Duitsland: aanrijding met auto en koets

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Duitsland: aanrijding met auto en koets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 16:26

www.bild.de/bokt.nl


In het Duitse plaatsje Wesel botste gisteren een 81-jarige bestuurder met zijn auto op een koets die door twee paarden werd voortgetrokken. De koetsier raakte daarbij lichtgewond. Zijn broer, die naast hem zat, liep ernstig letsel op. Helaas raakte één van de paarden zodanig gewond dat hij ter plaatse moest worden ingeslapen. De politie tast nog in het duister over de toedracht van het ongeluk.

De hemel is voor een paard een ruiter met beide benen op aard.
The more real you get the more unreal the world gets. John Lennon
I think our society is run by insane people for insane objectives.


funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Duitsland: aanrijding met auto en koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:29

Ik wil niet discrimineren maar o o die bejaarden achter het stuur is echt linke soep!
Hier komt het ook heel vaak voor dat zo'n oudje gewoon door kachelt terwijl je bijv. voorrang hebt.
En zelf heb ik mijn paard al een keer op de stoep moeten trekken omdat zo'n grijze krullenbol niet deed opletten en zonder ook maar af te remmen langs ons door zoefde.(een geluk dat ik achterom keek en haar zag aankomen in dr autootje pff)

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:32

Pff dat dacht ik ook meteen funnyhorses, veel bejaarden zijn zo vreselijk onverantwoord achter het stuur.. Van mij zou iedereen van 65+ elke paar jaar opnieuw op mogen.

Mijn oma is op haar fiets al levensgevaarlijk bezig, laat staan als ze een rijbewijs had gehad :n

Afschuwelijk voor de mensen op de kar..

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Duitsland: aanrijding met auto en koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:57

God, wat vreselijk voor die menners! :o

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:46

verschrikkelijk dat dit gebeurd is voor alle betrokkenen. Sterkte voor de menner en bijrijder.

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:03

En dan heb je nog de scootmobielers aaaaaarrrcchhhhh die zijn ECHT levensmoe!!! :wow:
Laatst weer eentje voor me gehad toen ik met mn autootje onderweg was.
Opaatje reed rechts op de fietsstrook op de weg en slaat zonder richting aan te geven voor mijn neus linksaf richting een papiercontainer.
Echt waar mijn hart hing in mn ondergoed zo schrok ik %) .Een geluk dat ik nooit hard rijd anders had ie eronder gelegen pfff En niet op of om kijken he! :')

Ik ben ook van mening dat bejaarden vaker getest moeten worden op hun rijvaardigheid,puur al voor hun eigen veiligheid. :j

Britta31

Berichten: 13127
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Duitsland: aanrijding met auto en koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:38

Mijn moeder wordt 75 en hoeft niet gekeurd te worden.Laaste keer was met 70.Moeder blij.Maar in 5 jaar kan er veel veranderen vind ik.Gelukkig is mijn moeder gezond en kan nog prima rijden en weet ook heel goed wanneer het niet meer kan.Maar ik vindt gewoon dat vanaf 70 vaker gekeurd moet worden.Raar is het wel omdat op google staat dat het elke 5 jaar moet.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:49

melody7 schreef:
Pff dat dacht ik ook meteen funnyhorses, veel bejaarden zijn zo vreselijk onverantwoord achter het stuur.. Van mij zou iedereen van 65+ elke paar jaar opnieuw op mogen.

Mijn oma is op haar fiets al levensgevaarlijk bezig, laat staan als ze een rijbewijs had gehad :n

Afschuwelijk voor de mensen op de kar..

65+?
Tegenwoordig ben je nog wel goed genoeg om tot minimaal 67 te "mogen" werken.
Mijn moeder (70+) werkt ook nog en de meeste zijn ontzettend kwiek genoeg.

Er zijn trouwens jongeren genoeg die (net zo) gevaarlijk en vaak harder rijden dan de gemiddelde automobilist.
Mijn opa is 89 en die geeft zelf aan zijn rijbewijs in september niet meer te verlengen omdat hijzelf (ondanks dat hij nog goed rijdt) het te druk op de weg vindt worden (hij is van het buitengebied in het dorp gaan wonen).

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:03

Brainless schreef:
melody7 schreef:
Pff dat dacht ik ook meteen funnyhorses, veel bejaarden zijn zo vreselijk onverantwoord achter het stuur.. Van mij zou iedereen van 65+ elke paar jaar opnieuw op mogen.

Mijn oma is op haar fiets al levensgevaarlijk bezig, laat staan als ze een rijbewijs had gehad :n

Afschuwelijk voor de mensen op de kar..

65+?
Tegenwoordig ben je nog wel goed genoeg om tot minimaal 67 te "mogen" werken.
Mijn moeder (70+) werkt ook nog en de meeste zijn ontzettend kwiek genoeg.

Er zijn trouwens jongeren genoeg die (net zo) gevaarlijk en vaak harder rijden dan de gemiddelde automobilist.
Mijn opa is 89 en die geeft zelf aan zijn rijbewijs in september niet meer te verlengen omdat hijzelf (ondanks dat hij nog goed rijdt) het te druk op de weg vindt worden (hij is van het buitengebied in het dorp gaan wonen).



65+ Is iets te fanatiek ja, sorry :P Maar vanaf een jaar of 70/75 vind ik het toch echt wel nodig worden..

Jongeren ben ik het ook mee eens hoor, dat gaat vaak ook nergens over. Maar echt de mensen die totaal niet opletten (of het gewoon niet meer goed zien/doorhebben door bv. beginnende dementie) en gewoon maar rijden zijn toch meestal de wat ouderen, jongeren zie ik vaker te hard rijden, ook heel gevaarlijk. Maar dat is meer onverantwoordelijkheid ben ik bang :=

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:09

Ik heb gister nog een koets gezien met twee meners en twee paarden,ik had gedacht dat zijn zij die een ongeluk hadden vanwege de gelijke tijd dat ze reden als het ongeluk gebeurde.

Nu heeft mijn vriend gister nog tegen me gezegd dat hij ergens heeft gelezen dat ouderen op een geweten leeftijd een test moeten doen, komen ze niet door die test dan wordt zijn haar rijbewijs zonder pardon afgepakt en versnippert.
Ik hoop dat het ook snel ingevoert wordt!
(Ik woon in duitsland en spreek van duitsland)

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Duitsland: aanrijding met auto en koets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 12:06

Ja klopt. In Nederland moet je vanaf een bepaalde leeftijd opnieuw laten keuren voor je rijbewijs.
Maar aan de andere kant, hoe gevaarlijk het ook is met oudere op straat, hoeveel moeite is het voor ons om even rekening met hun te houden. We doen dat tenslotte ook met rijscholen. De ouderen leven meestal al zo geisoleerd en wanneer je dat ook nog van hun afpakt.

De hemel is voor een paard een ruiter met beide benen op aard.
The more real you get the more unreal the world gets. John Lennon
I think our society is run by insane people for insane objectives.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Duitsland: aanrijding met auto en koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:14

Jeetje arm paard -O-

Ik ga serieus niet naast mijn oma zitten van 75, die ligt momenteel in het ziekenhuis maar als ze daar niet zou liggen dan ben ik mijn leven nog te dierbaar. := Die weet niet eens meer wat ze tussen de middag heeft gegeten en die heeft nog steeds haar rijbewijs hoor. :=

Ik heb 3 maanden mijn rijbewijs, ik rijd vaak in een grote auto en de keren dat ik een gevaarlijke situatie had was alle 3 de keren met een bejaarde. Ze kijken gewoon niet!!!!

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:22

Dinopino schreef:
Ja klopt. In Nederland moet je vanaf een bepaalde leeftijd opnieuw laten keuren voor je rijbewijs.
Maar aan de andere kant, hoe gevaarlijk het ook is met oudere op straat, hoeveel moeite is het voor ons om even rekening met hun te houden. We doen dat tenslotte ook met rijscholen. De ouderen leven meestal al zo geisoleerd en wanneer je dat ook nog van hun afpakt.


Zou het dan een optie zijn om bij bejaarden een grote 'B' van 'Bejaard' op de auto te plakken? :+

Zonder gekheid, lesauto's herkennen we natuurlijk snel aan de L op het dak. Dat er een bejaarde achter het stuur zit zie ik vaak pas als ik ze gefrustreerd inhaal :=

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Anoniem

Re: Duitsland: aanrijding met auto en koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:33

Verschrikkelijk voor de paarden en de menners. :( Wat een nachtmerrie...

Tja, ik rij liever ook niet meer mee met mijn grootvader en dat heeft zo zijn redenen...

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Duitsland: aanrijding met auto en koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:38

Ik heb wel eens achter een auto gezeten die heeeeel dicht op de zijstreep bleef rijden. De hele tijd. Vond het zo apart. Ik vertelde dat later tegen iemand, zegt die 'ja dat doet mn opa ook altijd, die ziet niet meer goed en dan volgt ie de streep' :oo :oo

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:00

Dinopino schreef:
Ja klopt. In Nederland moet je vanaf een bepaalde leeftijd opnieuw laten keuren voor je rijbewijs.
Maar aan de andere kant, hoe gevaarlijk het ook is met oudere op straat, hoeveel moeite is het voor ons om even rekening met hun te houden. We doen dat tenslotte ook met rijscholen. De ouderen leven meestal al zo geisoleerd en wanneer je dat ook nog van hun afpakt.


Edit: Dit is geen aanval op jou, ik vond jou tekst eenvoudig goed om op te reageren. Maar inderdaad Rekening houden kunnen wij jonge mensen ook zoals bij een rijschool.

Dit klopt wel Maar om eerlijk te zijn, de Familie kann ook Maar een keer voorbij komen en met hun vader of moeder of Oma eens mee op pad te nehmen. ik zie veel mensen die er heel eenvoudig te lui zijn om zulke mensen mee te nehmen en er zijn instanties die met ouderen wat gaan ondernemen.

ok dat was offtpic, nu ontopic. Toch vind ik ook dat de wat oudere mensen een test moeten doen, zo kun je duidelijk zien kunnen ze nog optijd reageren in het verkeer of banjeren ze heel eenvoudig door en merken niet eens dat de stoplichten op rood staan. zolang de testen positief zijn heb ik er geen Problemen mee dat ze hun rijbewijs behouden, ik zie ook veel wat oudere mensen die heel goed rijden kunnen en beter reageren als menig jonge mens.

ik heb zelf angst in de Auto gekregen omdat ik iedere keer de ouderen tref die weer heel gevaarlijk rijden, en dan bedoel ik heel eenvoudig doorrijden over de zebrastrepen als er net een Familie met kinderen lopen?! door rood rijden en na een aanrijding heel eenvoudig verder rijden. of in plaats van de rem drukken gas geven en andere mensen bijna meenemen.

Jong of oud, rijbewijs weg. Een ongeluk kann gebeuren, dit kann mij ook gebeuren met mijn 23 jaar. Maar toch vind ik dat mensen regelmatig testen moeten ondergaan om te testen of mensen nog zuiver en snel reageren, test in verschillende weersomstandigheden en oogtesten, en noem Maar op.

Jammer genoeg heeft er een paard moeten overlijden en is de broer van koetsier zwaargewond!

Black_Devil

Berichten: 490
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:25

Amaris schreef:
Ik heb wel eens achter een auto gezeten die heeeeel dicht op de zijstreep bleef rijden. De hele tijd. Vond het zo apart. Ik vertelde dat later tegen iemand, zegt die 'ja dat doet mn opa ook altijd, die ziet niet meer goed en dan volgt ie de streep' :oo :oo


Jeetje dat is echt link!! Dat diegene het ook normaal vind dat zijn opa dan nog rijd!
Brrr ik moet er toch niet aan denken dat mijn oma zo zou rijden...

ღLukaღ ღPaddyღ

ღConnyღ ღSamღ

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Duitsland: aanrijding met auto en koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:44

Dat was ook de reden dat we mijn opa hebben overgehaald om te stoppen met autorijden. Het werd gewoon levens gevaarlijk. De laatste keer dat ik meereed met hem, stopte hij midden op de rotonde om voorrang te geven op iemand die heel hard kwam aanrijden. Gevolg bijna een bus in onze kont (lees de rook kwam van de remmen en banden af zo hard werd er geremd door de bus)

Toen een serieus gesprek met hem gehad. Wilde ons niet geloven, prima dan doe je toch een rijtest, dus mijn oude rijschoolhouder gebeld en die wilde wel een test afnemen. Die man schrik niet snel maar kwam toch met een witte neus uit de auto gestapt en die heeft goed met opa kunnen praten en toen gaf opa ons toch maar gelijk.


Maar weer ontopic, sterkte voor alle betrokken.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 60 bezoekers