Wenen: John Whitaker en Bertram Allen niet te verslaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14022
Geregistreerd: 20-04-16

Wenen: John Whitaker en Bertram Allen niet te verslaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 08:19

www.equnews.nl




Het was vanavond team Valkenswaard United die in de Global Champions League met de winst naar huis gingen. Het succesvolle duo bestaande uit John Whitaker en Bertram Allen waren niet te kloppen.

Eerder schreven ze de manches in Miami, Hamburg en Monaco op hun naam. Vanavond kwam Allen in actie met zijn Romanov (v. Heartbreaker), terwijl Whitaker met zijn For Pleasure nakomeling Ornellaia in de ring verscheen. Beide combinaties wisten twee foutloze rondes neer te zetten en kwamen met de snelste tijd door de finish. Hun totale tijd kwam uit op 129.49 seconden.

John Whitaker, Valkenswaard United: “Het is nu de taak om de druk omhoog te voeren en foutloos te blijven in Doha. Onze sterke kant is de snelle tweede rondes waarmee Bertram door het parcours snelt. Wij proberen ons op onszelf te concentreren in plaats van op de tegenstander, daardoor kunnen we ons goed focussen op onze eigen rondes. Ik vind het vreselijk om de ander te moeten zien rijden, als ik de ronde van Bertram ga bekijken ben ik een nerveus wrak".

Bertram Allen, Valkenswaard United: “Het is een eer om met John te rijden. We vormen een goed team, hebben veel lol en behalen geweldige resultaten".

Op de tweede plaats eindigde het team van de Rome Gladiators. Dit team bestaande uit Laura Renwick en haar Bintang II (v. Tangelo van de zuuthoeve) en Jack Towell met Emilie de Diamant A.S. (v. Diamant de Semilly) wisten in Madrid nog de overwinning op hun naam te schrijven. Ook dit duo bleef foutloos over beide omlopen en eindigden met een totale ijd van 133.02 seconden.

De derde plaats ging naar onze eigen Monaco Aces. Het team bestaande uit Leopold van Asten en Maikel van der Vleuten. In de tweede ronde ging het mis bij Van Asten en zijn VDL Groep Miss Untouchable (v. Chacco-Blue) toen de balk niet in de lepels bleef liggen. Een dure fout want met de twee foutloze ronden van Van der Vleuten zijn VDL Groep Quatro (v. Quaprice Bois Margot) waren ze de snelsten van het veld met in totaal 127.86 seconden.

Leopold van Asten, Monaco Aces: “Tot dusver zijn Maikel en ik een zeer goede combinatie. Vandaag had ik een balk waardoor we onze achterstand opliepen. Ik ben blij dat Maikel de lei schoon wist te houden en zo onze rondes wist te redden".

Maikel van der Vleuten, Monaco Aces: “Ik had bedacht dat ik het op safe moest spelen voor het geval ik een balk kreeg, maar vooral dat ik er de snelheid in moest houden om voor de Antwerp Diamonds te blijven. Quatro liep fantastisch en liep in de tweede ronde zelfs nog beter. We mogen trots zijn op onze derde plaats".

Vandaag werd in Wenen de voorlaatste wedstrijd verreden van de Global Champions League. In de tussenstand gaat op dit moment het team Valkenswaard United aan de leiding, gevolgd door de Antwerp Diamons. Het team van Monaco Aces staat op een goeie derde plaats. De laatste ronde wordt verreden in Doha op 5 november.