Spelfouten op VN? Feedback voor de NR? Laat het hier weten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:20


Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1


Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:21

JPitty schreef:
[VN] SGW Vlietland strijdtoneel voor eventingruiters
In de eerste zin spreekt men van aankomend weekend, maar de genoemde data liggen nog een weekend verder vooruit. Ik weet dat de tijd snel gaat, maar zo snel hoeft nou ook weer niet :=

Je hebt helemaal gelijk, ik heb het aangepast!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:22

Dank je Marjoow.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:08

In het artikel over de Renswoude horse trailer staat de verkeerde naam genoemd bij het paard van Janneke Boonzaaijer. Haar paard heet Campbelle WS in plaats van Samoerai du Toth. En van de zus van Joyce van de Kuilen begreep ik dat haar naam ook verkeerd in het artikel stond. Van der in plaats van de.

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:23

SusanH schreef:
In het artikel over de Renswoude horse trailer staat de verkeerde naam genoemd bij het paard van Janneke Boonzaaijer. Haar paard heet Campbelle WS in plaats van Samoerai du Toth. En van de zus van Joyce van de Kuilen begreep ik dat haar naam ook verkeerd in het artikel stond. Van der in plaats van de.

Beide zijn aangepast :)

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:56

[VN] [AG]PolySaccharide Storage Myopathy (PSSM)

PSSM type 2:

"De genen die tot nu toe zijn gevonden die PSSM type 2 veroorzaken worden semidominant genoemd: wanneer één van de ouders de genetische mutatie die PSSM veroorzaakt doorgeeft aan de nakomeling, het paard zal lijden aan PSSM en wanneer beide ouders de genetische mutatie die PSSM veroorzaakt doorgeven aan de nakomeling, het paard zwaarder symptomatisch zal zijn dan met een enkele kopie van het gen."

De zin loopt na de dubbele punt niet lekker, het lijkt via google vertaald uit het Engels i.o.d.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:45

[VN] CSI Twente: Drie Nederlandse zeges op donderdag
1e alinea, laatste zin: moet dat niet zijn de hoofdpiste op het hoofdterrein ipv andersom?
2e alinea, halverwege: van biojna een -> van bijna een (o=teveel)
2e alinea, op 2/3 ongeveer: Marcelle Hokse ,met haar -> Hokse met haar (komma = teveel)
3e alinea, kopje: misschien even duidelijk maken dat het een kopje is?
3e alinea, 1e zin: Winchester v. Guidam) -> (v. Guidam), openingshaakje mist
5e alinea, laatste regel: lijkt hier de naam van het paard van Maud+ een openingshaakje bij de naam van het vaderdier.

[VN] Succes voor Duintjer, Holthaus- Bosma en Frieling
1e alinea, 2e zin: Van heinde en ver -> Officiële uitdrukking volgens Groene Boekje is Heinde en verre

[VN] Bolesworth Elite Auction houdt hoge niveau vast
Alinea 3, halverwege: Stewart Hassall hielden de gang er goed in Matt Millin holde rond om -> Volgens mij mist er een . vlak voor Matt Millin

[VN] Veulenveiling Prinsjesdag komt met veiling op CSI Ommen
Algemeen: de kopjes zijn niet herkenbaar als kopjes, vallen weg in de tekst. Even vet maken of onderstrepen maakt dit wat meer duidelijk.

Excuses voor de hoeveelheid "Foutjes", ben blijkbaar scherp vandaag.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:04

[VN] Oranje Children tweede in Nations Cup Hagen
Rijtje uitslagen van de pony's kijk ik erg raar tegenaan. Scores lijken niet helemaal kloppend neergezet en er missen cijfers volgens mij.

Zag trouwens dat mijn lijstje van foutjes van gistermiddag ook nog niet is meegepakt, mag ik vragen of daar een"deadline" aan zit waarbinnen dit behandeld wordt? Wat is het streven naar een tijdsbestek waarbinnen dit normaal wordt afgehandeld?

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13093
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:18

Die scores staan een beetje raar inderdaad. Van frankrijk ontbreekt ook een cijfer. Om het overzichtelijk te houden haal ik de cijfers weg dan is het wat duidelijker.

We proberen de foutjes zo snel mogelijk op te lossen, maar hebben momenteel wat minder nieuwsredactieleden actief, waardoor het soms wat langer duurt. Ik ga ook even naar het lijstje van gistermiddag kijken. Bedankt weer voor het doorgeven +:)+

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:32

Graag gedaan en dank voor je duidelijke uitleg aniek1985!!!

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:45


Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:00

In het nieuwsbericht m.b.t. de DAWRA staat 16 en 17 juli....

Misschien moet je jezelf eerst tegenkomen, voordat je het kunt zijn.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:27


Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:36

Oh wat erg, die eerste heb ik precies die zin overgeslagen met nalezen :=
Ik heb ze beide aangepast. Dank!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:46

Thanks Nissima! Zag trouwens dat de beide tips van gisteren ook nog niet zijn opgepakt. Just a little reminder.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:52

Oh, dank je! Heb ze aangepast :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:40

[VN] CSI Twente begonnen met voorbereidingen 5-sterrenevenement
Kopje "Slag om de arm": grote prijs in Rotterdam is op vrijdag en niet op zondag.
Laatste zin van dezelfde alinea kan 1x "ook" eruit.
Alinea 4: als zevendaagse staan -> staat
Kopje "Dressuur op zandpiste", 2e alinea daar, 1e zin: "die zal zich afspelen op" lijkt nu te verwijzen naar de zin dat zowel de Grand Prix als de Kür op muziek meetellen voor het landenklassement. Moet denk ik verwijzen naar de landenwedstrijd springen.
Kopje "Twee etages" staat 'verrijzen er' terwijl er 'verrijst er' moet staan, gezien het maar 1 tent is waarnaar het verwijst.

Succes weer met aanpassen!

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13093
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:50

Dankjewel! Ze zijn weer aangepast :j

Anoniem

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:38


aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13093
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:01

Het is aangepast :).

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:46

http://www.jumpmediallc.com/news/Jennif ... 1322/10001

ihk het bericht over Jennifer Gates. "ik wil graag alles wat ik kan van hem leren" is een heel slechte vertaling "I am eager to learn everything I can from him".

In zijn algemeenheid:
- de berichten van equnews kunnen regelmatig een kritisch (taaltechnisch) oog gebruiken
- ik zou naar de bron gaan, in dit geval Jump Media, ipv een bericht van een andere nieuwssite over te nemen


JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:48

Ben het met je eens Lielle, de berichten van Equnews zijn grammaticaal en en spellingtechnisch niet altijd je-van-het...

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Monique1963

Berichten: 8627
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:54

bij de post van 27-6-18 dat een paard met koets in de sloot kwam, moet het zijn belandde met dubbel d.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:21

Hebben jullie weer eventjes? :P

[VN] Nederlandse afvaardiging CHIO Aken bekend
- Kopje CDIOU25 is niet vet, andere kopjes wel.

[VN] Nieuwe paratalenten duiken op op Outdoor Gelderland
[VN] Frank Hosmar wint finale KNHS-Witte Van Moort Para Dressuur
Onderste topic is de letterlijke overname van de onderste helft van het bovenste topic. Oftewel in het bovenste topic, daar de onderste helft van, is hetzelfde als het onderste topic. Snappen jullie het nog of zijn jullie er ondersteboven van?

[VN] Nieuwe paratalenten duiken op op Outdoor Gelderland
Tabje genoten, laatste regel: "Emmely de Groot werd tweede op Zieterma met 67,59%." Dit klopt niet, zij had de 3e prijs.

[VN] Frank Hosmar wint finale KNHS-Witte Van Moort Para Dressuur
Alinea 2: "Onder toeziend ook (-> Moet "oog" zijn denk ik) van bondscoach Joyce Heuitink"

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13093
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:33

Bedankt, ik ga ze weer aanpassen :j

Voor wat betreft de spelfouten in de berichten van Equnews, daar ben ik het helemaal mee eens. We proberen hier extra op te letten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Melzazu, spookyskippy, Vitas en 89 bezoekers