Ruiter beboet met €1800,- voor gooien van zweep naar auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Loveskary

Berichten: 733
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 16:24

Wat erg voor die ruiter het was toch zeker die automobilist die lag te klieren.
Die moeten ze pakken dit is echt de omgekeerde wereld.


Loveskary

Berichten: 733
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 16:29

Wat ik weleens heb gehad met mijn oude paard ze is overleden.
We waren vlakbij stal komt er zon gek aan in zijn grote lange truck en toeteren die vent kom er gemakkelijk langs.
Ging die op de kont van mijn paard zitten paard boos en haalt me toch even uit.
Deuk in motor kap de politie erbij.
Die zeiden het is uw eigen schuld een fietser kon getuigen nu komt die aso elke avond toeterend langs de stal paarden kijken in de bak niet meer op.
Denken eerder wat een zeik geval.

Vitaquilla
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-11-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Ruiter beboet met €1800,- voor gooien van zweep naar auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:18

Ik rijd dagelijks op en rond schiphol en heb altijd mijn zweep langs mn been hangen en dr reed geregeld iemand tegen aan. Toen heb ik op mijn oranje lichtgevende vest groot geschreven;' ruim inhalen! Dank u!' En dr rijd nu vrijwel niemand meer tegen aan. Het is allemaal zo makkelijk op te lossen! Mensen halen je in en bedenken niet dat jij een paadd heb dat kan schrikken. Daarom zorg ik er zelf voor dat ik zo opvallend en mogelijk ben en duidelijk laat weten dat strak inhalen voor problemen kan zorgen. ( en je dekt je een beetje in mocht er toch wat gebeuren door strak inhalen, politie zegt dan ook dat t duidelijk is aangegeven dus eigen schuld.)
T enige aso volk zijn die piloten.. vliegen continu over ons heen :+

Vitaquilla (00seven x Caritas) 13-05-2002
Incredibly Hot (Blue Hors Hotline x 00Seven) 26-06-2013♥ - 27-02-2014★
Kadeaux Inc. (Ferdeaux x 00Seven) 12-05-2015 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1833914

Marjo

Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Ruiter beboet met €1800,- voor gooien van zweep naar auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:33

Spiegels eraf trappen? Stoer hoor... Ik steek meestal gewoon mijn zweep uit, die ruimte heb je om langs me te gaan, ga je er dichter langs krijg je een kras... Niet mijn schuld dan := En als mensen dan boos worden kan ik ze haarfijn uitleggen waarom ik het doe :P Al 2x meegemaakt, vaak dimmen mensen wel als je ze duidelijk maakt dat het paard daarvan kan schrikken. Hebben ze niet eens door joh...

Wat ik veel hinderlijker vind zijn de hondeneigenaren in het bos... Bij ons moet je hond aangelijnd zijn, maar het overgrote deel loopt gewoon los. Tsja, word dan ook niet boos als ik dat beest van mijn paard af mep...

Marjo

Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:35

Loveskary schreef:
Wat ik weleens heb gehad met mijn oude paard ze is overleden.
We waren vlakbij stal komt er zon gek aan in zijn grote lange truck en toeteren die vent kom er gemakkelijk langs.
Ging die op de kont van mijn paard zitten paard boos en haalt me toch even uit.
Deuk in motor kap de politie erbij.
Die zeiden het is uw eigen schuld een fietser kon getuigen nu komt die aso elke avond toeterend langs de stal paarden kijken in de bak niet meer op.
Denken eerder wat een zeik geval.


Kaartje sturen "Bedankt voor de gratis schriktraining! Door uw gedrag kijken onze paarden niet meer op of om naar Trucks en toeterende autos"

Nova3
Berichten: 638
Geregistreerd: 11-10-07
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 15:26

Wat een vreemd verhaal vindt ik dit..
Hij haalde op een hoge snelheid in en toch heeft die zweep de auto geraakt?
Wel heel handig met gooien dan, bij mij zou de zweep een heel eind achter de auto eindigen :')

Als ik op de weg rij en ik hoor een auto die veel te hard aankomt rijden doe ik gewoon teken met mijn hand dat hij/zij wat langzamer moet rijden. Iedereen doet dat dan ook gewoon, denk dat veel mensen niet weten hoe ze het moeten doen.
En ik probeer altijd zo veel mogelijk plaats te laten zodat ik geen hele file maak :)

Feeling down? Saddle up, It is the only cure. :D

NaomiJouke
Berichten: 1076
Geregistreerd: 29-02-12
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 15:44

Pff dan heb ik geluk gehad had ik ook 2jongens dachten gezellig naast me te rijden met de auto en te blijven toeteren toen hebben ze ff een zweep tegem de auto gehad

Stay Strong and never give up <3

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:49

ik heb ditzelfde meegemaakt met mijn verzorgpony. ik liep netjes in de berm met haar (te voet) totdat er iemand mij met hoge snelheid passeerde waardoor mijn verzorgpony in mijn nek sprong en alle kanten uitsloeg met haar benen.. ik heb geluk gehad dat ze me niet geraakt had.. maar ik heb ook geluk gehad dat ik diegene kende, ik ben naar het huis van diegene geweest en heb me effe lekker uitgeleefd XD heerlijk om alles van me af te schreeuwen wat me dwars zat XD diegene stond met open mond naar me te kijken, maar het heeft gewerkt. hij rijd tot op de dag van vandaag ieder paard stapvoets voorbij :-)

maar alsnog vind ik dit een triest verhaal.. mensen zouden beter moeten weten dat als ze op hol slaan dat het goed fout kan gaan..

akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:55

Arashah schreef:
ik heb ditzelfde meegemaakt met mijn verzorgpony. ik liep netjes in de berm met haar (te voet) totdat er iemand mij met hoge snelheid passeerde waardoor mijn verzorgpony in mijn nek sprong en alle kanten uitsloeg met haar benen.. ik heb geluk gehad dat ze me niet geraakt had.. maar ik heb ook geluk gehad dat ik diegene kende, ik ben naar het huis van diegene geweest en heb me effe lekker uitgeleefd XD heerlijk om alles van me af te schreeuwen wat me dwars zat XD diegene stond met open mond naar me te kijken, maar het heeft gewerkt. hij rijd tot op de dag van vandaag ieder paard stapvoets voorbij :-)

maar alsnog vind ik dit een triest verhaal.. mensen zouden beter moeten weten dat als ze op hol slaan dat het goed fout kan gaan..


En hoe weet je nu of diegene dat expres deed? Maar wel meteen met een grote mond aan de deur gaan staan? Ik vind dat zo'n rare manier van met elkaar omgaan!
Waarschijnlijk had het ook gewerkt om op een normale manier tegen diegene te vertellen dat het gevaarlijk is om met hoge snelheid langs een paard te rijden.
Zoals ik al eerder in dit topic al zei, ik sta echt versteld hoe sommige ruiters/menners agressief en boos reageren op mede weggebruikers.

HOOP is een klein lichtje in je hart, dat vandaag MOED geeft en morgen KRACHT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_Amy, Annamk, Trendiction en 93 bezoekers