Drafsport: Caen Oldeson wint Grote Prijs der Lage Landen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Drafsport: Caen Oldeson wint Grote Prijs der Lage Landen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 20:01

http://www.drafsport.nl
Ingezonden door ruitje


Voor het tweede jaar op rij heeft Caen Oldeson de Grote Prijs der Lage Landen gewonnen. Rijder John de Leeuw vertelde na afloop in de slotfase al te hebben begrepen dat de draver uit het entrainement van Frank Westerveld (inmiddels al drie keer winnaar van dit topnummer) zou gaan winnen. “Ik had vertrouwen in zijn speed en toen hij eenmaal recht was, wist ik het zeker: ik ga winnen.”

Dat met de vorm van de tonwinnaar niets mis was, werd tijdens zijn laatste optredens al duidelijk met winst in Wolvega en een tweede plaats achter Lobell Countess, de Duitse Derbywinnares die nu genoegen moest nemen met een vierde plek. “Natuurlijk kreeg ik een mooie rit achter het paard van Arnold Mollema, maar je ziet gewoon hoe snel hij nog kan in de laatste rechte lijn.” Tweede werd Zorro Photo en als derde kwam Zorba Oldeson over de meet.
Een vetpot is de winst in deze koers allang niet meer. Paarden als Yellowa of Vriend mochten nog bijna een halve ton opstrijken bij hun zeges, maar het prijzengeld is de laatste jaren wel weer wat opgehoogd. Venividivici Joe verdiende in 2010 slechts vijf mille en Caen Oldeson vorig jaar het dubbele hiervan. Zondag werd de winst beloond met 13.500 euro, de hoogste eerste prijs sinds die andere winnaar van Westerveld, Zandokan Eden, er in 2011 met de winst vandoor ging.

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.


Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Drafsport: Caen Oldeson wint Grote Prijs der Lage Landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 07:44

Het was een machtige overwinning!

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:07



Dit paard is echt fantastisch!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

fransje23

Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:13

Wow! Wat een mooie overwinning! Spannend om te kijken :j *\o/*

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:16

Prachtig :D

"Een draver, is gaver" :D

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:35

Een super overwinning, oowh wat was het spannend tot het laatste rechte stuk. Ik stond precies in de bocht te kijken en kon niet zien waar die lag. Met spanning afwachten en wachten op zijn eindsprint.
Helemaal super hoe die wint voor die paarden uit, wat een topper. Zo lief in omgang en zo'n vechtlust in de koers.
En de huldiging was kippenvel, een moment die ik nooit meer zal vergeten!

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleuribelle, FrNo, Just_Natural, lucifertje, Monique1963, mooney, Pjotar, roekes, snorkel1986, webster543 en 27 bezoekers