KWPN: Ruim 40 dressuurhengsten na twee dagen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

KWPN: Ruim 40 dressuurhengsten na twee dagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 23:33

http://www.kwpn.nl


Vandaag ging de eerste bezichtiging voor dressuurhengsten van start en dat resulteerde gelijk in een mooie oogst van 25 hengsten voor de tweede bezichtiging, uit een groep van 57 deelnemende hengsten. De hengstenkeuringscommissie toonde zich dan ook heel tevreden. “We hebben een goede groep hengsten kunnen selecteren die we graag terug zien in ‘s-Hertogenbosch. We hebben enerzijds geselecteerd op het exterieur en fundament, en anderzijds op het bewegingsmechanisme. De maat en het formaat van de hengsten viel positief op en ook de bloedspreiding binnen de 25 geselecteerde hengsten stemt ons tevreden”, sprak Wim Ernes, die de hengsten samen met Marian Dorresteijn en Reijer van Woudenbergh beoordeeld.

Onder de geselecteerde hengsten bevinden zich 7 zonen van Jazz, die daarmee weer een sterke indruk achterliet. Eén van de opvallende Jazz-zonen is Galaxie Terra (uit Zon Terra elite EPTM-dres v.Future) van Familie Van Vliet uit Maasdijk, die met veel kracht en techniek beweegt. Ook de niet al te grote, maar sterk bewegende Jazz-zoon Genesis (uit Paerel II ster pref prok v.Silvano N) behoort tot de meest opvallende paarden van de dag. Daar toe kan ook de naamloze De Niro-zoon (uit Wallone v.Wolkentanz) van Jan Greve worden gerekend, die met een goede houding beweegt en een sterke galop toont, evenals de goed ontwikkelde en met veel afdruk bewegende Glamourdale (Lord Leatherdale uit Thuja v. Negro), de patent bewegende Galileo’s Bria (Fidertanz uit Rohbria v. Rohdiamant). Tot slot kan de complete Johnson-zoon Guess Who (uit Rohdiva pref v.Rohdiamant) genoemd worden, ook hij liet een goede indruk achter met zijn fraaie model en bewegingstechniek.


Tweede dag: 20 hengsten ronde verder
Op de tweede dressuurdag van de eerste bezichtiging zijn er 20 van de 56 gepresenteerde hengsten uitgenodigd voor de tweede bezichtiging. “We konden vandaag iets minder makkelijk selecteren van gisteren, maar hebben wel degelijk een aantal hele interessante hengsten in de baan gehad en het gemiddelde niveau van de geselecteerde hengsten is ook goed”, licht Wim Ernes toe. Onder de geselecteerde hengsten bevinden zich twee spraakmakende zonen uit de eerste jaargang van Totilas, Governor-STR (uit Orleans elite pref v.Jazz) en Gaudí (uit Annabel elite pref v.De Niro). “Twee hele goede, complete Totilas-zonen uit goede moederlijnen. Ze zitten allebei goed in elkaar, bewegen met veel balans en souplesse. Opvallend is dat ze zonder spanning toch veel expressie in hun bewegingen hebben.” Ook de Grand Prix-dressuurhengst Voice maakte een sterke indruk met twee grootramige zonen, de heel complete en met veel balans galopperende Goliath’s Bria (uit Umbria v.Osmium) en de goed gemodelleerde en met sterk achterbeen bewegende Gregor (uit Alies Oase v. Krack C) van VDL Stud. De goed verervende Grand Prix-hengsten Tango en Uphill deden ook goede zaken, beide kregen drie goed bewegende zonen door. “Bij Uphill konden we duidelijk selecteren op maat, formaat en correctheid. Bij Tango was het beeld iets wisselend maar hebben we ook drie hele fijne zonen kunnen selecteren. Met de groep hengsten van vandaag gaan we met goed vertrouwen naar Den Bosch.” Ook de kampioen van de Trakehner hengstenkeuring kreeg groen licht, de heel correcte en nuchtere Kissinger’s Karma (Singolo x Arogno).
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 13-12-13 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: KWPN: Ruim 40 dressuurhengsten na twee dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:45

Waar kunnen we de filmpjes bekijken?

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:43

Leuk! Ook een aantal met vreemd bloed.
Maar weer een LL x Negro??? Ik weet niet of we er daar nog meer van moeten hebben eigenlijk.

En ik ben benieuwd naar de Totilas uit Annabel van De Niro!

Timo

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:34

Suzanne F. schreef:
Leuk! Ook een aantal met vreemd bloed.
Maar weer een LL x Negro??? Ik weet niet of we er daar nog meer van moeten hebben eigenlijk.

En ik ben benieuwd naar de Totilas uit Annabel van De Niro!


Zo héél veel hebben we er nog niet bij het KWPN, 3 volgens mij? En ja.. Het blijft een van Olst kenmerk! :P

Ik ben ook heel benieuwd naar die Totilas uit Annabel!! Als veulen al een heel gaaf beest!

Nu wachten tot de filmpjes online staan! :-)

_Lotte_
Berichten: 6600
Geregistreerd: 31-05-06

Re: KWPN: Ruim 40 dressuurhengsten na twee dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:39

Hier een video van de Totilas x De Niro

manueeltje84

Berichten: 1231
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Lieshout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:07

Suzanne F. schreef:
Leuk! Ook een aantal met vreemd bloed.
Maar weer een LL x Negro??? Ik weet niet of we er daar nog meer van moeten hebben eigenlijk.

En ik ben benieuwd naar de Totilas uit Annabel van De Niro!



Dat zouden we van Jazz dan helemaal moeten zeggen niet?

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:09

manueeltje84 schreef:
Suzanne F. schreef:
Leuk! Ook een aantal met vreemd bloed.
Maar weer een LL x Negro??? Ik weet niet of we er daar nog meer van moeten hebben eigenlijk.

En ik ben benieuwd naar de Totilas uit Annabel van De Niro!



Dat zouden we van Jazz dan helemaal moeten zeggen niet?


Is ook zo. Maar ik neem aan dat ze bij Jazzen wel extra kritisch zijn met wat ze toelaten. En uit wat voor moederlijn.
Maar weer LL x Negro, dat is steeds dubbelop. Zelfde als de Krack x Jazz combi.

manueeltje84

Berichten: 1231
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Lieshout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:24

Ja maar hoeveel Jazz x Krack hebben we al gehad?

Of Jazz x Ferro, of Jazz x Flemming?

De combinatie LL x Negro is gewoon erg goed en we hebben er voor nu nog maar 3 van lopen.

Natuurlijk moet dit niet eeuwig doorgaan zo, ben ik het mee eens.

Maar ja weer zoveel Jazz, en ik heb zelf persoonlijk niets tegen Jazz, want er komen absoluut hele goede paarden van.

Maar de keuze wordt zo wel beperkt.

Timo

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: KWPN: Ruim 40 dressuurhengsten na twee dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:30

Ik heb net een filmpje van Goliath’s Bria gezien, dat is ook echt een gaaf beestje!

_Nann_

Berichten: 4469
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: KWPN: Ruim 40 dressuurhengsten na twee dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:17

Ik vind het altijd wel boeiend als ze ouder, of juist nieuwer bloed gebruiken ipv de "gangbare" en "meest populaire" hengsten.

soms komen er echt super veulens uit ( en ja soms ook totale mislukkelingen).

negro en ferro kunnen nooit stuk bij mij haha :D