Moderators: Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95, Firelight
ElCid schreef:Wijze opmerking, maar het "jaloezie" deel is niet altijd waar. De geleverde kritiek door mensen die bepaalde misstanden willen tegengaan is zelden op jaloezie gebaseerd maar puur op liefde voor het paard en het willen bestrijden van situaties waarin de dieren niet netjes behandeld worden.
Daphara schreef:ElCid schreef:Wijze opmerking, maar het "jaloezie" deel is niet altijd waar. De geleverde kritiek door mensen die bepaalde misstanden willen tegengaan is zelden op jaloezie gebaseerd maar puur op liefde voor het paard en het willen bestrijden van situaties waarin de dieren niet netjes behandeld worden.
Het jaloezie gedeelte is zeker wel waar. Draai maar eens mee aan de top.
En de mensen die kritiek leveren omdat ze van alles en nogwat vinden wat paardonvriedelijk is, moeten ook eens in de spiegel gaan kijken in plaats van altijd af te geven op anderen.
Een oude gezegde zou vaker moeten gelden...
Diegene die zonder zonde is werpe de eerste steen.
freeride schreef:Zou je het Rollkur gedeelte willen toelichten? Liefst met bewijs.Niks jaloezie,de ruiters die zich wel aan de fei regels houden willen gewoon dat de rollkuurders dat ook moeten,volledig terechte kritiek dus,en zulke ruiters kijken continu in de spiegel,zoeken verbeteringspunten bij zichzelf,wenden zich niet tot een dwangsysteem...Carl Hester,Mr. Rollkur himself,briljant hoe ze toch met hand en tand hun systeempje verdedigen,en enkel jaloezie als "argument" kunnen verzinnen.
freeride schreef:Niks jaloezie,de ruiters die zich wel aan de fei regels houden willen gewoon dat de rollkuurders dat ook moeten,volledig terechte kritiek dus,en zulke ruiters kijken continu in de spiegel,zoeken verbeteringspunten bij zichzelf,wenden zich niet tot een dwangsysteem...Carl Hester,Mr. Rollkur himself,briljant hoe ze toch met hand en tand hun systeempje verdedigen,en enkel jaloezie als "argument" kunnen verzinnen.
ElCid schreef:Eigenlijk is het wel zielig, dat het stokpaardje "jaloezie" altijd om de hoek komt als er kritiek komt op de mensen die zichzelf blijkbaar hoog verheven voelen boven de rest.........om de enige simpele reden dat ze "leuk kunnen paardrijden" .
Ik heb wel kritiek op bepaalde trainingsmethoden maar ben absoluut niet jaloers op de personen die vinden dat ze die methoden moeten toepassen, integendeel. Gelukkig heb ik ook geen fans en juichende menigten nodig om me prettig te voelen. Dat gevoel krijg ik van mijn paard, wat op minimale signaalhulpen reageert en van gelijkgezinden met wie ik samen op een fijne manier met paarden bezig ben.
Carl leek mij altijd toch een redelijk sympathiek figuur, maar dit soort opmerking maken hem "pathetic" ( dat vind ik altijd net de lading beter dekken dan "zielig"............)
Riel schreef:Hoge bomen vangen veel wind. Van toepassing op de sportmensen, directeurs, politieker, dokters, ... Of jaloezie hiervoor de drijfveer is of iets anders maakt wat mij betreft niet veel uit. Wel is en blijft het belangrijk om de ander met respect te behandelen en dat mis ik vaak online en ook in real live.
Nieuwsredactie schreef:Hestenmagasinet
"Toen ik in Herning naar de Grand Prix keek zag ik hooguit zes tot acht combinaties waarbij het er makkelijk uit zag. Bij de overigen leek het meer op een strijd dan een harmonieus samenwerken." Op de rij achter Carl Hester werd er vooral gemopperd op de combinaties in de ring. Volgens Hester zou het daar niet om moeten gaan. "Het gaat om hoe moeilijk dit niveau eigenlijk is, niet om slecht rijden."
freeride schreef:Niks jaloezie,de ruiters die zich wel aan de fei regels houden willen gewoon dat de rollkuurders dat ook moeten,volledig terechte kritiek dus,en zulke ruiters kijken continu in de spiegel,zoeken verbeteringspunten bij zichzelf,wenden zich niet tot een dwangsysteem...Carl Hester,Mr. Rollkur himself,briljant hoe ze toch met hand en tand hun systeempje verdedigen,en enkel jaloezie als "argument" kunnen verzinnen.
Rocamor schreef:Nieuwsredactie schreef:Hestenmagasinet
"Toen ik in Herning naar de Grand Prix keek zag ik hooguit zes tot acht combinaties waarbij het er makkelijk uit zag. Bij de overigen leek het meer op een strijd dan een harmonieus samenwerken." Op de rij achter Carl Hester werd er vooral gemopperd op de combinaties in de ring. Volgens Hester zou het daar niet om moeten gaan. "Het gaat om hoe moeilijk dit niveau eigenlijk is, niet om slecht rijden."
Ik snap het even niet. Als die dikgedrukte zin ook van Hester zelf is, maakt hij zichzelf toch ook schuldig aan het gedrag dat hij bij anderen juist niet fijn vindt?
ElCid schreef:Wijze opmerking, maar het "jaloezie" deel is niet altijd waar.
_l_amanda_l_ schreef:Je hoeft het nl. niet altijd met elkaar eens te zijn, en van haat en nijd wordt de wereld ook niet mooier. Helaas missen veel mensen dat stukje fatsoenen is voor velen het altijd maar "je mening kunnen geven" belangrijker dan het welzijn van een ander.
R12312 schreef:_l_amanda_l_ schreef:Je hoeft het nl. niet altijd met elkaar eens te zijn, en van haat en nijd wordt de wereld ook niet mooier. Helaas missen veel mensen dat stukje fatsoenen is voor velen het altijd maar "je mening kunnen geven" belangrijker dan het welzijn van een ander.
Mooi gezegd en helemaal waar.
Gebruikers op dit forum: candalisa, Gini, Loei, Mar_X, Miekie74, SemrushBot, SentiBot, Ubermetrics en 8 bezoekers