Amerikaanse overheid schrapt plan om wilde paarden te doden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:17

Nou er staat er toch echt 1 in Nieuw-Zeeland. Hun hebben meegedaan aan de mustang challenge dus misschien is de export dan een jaar later gedaan dat durf ik niet te zeggen. Het gaat om de mustang Bragg en de Wilson zusjes
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 05-10-16 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:19

Je hebt ook wel paarden die 3x zijn geadopteerd en die mogen verkocht worden (three strikes mustangs) , vind het hele gedoe met het BLM maar krom .

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:39

daffie1986 schreef:
Nou er staat er toch echt 1 in Nieuw-Zeeland. Hun hebben meegedaan aan de mustang challenge dus misschien is de export dan een jaar later gedaan dat durf ik niet te zeggen. Het gaat om de mustang Bragg en de Wilson zusjes


De zussen hebben door hun eigen werk voor de Kaimanawa horses waarschijnlijk een uitnodiging en sponsoring gekregen via the Lazy L&B Ranch. Ik denk dat daar andere regels voor gelden als voor gewone buitenlandse kopers.
Normaal worden de paarden na afloop geveild voor het goede doel (bescherming van de mustang).

Ik kende de zussen niet en ben nieuwsgierig.

Rebecca, vroeger was de BLM er alleen om de gronden te verpachten en het cattle te beschermen tegen roofdieren. Op deze gronden werd gejaagd door de BLM op onder andere de mustangs.
Na verschillende wetswijzigingen werd de mustang min of meer beschermd door de wet.
Degene die de wet moesten uitvoeren was ironisch genoeg de BLM.
De rol van jager veranderde in beschermer, dit heeft de BLM nooit goed gelegen omdat het indruist tegen hun financiele belangen.

In verschillende staten komt door de aanhoudende kritiek en door de goede voorstellen van de verschillende aktiegroepen langzaam verbetering in het beheer.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Amerikaanse overheid schrapt plan om wilde paarden te doden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 09:08

Ze doen jaarlijks de kaimanawas in een challenge om ze te redden en op te leiden. De oudste is springamazone, met zijn 3en en met hulp van hun ouders runnen ze ook een manege. Verder hebben ze in Australiƫ hetzelfde gedaan met de brumbies (of zijn daar nu mee bezig).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Kirrietje, kyrkelover, MissSicarius, ogidni, pamts1, tjee, Vernon en 93 bezoekers