Uitgemergelde merrie gevonden langs de weg in de VS

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Uitgemergelde merrie gevonden langs de weg in de VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 15:18

http://www.bokt.nl / http://www.horsetalk.co.nz


Afbeelding

Een liefdadigheidsinstelling uit Texas vecht voor het leven van een zwakke en uitgehongerde merrie die langs de openbare weg werd aangetroffen.

De Humane Society of North Texas omschrijft de gesteldheid van de twaalfjarige merrie genaamd "Stella", als kritiek. Ze staat in een zelfgemaakt takelsysteem, maar medewerkers zijn bang dat het systeem het niet lang meer zal houden en roepen nu mensen op om te helpen aan een nieuw systeem.

Het veterinaire team dat de merrie verzorgt was "voorzichtig optimistisch", maar het is cruciaal dat ze blijft staan. "Stella heeft nog een lange en moeilijke weg te gaan, maar nadat we haar laatste bloedresultaten hebben gezien, zijn we voorzichtig optimistisch."

Klik hier voor een foto.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 03-07-15 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

OutOfTheWood

Berichten: 1999
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Uitgemergelde merrie gevonden langs de weg in de VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:20

Waar gaat het heen met deze wereld...Al dat leed :=
Arm dier, hoop echt dat ze er weer bovenop kan komen :(:)

Westhof

Berichten: 2902
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:25

Vreselijk. Arm beest :(:) Gelukkig is ze nu in goede handen.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Uitgemergelde merrie gevonden langs de weg in de VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:27

Arm dier...ik hoop ook dat ze er bovenop gaat komen!

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:27

Owhh :( Waarom zo ver laten komen? Als je niet meer voor je dier kunt zorgen, breng hem dan naar een instantie... of laat hem ophalen.. Je kunt daar gratis afstand doen van je dier als ik die programma's op Animal Planet moet geloven.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:30

Eens met Martine_R. Ik vind de bedoelingen erg lief van deze organisatie maar misschien dat deze merrie meer gebaat is bij liefdevol in laten slapen zodat er een einde komt aan haar lijden.

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:30

Ach laat haar gaan, denk dat je haar daar veel meer plezier mee doet dan ellenlange revalidaties.

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:59

Paarden kunnen vrij snel en best goed opknappen als het 'alleen' ondervoeding is geweest of uitdroging (voor beperkte tijd uiteraard). Heb ook een keer een 'skelet' opgevangen (die kon nog wel staan maar was op het randje) en na een maandje herkende je het dier niet meer terug. Dier staat op de foto's met een koppie omhoog en oortjes erop, dat is een goed teken.

Nyma

Berichten: 69
Geregistreerd: 31-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:47

Martine_R schreef:
Owhh :( Waarom zo ver laten komen? Als je niet meer voor je dier kunt zorgen, breng hem dan naar een instantie... of laat hem ophalen.. Je kunt daar gratis afstand doen van je dier als ik die programma's op Animal Planet moet geloven.


Ze werd langs de kant van de weg gevonden dus ze zou ook weggelopen kunnen zijn of iets anders gebeurt.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:48

Hmmm, fijn dat ze gevonden is, maar als je als stichting beperkte middelen hebt zou ik deze inzetten voor dieren die een minder lange lijdensweg hebben om weer op te knappen.
(ipv 1 voor veel geld, meerdere voor hetzelfde geld)
Voor deze merrie was euthanasie geen gek alternatief geweest, naast opknappen.
Maar aangezien ze nu toch al A hebben gezegd, hoop ik dat ze ook B zeggen en het paard nog een lang en gelukkig leven mag hebben.

7ofhearts

Berichten: 2748
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Uitgemergelde merrie gevonden langs de weg in de VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:35

Ik vraag me dan alleen af waarom ze de merrie niet onderbrengen bij instanties/paardenklinieken met een betere hulpmiddelen???

Je kan dan wel geld gaan inzamelen, maar ondertussen hangt zo een paardje dan wel op goed geluk in een slecht passend tuig, met alle risico's van dien.

Want inderdaad.......met wat geluk en het juiste infuus kan zo een paardje nog verbazingwekkend snel opknappen.
De revalidatie weg is dan wél erg lang.......een paar honderd kilo eet je er niet zo snel aan......maar dat is niet zo belastend meer voor het paard

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Uitgemergelde merrie gevonden langs de weg in de VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:23

Laat dat arme dier gaan.. !

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Uitgemergelde merrie gevonden langs de weg in de VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:26

Wat vreselijk zeg! ;(

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:48

VanHuisUit schreef:
Paarden kunnen vrij snel en best goed opknappen als het 'alleen' ondervoeding is geweest of uitdroging (voor beperkte tijd uiteraard). Heb ook een keer een 'skelet' opgevangen (die kon nog wel staan maar was op het randje) en na een maandje herkende je het dier niet meer terug. Dier staat op de foto's met een koppie omhoog en oortjes erop, dat is een goed teken.


Dat geloof ik eigenlijk ook wel.

Als je op de facebookpagina van Prince Fluffy Kareem kijkt, hoe die paarden soms binnenkomen... :oo Hoe prince Fluffy Kareem zélf ooit is binnengekomen (omslagfoto) \, en hoe ze er dan met wat goed voer later weer bij staan...

Zou best eens goed kunnen komen met de merrie.

https://www.facebook.com/princefluffykareem?fref=ts

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Uitgemergelde merrie gevonden langs de weg in de VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:54

Ik vind het een wonder dat dat dier nog leeft.... :(:)
Zo uitgemergeld... :(

Het is te hopen dat de eigenaar _-:( eens gevonden word. In Amerika staan forse straffen op een dergelijke omgang met dieren.

LarissaKas

Berichten: 127
Geregistreerd: 09-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:24

hopelijk komt het weer goed en blijft het dier leven

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:58

Tessa_93 schreef:
Laat dat arme dier gaan.. !

Inderdaad, maar beter 100 anderen anoniem laten sterven en deze opknappen voor het oog van de camera en de wereld blijkbaar...

suusje7
Berichten: 41
Geregistreerd: 30-04-13
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:02

arm beestje!