Gered Gelders paard bouwt dressuurcarrière op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
liesd
Berichten: 3879
Geregistreerd: 04-07-11

Gered Gelders paard bouwt dressuurcarrière op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-13 12:07

www.horsetalk.co.nz / bokt.nl


Bungle, een Gelders paard dat in 2008 van de horrorboerderij Spindles in Amersham (Groot-Brittannië) gered werd, heeft tijdens zijn eerste dressuurseizoen mooie scores behaald. Bungle was een van de honderd paarden die weggehaald werden van Spindles Farm. Naast Bungle werden nog twee Gelderse paarden gered.

De zevenjarige Bundle kreeg na zijn redding een nieuwe thuis bij Eve France, een van de dierenartsen van de stichting Redwings. Bij haar was het Gelderse paard in goede handen en Eve kon goed omgaan met zijn verlatingsangst.

Eve France kende Bungle al voor ze beiden bij Redwings terecht kwamen. France werkte daarvoor bij de RSPCA (de Britse dierenbescherming) en zag Bungle voor het eerst toen hij van Spindle Farm verplaatst werd naar een stal van de RSPCA. France zag toen al dat Bungle potentieel had, maar had nooit gedacht dat hij uiteindelijk bij haar zou terechtkomen.

De wedstrijdcarrière van Bungle startte in april van dit jaar, met onofficiële wedstrijden. Tijdens zijn eerste wedstrijd haalde hij een eerste en tweede plaats. Bungle heeft een drukke zomer achter de rug, waarin hij op wedstrijden steeds in de top vijf eindigde, met scores tussen de 58 en 69%.

Eve France zegt: "Bungle is een erg lief paard, hij leert erg snel en laat zich niet snel ontmoedigen. Hij eindigde op een derde plaats in de ranking, op een punt van de tweede plek en drie punten van de eerste, zonder zelfs aan elke wedstrijd deel te nemen. Ik ben zo trots op hem!"

Zijn laatste dressuurwedstrijd was de eerste ronde van het Trailblazerskampioenschap op de Overaboerderij van World Horse Welfare. Daar eindigde hij twee keer op een vierde plaats en kwalificeerde hij zich voor de tweede ronde. "Er is volgend jaar een kampioenschap in Stoneleigh waarvoor ik me wil kwalificeren," zegt France. "Misschien proberen we ook eens een kür op muziek, als we daar de tijd voor hebben! Als hij het deze winter goed doet, begin ik hem op een niveau hoger te trainen."

Eve France krijgt vaak te horen dat Bungle erg lijkt op het gepensioneerde Grand Prix-paard Mr President, ook een Gelders paard. "Ik droom ervan dat Bungle zijn voorbeeld kan volgen," zegt ze.

Verwante artikels:

[VN] RSPCA ontdekt 32 dode paarden op 'horrorboerderij'
[VN] Geredde paarden van de horrorboerderij maken het goed
[VN] Eigenaren horrorboerderij officieel aangeklaagd
[VN] Eigenaar horrorboerderij had berg paardenschedels in weiland
[VN] Opnieuw dood veulen aangetroffen op "Horrorboerderij"
[VN] "Het is heel normaal dat paarden zomaar dood neervallen"
[VN] "Eigenaar horrorboerderij had paarden verkeerd ontwormd"
[VN] Eigenaar horrorboerderij schuldig bevonden op alle punten
[VN] Eigenaar Horrorboerderij krijgt zes maanden cel en boete
[VN] Eigenaar Engelse Horrorboerderij voorlopig op vrije voeten
[VN] Britse Horrorboerderij "Spindles Farm" te koop aangeboden
[VN] Eigenaar horrorboerderij slaat op de vlucht voor straf
[VN] Eigenaar horrorboerderij opgepakt, celstraf verlengd
[VN] Wilma, paard van ‘horrorboerderij’, eindelijk een thuis
[VN] Eigenaar van horrorboerderij moet ruim zeven ton betalen


Anoniem

Re: Gered Gelders paard bouwt dressuurcarrière op

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:21

Dat is pas een 2e kans, op naar de grand prix dan maar :)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Gered Gelders paard bouwt dressuurcarrière op

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:28

Ik had hem al voorbij zien komen. Leuk.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


sc1990

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-09-10

Re: Gered Gelders paard bouwt dressuurcarrière op

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 17:17

Mooi zeg!

pillow
Berichten: 7785
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Gered Gelders paard bouwt dressuurcarrière op

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:00

idd jammer dat er niet bij staat wie of wat die Bungle dan is

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, _Anke_, Alfi2010, amaniblauw, ArcoIris, Josien_, Larislaatje, Lente, miicchhellee, NorwayFjord, roosjenat, venga, vierhoef en 58 bezoekers