Paardensector fel tegen hoger btw-tarief

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Paardensector fel tegen hoger btw-tarief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-15 22:05

www.knhs.nl


Een btw-verhoging zou volgens de Sectorraad Paarden een grote klap betekenen voor de hele paardensector. Omdat de verhoging op het bordje van de consument komt, zullen veel hobbymatige paardensporters bij een hogere prijs mogelijk afhaken.

Voor maneges, instructie-, sport- en trainingsstallen en andere hippische ondernemers zou dit een funeste ontwikkeling zijn.
De marges staan in de gehele paardensector al jaren onder druk. Naast banenverlies, zal een btw-verhoging ook gevolgen kunnen hebben voor de kwaliteit van de accommodaties en daarmee voor de veiligheid in de sport.


Radionx

Berichten: 161
Geregistreerd: 08-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:14

Wat een onzin bericht. Er wordt 1 aspect uit een belastingplan gehaald. Ik vind het juist prima dat de belasting op inkomen verlaagd wordt. Hierdoor hou je dus netto meer over (meer op het bordje) en dan kan jezelf beslissen waar je dat geld dan weer aan uitbesteed. De ene doet het aan een auto en een ander aan een paard.

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Paardensector fel tegen hoger btw-tarief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:16

T houd nooit op _O-


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 12:41

Precies. Tegen over de btw verhoging staat een verlaging van de loon belasting waardoor men uiteindelijk men niks duurder uit is.
Gene die hier mogelijk wel latst van kunnen krijgen zijn mensen die niet werken of zwart werken. Want die hebben niet het voordeel van de loonbelasting verlaging.

dakota
Berichten: 420
Geregistreerd: 31-05-03

Re: Paardensector fel tegen hoger btw-tarief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 21:25

Ik vind het belachelijke plannen. Ze moeten de echte grootverdieners (miljonairs) maar harder aanpakken. Nu worden mensen zonder inkomsten het meest getroffen. Wat mij betreft gaat de BTW juist omlaag... mensen kunnen dan meer kopen en is beter voor de werkgelegenheid.

Goldenflower

Berichten: 1616
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: Gelderland-zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 07:37

Ik vind een idiote plannen. Zo wordt t leven duurder voor iedereen. Niet alle mensen hebben het geluk dat het werk hebben of rijk zijn. Ik ben al 2 jaar werkeloos en leef van de inkomsten van mijn vriend, dat is al lastig genoeg en met btw plannen nog lastiger :(.
Ze moeten ook rekening houden met de mensen die geen werk hebben of mensen met lage inkomsten of mensen die chronisch ziek zijn en hierdoot lage inkomsten hebben.
Ik verwacht dat de mensen met lage tot modale inkomsten hard getroffen zullen worden met deze idiote btw plannen!

Je kan beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan dat je spijt hebt van dingen die je nooit hebt gedaan

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:34

wat betekent dit dan concreet? Moet ik dan meer gaan betalen voor mijn paardrijlessen?

Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:46

Tobbes schreef:
Precies. Tegen over de btw verhoging staat een verlaging van de loon belasting waardoor men uiteindelijk men niks duurder uit is.
Gene die hier mogelijk wel latst van kunnen krijgen zijn mensen die niet werken of zwart werken. Want die hebben niet het voordeel van de loonbelasting verlaging.

En mensen met een hypotheek en/of gebruik maken van de kinderdagopvang (lagere belastingteruggave).

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Anoniem

Re: Paardensector fel tegen hoger btw-tarief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:36

Dat weer goed ding, want uiteindelijk is ook de bedoeling dat de hypotheek rente aftrek minder wordt en later verdwijnt.

Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:49

Tobbes schreef:
Dat weer goed ding, want uiteindelijk is ook de bedoeling dat de hypotheek rente aftrek minder wordt en later verdwijnt.

De aftrek wordt al elk jaar minder.
Als de inkomstenbelasting ook zakt, gaat het dubbel zo snel.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:51

Waves schreef:
wat betekent dit dan concreet? Moet ik dan meer gaan betalen voor mijn paardrijlessen?

Onder andere en voor het Ov en de kapper

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Bloodymary
Berichten: 4531
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:22

Waves schreef:
wat betekent dit dan concreet? Moet ik dan meer gaan betalen voor mijn paardrijlessen?

Ja, stel dat je nu voor een leskaart 100 Euro betaald, dan wordt dat als de plannen doorgaan 114,15.

Ik denk dat heel veel mensen hierdoor getroffen worden. Zeker mensen met lage inkomens, voor hen kan dit de doorslag geven om niet meer te gaan sporten. En aan die verlaging van de loonbelasting hebben deze mensen niets.

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Re: Paardensector fel tegen hoger btw-tarief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:47

Echt zeg... pak er 1 deel uit dat negatief voor je is en vergeet de rest....

Mensen gaan er ook zo'n 700-800 euro op vooruit.. Dan kan die 14,15 er wel vanaf neem ik aan? :')

Meeleesmodus - Mijn mening ja ;)

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Re: Paardensector fel tegen hoger btw-tarief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:48

Wel is het zo dat de drempel denk ik hoger wordt om te starten/meer te gaan lessen.... Het heeft heus wel zijn impact, maar niet doen alsof het voor iedereen zo rampzalig is ;)

Meeleesmodus - Mijn mening ja ;)

Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:57

Lianne86 schreef:
Echt zeg... pak er 1 deel uit dat negatief voor je is en vergeet de rest....

Mensen gaan er ook zo'n 700-800 euro op vooruit.. Dan kan die 14,15 er wel vanaf neem ik aan? :')

Ook andere sectoren worden dan duurder.
oa de horeca (waar ik dus in werk) en (school)boeken.

Citaat:
Koninklijke Horeca Nederland (KHN): “Als het kabinet daadwerkelijk het lage btw-tarief voor de horeca afschaft, gaan er 35.000 banen in de horeca verloren. (..) De prijzen laten stijgen door meer btw in onze branche is funest voor het stimuleren van bestedingen door consumenten. Het betekent simpelweg dat een dagje uit, een borrel, uit eten of een overnachting duurder wordt. Het kabinet verkoopt knollen voor citroenen, want per saldo gaat de consument er financieel niet op vooruit.”

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/06/17/btw ... n-kranten/

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Paardensector fel tegen hoger btw-tarief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:18

Ik wil eerst zien of ik erop vooruit ga. Gaan de mensen met een bijstandsuitkering er ook op vooruit dan?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

emma525

Berichten: 2517
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Paardensector fel tegen hoger btw-tarief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:25

Hoe zit dit dan voor studenten, meeste hebben geen baantjes. Voor hun wordt het alleen duurder, zonder voordelen als ik het zo lees. Het leven is al niet goedkoop met alle boeken en eten...

''Je kijkt alsof je vuur ziet branden''
Desktop user

Bloodymary
Berichten: 4531
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Paardensector fel tegen hoger btw-tarief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:51

Precies, en daardoor zijn het dus de lagere inkomens die hier door worden getroffen.

bumblebijtje

Berichten: 187
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: steenbergen

Re: Paardensector fel tegen hoger btw-tarief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:27

zo ik begreep gaat bijna alle 6% naar 21% btw hierdoor worden kapper, lessen, bouwsector duurder
word de netto loonlast verlaagd voor werknemers je houd dus meer salaris over.
word de loonlast werkgever verhoogd ( dit zou kunnen beteken dat er minder mensen aangenomen worden door kleinere bedrijven)

volgens mij levert het geen winst op. Ik ga geen extra personeel aannemen door de verzwaaing werkgevers. en ook de verbouwingen laat ik wel zwart doen. waardoor de bouwsector weer een opdracht minder heeft. idem voor de kapper. dus of het nu een verbetering is........

voor de normaal en hoger inkomens scheelt het tot 800 euro per jaar
de lagere inkomens blijven ongeveer gelijk...

wanneer jij jezelf volledig aanvaard ont-dek je hoe uniek je bent.

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Paardensector fel tegen hoger btw-tarief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:58

Als de normale inkomens erop vooruit gaan is het wereldnieuws. Maar ze zullen dan toch wel weer andere dingen vinden om omhoog te gooien. Denk aan ziekenfonds, ozb, benzine en ga zo maar door. Een lastenverlaging en verhoging is leuk voor degene die er wat aan hebben maar de zorgtoeslag gaat naar beneden en de pensioenleeftijd omhoog, de uitkeringen zullen misschien omlaag gaan. Wanneer word deze groep nou eens ontzien en mogen deze groep er eens een graantje van meepikken?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Bloodymary
Berichten: 4531
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:23

Voor maneges lijkt het me toch wel een hele strop als de lessen ineens met meer dan 14 % omhoog gaan. Ja, meer dan 14 %, want de verhoging is 121/106. Ze zullen moeten kiezen tussen minder klanten (mensen haken af) of minder winst nemen door de verhoging niet helemaal door te berekenen.

Bloodymary
Berichten: 4531
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Paardensector fel tegen hoger btw-tarief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:11

Maar gelukkig gaat het niet door!

bumblebijtje

Berichten: 187
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: steenbergen

Re: Paardensector fel tegen hoger btw-tarief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:06

gelukkig idd. nu maar afwachten wat ze nu weer gaan verzinnen.....

wanneer jij jezelf volledig aanvaard ont-dek je hoe uniek je bent.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot, Rensjee, Wulfy en 49 bezoekers