Op hol geslagen paarden laten spoor van vernieling achter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Op hol geslagen paarden laten spoor van vernieling achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:27

Oei oei oei je bent geloof ik zelfs al verplicht om het 'kuiltje' waar je bal is geland op de green te prepareren, laat staan dat er 20 paarden overheen walsen

Lusitana

Berichten: 22435
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:45

Off topic, maar mijn grootste wens allertijden is sinds mijn 12e ofzo om een over een golfbaan te galopperen met een paard. En het liefst zoveel mogelijk schade aan te richten. Geen idee waar dat vandaan komt, maar het lijkt me heerlijk. Ik moet wel bijna miljonair zijn wil ik die wens in vervulling kunnen laten gaan.

marjan1986
Berichten: 3013
Geregistreerd: 16-07-09
Woonplaats: @ the beach in FRYSLAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:19

Dani schreef:
Nivada schreef:
haha nee dat weet ik inderdaad niet. Joh hebben ze wat te doen..

Volgens diezelfde logica moet jij dus ook blij zijn als jouw tuin overhoop wordt getrapt door een paard, of je raam in scherven ligt door de voetballende buurjongetjes. Heb je wat te doen. Of is het dan toch ineens niet meer zo leuk? :)*

Ach die onderhouds lui worden er voor betaald om het weer goed te krijgen. Gebeurt het bij ons kunnen we zelf betalen. Nee grapje, mooi lullig maar er is vast wel een verzekering die dit dekt. Veel paarden ontsnappen nu ook omdat er te weinig op het land staat en ze dit ergens anders gaan zoeken. Wil niet zeggen dat dat hier het geval is, maar paar paarden bij mij in de buurt ontsnappen dus steeds door de sloot. Gaan eten uit de sloot of gaan naar het andere land waar meer op staat. Mijn eigen pown is vorig jaar op stal ergens van geschrokken, paniekhaak schoot los en meneertje ging door de tuin van de stal eigenaresse. Deze was woest en kon gelijk haar tuin gaan repareren. En ook nog op een stuk tuin waar hun eigen shet altijd aan het spit staat.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:23

Pfoeee zal een aardige rekening gaan worden. Hopelijk is de eigenaar een beetje goed verzekerd.
Ach ja,.. wel beter dan dat ze de weg op schieten.

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Op hol geslagen paarden laten spoor van vernieling achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:53

Ooit gehad dat mijn pony in de net ingezaaide moestuin van de buren gelopen had. De schade werd bepaald aan de hand van de getelde hoefafdrukken. Toen des tijds was het in de gulden tijd 2.50 per afdruk. Als dat nog zo gaat, dan kan het bedrag wel eens flink oplopen. Ik hoop voor de golfliefhebber dat de baan weer snel in orde is. Ook al worden er hier grapjes gemaakt, het zal je golfbaan maar zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34620
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:00

Lusitana schreef:
Off topic, maar mijn grootste wens allertijden is sinds mijn 12e ofzo om een over een golfbaan te galopperen met een paard. En het liefst zoveel mogelijk schade aan te richten. Geen idee waar dat vandaan komt, maar het lijkt me heerlijk. Ik moet wel bijna miljonair zijn wil ik die wens in vervulling kunnen laten gaan.


Of je paard op hol laten slaan vlak bij de golfbaan :D herken het hoor, heb hetzelfde, met de sportvelden aan het einde van onze straat. Wil die grasmat best eens uitproberen te paard (eerst stiften indraaien }> ) maar denk dat ze daar bij de voetbalclub niet blij mee zijn := . Moest stiekem wel gniffelen om dit bericht. Kunnen ze de herstelkosten niet verhalen op de paardeneigenaar(s)?

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Op hol geslagen paarden laten spoor van vernieling achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:44

Soort vrouwelijke ontmaagdings wens ofzo? Zou ook graag eens een fijn galopje over die mooie strakke golfbaan hierachter maken. Ook een wens die al jaren aanwezig is hihi.
Mijn man is echter fervent golfer en geeft aan dat de aanleg van een green 50.000 Euro kost. . Voor een paardeneigenaar nooit te betalen als er schade gemaakt wordt

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:59

Een soort paardenmeisjes droom sportveld verpesten te paard :').
Wel zeer lullig voor de eigenaar van het terrein, ik vraag me af wie het gaat betalen

Lusitana

Berichten: 22435
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Op hol geslagen paarden laten spoor van vernieling achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:07

Grappig, ik dacht dat ik de enige was, en ja, kostbare zaak, daarom zei ik al dat ik dan eerst bijna miljonair moet zijn ofzo.

In het geval van losbreken, mag je hopen dat een verzekering uitbetaald.

NaomiJouke
Berichten: 1076
Geregistreerd: 29-02-12
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:51

bigone schreef:
Op de golfbaan hebben ze nu een heleboel holes, flauw maar zie het zo voor me.

_/-\o_

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Op hol geslagen paarden laten spoor van vernieling achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:53

ja of over een land waar ze graszoden kweken, lijkt me ook heerlijk!

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:54

little_king schreef:
ja of over een land waar ze graszoden kweken, lijkt me ook heerlijk!


Ik doe mee :j

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Op hol geslagen paarden laten spoor van vernieling achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:55

Boktmeeting gepland :+

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Op hol geslagen paarden laten spoor van vernieling achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:45

Het gras aan de overkant lijkt nu eenmaal altijd greener!! :+

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 02:01

Lusitana schreef:
Off topic, maar mijn grootste wens allertijden is sinds mijn 12e ofzo om een over een golfbaan te galopperen met een paard. En het liefst zoveel mogelijk schade aan te richten. Geen idee waar dat vandaan komt, maar het lijkt me heerlijk. Ik moet wel bijna miljonair zijn wil ik die wens in vervulling kunnen laten gaan.

Herkenbaar :=

Hier in de buurt zit er ook een met een prachtig mooi grasveld :)). Ze hebben nog meer ruimte voor een golfbaan dan mooi ruiterpad. Niet eerlijk :(.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34620
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:10

Komt bij mij vooral voort uit de overlast die wij regelmatig hebben van foutparkeerders die komen voetballen, of voetbal komen kijken }> soort wraakactie zeg maar. Weet alleen ook dat er veel mensen (vrijwillig!) heel veel werk hebben aan het verzorgen van het terrein. Daarom laat ik mijn hond uit tussen de geparkeerde auto's O:) want die staan op de hondenuitlaat strook geparkeerd :j .

Off topic: jee, 50.000 euro voor 1 green :oo dat wil de verzekering vast ook niet allemaal betalen.....

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:34

Lusitana schreef:
Off topic, maar mijn grootste wens allertijden is sinds mijn 12e ofzo om een over een golfbaan te galopperen met een paard. En het liefst zoveel mogelijk schade aan te richten. Geen idee waar dat vandaan komt, maar het lijkt me heerlijk. Ik moet wel bijna miljonair zijn wil ik die wens in vervulling kunnen laten gaan.


Ik zou dat ook wel willen, maar dan zonder de schade :P .

Die golfbanen zijn zo mooi strak, daar moet je lekker tempo kunnen maken! We zijn hier wel eens door een ontzettend groot koeienweiland geknalt wat ook lekker strak gemaaid was. Kwam redelijk in de buurt van de golfbaan. We waren er zo doorheen, op topsnelheid ;) .

Lusitana

Berichten: 22435
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Op hol geslagen paarden laten spoor van vernieling achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:40

Heb aan de kust gewoond en dus strandritten gemaakt en voluit kunnen gegaan. Het is niet zozeer het snel kunnen gaan, maar gewoon dat het niet mág.

Ik denk dat het een beetje hetzelfde is als mensen die graag aan de noodrem in een trein zouden willen trekken (volgens mij bestaat die niet eens meer?)

PH_Jump

Berichten: 640
Geregistreerd: 08-10-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:55

billy3105 schreef:
Vindt het eig. Wel hilarisch :D Ik zie nu wel voor me, ben je aan het putten rent er een paard voorbij, gelukkig langs je, keert ie om pakt de golfclub en pit hem er voor jou in en rent weer verder :))


+1 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:57

Bij ons loopt de ruiterroute door en om de golfbaan heen,en id het is heel aanlokkelijk om er niet eens op te gaan.Het paard van mijn vriendin heeft er wel eens op gestaan ,wij waren aan het galoperen en hij schoot ineens links gelukkig bedacht hij zich na twee stappen en kwam terug achter de rest aan.

Happy16

Berichten: 4611
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:58

Morganlefay schreef:
Hihaaaa, doet me denken aan een Asterix album waarin de heren een grasveldje omploegen waar een Engelse tuinder 200 jaar aan gewerkt heeft om m glad te krijgen. :D


precies dat _/-\o_

safari
Berichten: 54
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Op hol geslagen paarden laten spoor van vernieling achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:17

Heb een tijdje het paard van een heel rijk dochtertje verzorgd. Die nam wel vaker de kortste weg naar zijn wei.... over het gazon. Gelukkig waren ze zo rijk dat ze een tuinman hadden en die kon er wel om lachen :D
Zou wel graag een keer over de golfbaan ploegen die in de plaats is gekomen van een prachtig bos vlakbij ons.

_Loekie

Berichten: 871
Geregistreerd: 26-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:23

Lusitana schreef:
Off topic, maar mijn grootste wens allertijden is sinds mijn 12e ofzo om een over een golfbaan te galopperen met een paard. En het liefst zoveel mogelijk schade aan te richten. Geen idee waar dat vandaan komt, maar het lijkt me heerlijk. Ik moet wel bijna miljonair zijn wil ik die wens in vervulling kunnen laten gaan.


Zou ik stiekem ook wel willen :o

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:40

irisjhuuu schreef:
Lusitana schreef:
Off topic, maar mijn grootste wens allertijden is sinds mijn 12e ofzo om een over een golfbaan te galopperen met een paard. En het liefst zoveel mogelijk schade aan te richten. Geen idee waar dat vandaan komt, maar het lijkt me heerlijk. Ik moet wel bijna miljonair zijn wil ik die wens in vervulling kunnen laten gaan.


Zou ik stiekem ook wel willen :o


Ik ook!! En nog beter, als er ook nog is een laagje onaangeraakte sneeuw over heen ligt, kan je goed zien wat je allemaal al vernield hebt }:)

_Loekie

Berichten: 871
Geregistreerd: 26-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:41

Bambolina schreef:
irisjhuuu schreef:
Zou ik stiekem ook wel willen :o


Ik ook!! En nog beter, als er ook nog is een laagje onaangeraakte sneeuw over heen ligt, kan je goed zien wat je allemaal al vernield hebt }:)


en dan extra veel mest achterlaten :Y)