organiseren en proberen om weer lol in de WE te krijgen ........... :D
In Noord-Holland is een groep die met WE bezig is en lesdagen en oefen wedstrijdjes organiseert, in Kootwijkerbroek worden clinics en wedstrijden georganiseerd, wij doen samen met anderen lesdagen/ clinics en nodigen Portugese (WE) trainers uit en hebben ook oefenwedstrijden op de planning staan voor volgend jaar. Allemaal zonder de WEH............. :o

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ton Duivenvoorden Nederlands kampioen Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:56

Dus als je het wilt gewoon lid worden van de weh en dan volgend jaar in de hoogste klasse starten, is er wat meer concurrentie ;)

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Ton Duivenvoorden Nederlands kampioen Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:11

Je moet ook lid zijn van de KNHS als je Nederlands Kampioens dressuur, springen, voltige of mennen wil worden.

Zo raar vind ik het niet dat je lid moet zijn van de WEH als je wil deelnemen.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Ton Duivenvoorden Nederlands kampioen Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:29

Goh... ik ben vorig jaar eens in Pesse geweest en heb echt genoten van de gezellige ongedwongenheid. Een verademing ten opzichte van de ongezelligheid bij de dressuur.

Krijg nu een beetje een raar gevoel na het lezen van de laatste berichten. Geen idee wat er speelt, maar klinkt als een beetje jammer.

Wie hier is een expert op WE-vlak? Ik heb wat vragen die ik graag zou willen stellen en die niet interessant zijn voor dit topic.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ton Duivenvoorden Nederlands kampioen Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:31

Mij lijkt WE nog steeds leuk om te proberen en ik sluit niet uit dat ik dan gewoon lid word van de weh, dus van mijn kant geen verkeerd woord. Maar als mensen commentaar leveren moeten ze vooral ook zelf meedoen en dan ook in de hoogste klasse. Dan is er ook meteen meer concurrentie. Zo zie ik het. Ik vind het juist erg goed dat je zelf een klasse kunt kiezen. DAt met 1 hand rijden is wel lastig, vandaag wat voltes geprobeerd. Ik heb het verder nog totaal niet over wissels springen op snelheid.

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:39

ElCid schreef:
In Noord-Holland is een groep die met WE bezig is en lesdagen en oefen wedstrijdjes organiseert, in Kootwijkerbroek worden clinics en wedstrijden georganiseerd, wij doen samen met anderen lesdagen/ clinics en nodigen Portugese (WE) trainers uit en hebben ook oefenwedstrijden op de planning staan voor volgend jaar. Allemaal zonder de WEH............. :o

Kootwijkerbroek is lekker dichtbij. Is er ergens een kalender te vinden waar een overzicht van de activiteiten staan? Ik wil wel eens kennismaken met WE namelijk. :)

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Ton Duivenvoorden Nederlands kampioen Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:21

Nee, omdat het zo verdeeld is wordt dat lastig. De WEH heeft een eigen agenda, Kootwijkerbroek ( Human and Horse hotel) ook en in Noord Holland doen ze ook hun eigen ding.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:21

Wij hebben zondag een kennismakingsclinic in Hoofddorp. Ik weet niet hoe ver Schiphol is voor je. Anders ben je van harte welkom om te komen kijken. Van 10 tot 18 u, de koffie staat klaar

Paardensportvereniging Haarlemmermeer in Hoofddorp

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:07

janouk schreef:
Wij hebben zondag een kennismakingsclinic in Hoofddorp. Ik weet niet hoe ver Schiphol is voor je. Anders ben je van harte welkom om te komen kijken. Van 10 tot 18 u, de koffie staat klaar

Paardensportvereniging Haarlemmermeer in Hoofddorp

Dat ga ik mezelf en mijn paard niet aandoen, dat is met de trailer toch bijna 3 uur. Maar bedankt voor het aanbod.