Gerco Schröder springt om stal te redden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Gerco Schröder springt om stal te redden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 14:31

http://www.nos.nl


Het juridisch getouwtrek om zijn toppaard London en de paardenstal waar hij traint, is nog steeds niet voorbij. Maar springruiter Gerco Schröder laat zich niet gek maken. Hij probeert zich te concentreren op waar hij goed in is. Prijzen halen met zijn paarden. En dat is ook dit jaar goed gelukt, vindt Schröder: "Ik heb ondanks alles een goed jaar gehad. Met mooie resultaten, vooral de eerste plek in Wenen was fantastisch. Ik weet niet eens precies hoeveel prijzengeld ik bij elkaar heb gesprongen, maar het is zeker een paar ton."

Geld dat Schröder en Ger Visser jr., de eigenaar van paard London, goed kunnen gebruiken. Want door een conflict tussen Visser jr. en de Rabobank ligt er al anderhalf jaar beslag op de stal waar onder andere London staat. De stal en alle paarden maakten deel uit van het bedrijf Eurocommerce, dat vooral in vastgoed handelde. Eurocommerce ging failliet. Kort voor het faillissement werden de paardenstal en de paarden verkocht aan Ger Visser jr., de zoon van de eigenaar van Eurocommerce. De schuldeisers, waaronder de Rabobank, vermoeden dat dit een truc was om de stal buiten het faillissement te houden en willen daarom de verkoop ongedaan maken.

Een dag na zijn zilveren medaille bij de Olympische Spelen in Londen legde de bank beslag op het succespaard London. Uit angst dat het paard verkocht zou worden en dat de bank kon fluiten naar het geld.

Op dit moment loopt er nog steeds een juridische procedure. Al het geld dat Gerco Schröder verdient, wordt gebruikt om de stal draaiende te houden. Hij vindt dat geen probleem. "Voor het onderhoud van de paarden, voer en alles wat er bij een renstal komt kijken."

Hoe het afloopt met de stal en wat de toekomst van Schröder is, is nog steeds onduidelijk. Hij probeert zich er niet druk om te maken: "Ik probeer mij zoveel mogelijk op de concoursen te concentreren en niet op alles wat er om me heen gebeurt. Hoe ik het doe? Ik weet het niet. Het helpt natuurlijk als je een paard als London tot je beschikking hebt. Dat is zo'n verschrikkelijk goed paard."

"De mooiste overwinning dit jaar was die in Wenen. Ik heb daar niet het meeste geld gewonnen, daar gaat het niet om. In Wenen klopte alles: London voelde zich goed en het was een mooie wedstrijd met veel publiek. London heeft nu rust gekregen. Hij heeft veel en goed gesprongen."

Vanaf vrijdag neemt hij deel aan Jumping Mechelen in België. Ook nu blijft London thuis in de stal in Lochem. De laatste wedstrijden van dit jaar rijdt hij op andere paarden uit de stal, zoals zijn oude liefde New Orleans, en op paarden van andere eigenaren. Op die manier verdient de ruiter uit Tubbergen extra geld en kunnen de jonge paarden wennen aan de entourage van de wedstrijden.

Hoe het begin van 2014 er precies uit gaat zien weet Schröder nog niet: "Jumping Amsterdam is in hetzelfde weekend als de wereldbekerwedstrijd in Zürich. Dus dat wordt nog een lastige keus. "
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 27-12-13 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Ekeif96

Berichten: 2472
Geregistreerd: 10-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 14:57

Het is te hopen dat ze er op een gewone manier uit kunnen komen :j

In alinea 4 staat trouwens renstal, moet dan geen springstal zijn?

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Gerco Schröder springt om stal te redden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:34

Dat renstal viel mij inderdaad ook al op.

Knap dat hij op deze manier er in staat. Hopelijk kan hij blijven beschikken over de voormalig Eurocommerce paarden.

Sette

Berichten: 1084
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Gerco Schröder springt om stal te redden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:39

Ja het is een lastig verhaal, hopelijk loopt het goed af.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Gerco Schröder springt om stal te redden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:53

Mooi om te zien hoe hij trouw blijft aan de famillie Visser door zijn verdiende geld te gebruiken om hun paarden te voeren en te onderhouden. Iemand met heel veel eer, des te erger vind ik het voor gerco dat dit gebeurd is. Hopenlijk wordt er eens een besluit gemaakt in het juridische process zodat alle partijen weten waar ze aan toe zijn.

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Gerco Schröder springt om stal te redden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 02:45

Zou het prijzengeld niet gewoon altijd naar Visser gaan? Nu lijkt het net of Gerco met "zijn" geld die stal laat draaien, waarschijnlijk was het grootste percentage altijd al voor Visser.

Sette

Berichten: 1084
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Gerco Schröder springt om stal te redden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 09:56

Normaal gesproken is het prijzengeld voor de ruiter! Maar er kunnen natuurlijk altijd andere afspraken zijn.

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Gerco Schröder springt om stal te redden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:07

Ja landelijk misschien, maar echt niet dat de stal alle kosten voor transport, verblijf en inschrijvingen gaat betalen en dat de ruiter de volle mep prijzengeld mag houden... Over het algemeen worden er al afspraken gemaakt over de verdeling van prijzengeld tegen de tijd dat ze nationaal 1.30m gaan lopen. Als de kosten en daarmee ook de eventuele verdiensten hoger worden worden er 99% vd gevallen afspraken gemaakt over de percentages prijzengeld voor eigenaar en ruiter.

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Gerco Schröder springt om stal te redden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:19

Ik vind het zo'n sympathieke jongen. Hij heeft echt hart voor de stal en de dieren.
Over het prijzengeld worden inderdaad afspraken gemaakt. Een deel zal voor de ruiter zijn maar verder kunnen zijn werkgever en/of de eigenaren van het paard ook aanspraak maken.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Gerco Schröder springt om stal te redden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:24

Echt he, die (topmensen bij) banken zijn al rijk genoeg, en dan ook nog dit gaan verpesten. Knap van Gerco dat hij er zo in staat. Ik duim hard dat de bank zijn zin een keer niet krijgt.

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Gerco Schröder springt om stal te redden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 16:19

Toydoll, het heeft niets met verpesten te maken. Banken willen hun investering veilig stellen, dat is logisch. Het gaat er niet om of de bank zijn zin krijgt, de bank beschermd zijn eigendom.

JoyceVB
Berichten: 12
Geregistreerd: 06-12-13
Woonplaats: (Duitsland)

Re: Gerco Schröder springt om stal te redden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 03:44

Petje af !!

Paddenpad
Berichten: 1405
Geregistreerd: 23-02-11

Re: Gerco Schröder springt om stal te redden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 11:42

Uitzonderlijk dat hij met zo'n druk nog kan presteren en de boel draaiende weet te houden,inderdaad petje af voor Gerco!!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Gerco Schröder springt om stal te redden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 11:47


Paddenpad
Berichten: 1405
Geregistreerd: 23-02-11

Re: Gerco Schröder springt om stal te redden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 11:56

Ja die 1.2miljoen is een Bruto geschatte waarde van zijn holdings en wat betreft de redactie van de qoute, is te vergelijken met de redactie van de Story.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:26

Paddenpad schreef:
Ja die 1.2miljoen is een Bruto geschatte waarde van zijn holdings en wat betreft de redactie van de qoute, is te vergelijken met de redactie van de Story.

Een jaarverslag lezen is geen schatting hoor. Door cijfers onderbouwde feiten.