Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Re: Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:13

Klaarstomen voor de Prix Saint George ??????

Het dier is 6 jaar, waar is de tijd dat een paard de tijd kreeg om volwassen te worden............zou het misschien kunnen dat ie een beetje dwars wordt omdat ie de druk en het werk "NOG" niet helemaal aankan ?

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:18

galgo schreef:
Klaarstomen voor de Prix Saint George ??????

Het dier is 6 jaar, waar is de tijd dat een paard de tijd kreeg om volwassen te worden............zou het misschien kunnen dat ie een beetje dwars wordt omdat ie de druk en het werk "NOG" niet helemaal aankan ?

Alsof dat paard dan 7 dagen in de week dik n uur aan de bak moet, ik denk dat ze daar wel om weten te gaan met jonge paarden.

galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:32

Amiigo schreef:
galgo schreef:
Klaarstomen voor de Prix Saint George ??????

Het dier is 6 jaar, waar is de tijd dat een paard de tijd kreeg om volwassen te worden............zou het misschien kunnen dat ie een beetje dwars wordt omdat ie de druk en het werk "NOG" niet helemaal aankan ?

Alsof dat paard dan 7 dagen in de week dik n uur aan de bak moet, ik denk dat ze daar wel om weten te gaan met jonge paarden.


Dat zeg ik niet, maar ik kom nog uit een tijd dat je een jong paard met 5 jaar zelfs nog geen Z mocht lopen.

Ik vind het een slechte zaak dat het tegenwoordig maar heel gewoon gevonden wordt dat een paard van bijvoorbeeld 6 jaar al klaar gestoomd moet worden Prix Saint George. Die dieren zijn amper volwassen, de groeischijven zijn nauwelijks gesloten !!!

Timo

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:40

galgo schreef:
Dat zeg ik niet, maar ik kom nog uit een tijd dat je een jong paard met 5 jaar zelfs nog geen Z mocht lopen.


Een 5-jarige mag nogsteeds geen Z lopen hoor.. :+

Timo

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:43

bliver schreef:
Mosh schreef:
Hij steigerde niet echt nee, maar het gedrag dat hij vertoonde heeft er wel voor gezorgd dat hij daar niet meer gestart werd.

De oorzaak stout/pijn/overvraagd weet ik verder ook niet. Dat zal de toekomst uitwijzen ;)



Nou hij steigerde heeel hoog in de ring en meerdere keer achter elkaar. Verklaring die emmelie en de eigenaar gaf was dat er iets niet lekker zat in zn rug en dat hij niet rechtsom wilde en daarom in verzet kwam. Dat was ook de reden van terugtrekking.



Hij steigerde inderdaad een paar keer, maar ik vind het raar dat de TS zegt dat hij daardoor ik teruggetrokken.. Terwijl dat helemaal niet is, maar uit voorzorg van het paard z'n rug/mond..

galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:49

Timo_040 schreef:
galgo schreef:
Dat zeg ik niet, maar ik kom nog uit een tijd dat je een jong paard met 5 jaar zelfs nog geen Z mocht lopen.


Een 5-jarige mag nogsteeds geen Z lopen hoor.. :+


Goede zaak naar mening............... maar een jaar ouder wel PSG, wel stukje mis ik nu ?

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:51

Dat hij met 6 volwassen is (al zijn sommige paarden dan nog puppy's)

galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:00

Amiigo schreef:
Dat hij met 6 volwassen is (al zijn sommige paarden dan nog puppy's)



Zeker niet mijn ding............dan maar ouderwets.

liesd
Berichten: 3879
Geregistreerd: 04-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 11:00

Ik heb de OP aangepast. De reden waarom hij niet deelnam aan de kleine finale op de wereldkampioenschappen was inderdaad niet volledig.

lennie
Berichten: 482
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:31

Er wordt op veel te jonge leeftijd veel te veel gevraagd van de jonge hengsten. Vanwege de centen...iedereen wil wat van die topper die dat jaar opvalt.

Ze ( het volk) lopen er allemaal als geitjes achteraan zonder na te denken over wat zo een jonge hengst allemaal te verwerken heeft ( lees door zijn strot geduwd krijgt) Het gaat erom dat de jonge hengst die op dat moment zo populair is, het meeste geld opbrengt, dat ie daarbij zelf naar de klote gaat, zowel lichamelijk als geestelijk is van geen enkel belang.

Dit is is de zoveelste hengst op een lange rij jaren die om een of andere reden uitvalt/staakt/geblesseerd,etc is. Die dieren zijn gewoon moe van de mensen en alle eisen die eruit ze gewrongen worden.

Deze keer heet hij Charmeur, het volgende jaar is er weer minstens een Charmeur en de jaren daarna ook. Ga de archieven maar na, die staan vol met "veelbelovende hengsten" die binnen een jaar kapot gereden zijn.

Wellicht wordt het tijd voor een andere opzet van de shows?

viaj
Berichten: 22
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:39

Emmelie heeft Charmeur super opgeleid. Helemaal mee eens dat hengsten die zoveel dekken er vaak niet braver op worden. En al die shows met een hoop bombarie met het Rondje voor de Fokkers is nou ook niet echt altijd even goed voor de opleiding van een hengst...ontspannen door de baan gaan kan je vergeten! Maar ja wel spectaculair en commercieel want dit is wat de fokkers willen zien. Respect hoe Emmelie dit keer op keer wist te volbrengen.

Madeleine is een amazone die haar paarden de tijd geeft en ze op een eerlijke ontspannen manier traint, uiteindelijk moet het wel een keer gebeuren maar pas als beide er klaar voor zijn. Anders heeft het geen zin om op pad te gaan! Er zijn namelijk heel wat ogen op dit paard gericht.
Als er een amazone een vertrouwensband heeft met haar paarden dan is zij het wel.
Wat de reden ook is... Madeleine heel veel succes! En Emmelie top wat je gepresteerd hebt!

galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:41

lennie schreef:
Er wordt op veel te jonge leeftijd veel te veel gevraagd van de jonge hengsten. Vanwege de centen...iedereen wil wat van die topper die dat jaar opvalt.

Ze ( het volk) lopen er allemaal als geitjes achteraan zonder na te denken over wat zo een jonge hengst allemaal te verwerken heeft ( lees door zijn strot geduwd krijgt) Het gaat erom dat de jonge hengst die op dat moment zo populair is, het meeste geld opbrengt, dat ie daarbij zelf naar de klote gaat, zowel lichamelijk als geestelijk is van geen enkel belang.

Dit is is de zoveelste hengst op een lange rij jaren die om een of andere reden uitvalt/staakt/geblesseerd,etc is. Die dieren zijn gewoon moe van de mensen en alle eisen die eruit ze gewrongen worden.

Deze keer heet hij Charmeur, het volgende jaar is er weer minstens een Charmeur en de jaren daarna ook. Ga de archieven maar na, die staan vol met "veelbelovende hengsten" die binnen een jaar kapot gereden zijn.

Wellicht wordt het tijd voor een andere opzet van de shows?


En dat is wat ik bedoel...... Hulde

Monnie_

Berichten: 2701
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:42

lennie schreef:
Er wordt op veel te jonge leeftijd veel te veel gevraagd van de jonge hengsten. Vanwege de centen...iedereen wil wat van die topper die dat jaar opvalt.

Ze ( het volk) lopen er allemaal als geitjes achteraan zonder na te denken over wat zo een jonge hengst allemaal te verwerken heeft ( lees door zijn strot geduwd krijgt) Het gaat erom dat de jonge hengst die op dat moment zo populair is, het meeste geld opbrengt, dat ie daarbij zelf naar de klote gaat, zowel lichamelijk als geestelijk is van geen enkel belang.

Dit is is de zoveelste hengst op een lange rij jaren die om een of andere reden uitvalt/staakt/geblesseerd,etc is. Die dieren zijn gewoon moe van de mensen en alle eisen die eruit ze gewrongen worden.

Deze keer heet hij Charmeur, het volgende jaar is er weer minstens een Charmeur en de jaren daarna ook. Ga de archieven maar na, die staan vol met "veelbelovende hengsten" die binnen een jaar kapot gereden zijn.

Wellicht wordt het tijd voor een andere opzet van de shows?


Charmeur kapot gereden :+ :+ :+ wat een grap.

galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:44

viaj schreef:
Emmelie heeft Charmeur super opgeleid. Helemaal mee eens dat hengsten die zoveel dekken er vaak niet braver op worden. En al die shows met een hoop bombarie met het Rondje voor de Fokkers is nou ook niet echt altijd even goed voor de opleiding van een hengst...ontspannen door de baan gaan kan je vergeten! Maar ja wel spectaculair en commercieel want dit is wat de fokkers willen zien. Respect hoe Emmelie dit keer op keer wist te volbrengen.

Madeleine is een amazone die haar paarden de tijd geeft en ze op een eerlijke ontspannen manier traint, uiteindelijk moet het wel een keer gebeuren maar pas als beide er klaar voor zijn. Anders heeft het geen zin om op pad te gaan! Er zijn namelijk heel wat ogen op dit paard gericht.
Als er een amazone een vertrouwensband heeft met haar paarden dan is zij het wel.
Wat de reden ook is... Madeleine heel veel succes! En Emmelie top wat je gepresteerd hebt!


Ik snap het ook wel, en het kost de eigenaren ook veel geld............... maar bij de zin klaarstomen vliegen bij mij de haren omhoog.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:46

galgo schreef:
Dat zeg ik niet, maar ik kom nog uit een tijd dat je een jong paard met 5 jaar zelfs nog geen Z mocht lopen.
Dan ben je nog lekker jong. Ik kom uit de tijd dat paarden met 5 jaar gewoon Z liepen en mensen zich daar totaal niet druk over maakten. Er wordt tegenwoordig veel rustiger aan gedaan met jonge paarden dan vroeger.
Met 6 jaar mogen ze nog geen Prix St. George lopen daarvoor moeten ze 7 zijn maar het is natuurlijk al bijna januari.

galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:48

Monnie_ schreef:
lennie schreef:
Er wordt op veel te jonge leeftijd veel te veel gevraagd van de jonge hengsten. Vanwege de centen...iedereen wil wat van die topper die dat jaar opvalt.

Ze ( het volk) lopen er allemaal als geitjes achteraan zonder na te denken over wat zo een jonge hengst allemaal te verwerken heeft ( lees door zijn strot geduwd krijgt) Het gaat erom dat de jonge hengst die op dat moment zo populair is, het meeste geld opbrengt, dat ie daarbij zelf naar de klote gaat, zowel lichamelijk als geestelijk is van geen enkel belang.

Dit is is de zoveelste hengst op een lange rij jaren die om een of andere reden uitvalt/staakt/geblesseerd,etc is. Die dieren zijn gewoon moe van de mensen en alle eisen die eruit ze gewrongen worden.

Deze keer heet hij Charmeur, het volgende jaar is er weer minstens een Charmeur en de jaren daarna ook. Ga de archieven maar na, die staan vol met "veelbelovende hengsten" die binnen een jaar kapot gereden zijn.

Wellicht wordt het tijd voor een andere opzet van de shows?


Charmeur kapot gereden :+ :+ :+ wat een grap.




Triest dat je dat grappig vind.

galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:53

Katja schreef:
galgo schreef:
Dat zeg ik niet, maar ik kom nog uit een tijd dat je een jong paard met 5 jaar zelfs nog geen Z mocht lopen.
Dan ben je nog lekker jong. Ik kom uit de tijd dat paarden met 5 jaar gewoon Z liepen en mensen zich daar totaal niet druk over maakten. Er wordt tegenwoordig veel rustiger aan gedaan met jonge paarden dan vroeger.
Met 6 jaar mogen ze nog geen Prix St. George lopen daarvoor moeten ze 7 zijn maar het is natuurlijk al bijna januari.


Ik zie er dan nog wel jong uit, maar we schelen toch wel een paar jaartje zie ik net in je profiel :D
Maar ieder zijn mening, wat betreft jonge paarden.

karijn

Berichten: 5404
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:59

Topsport gaat gepaard met een hoger risico op het krijgen van blessures dus ja dat Charmeur dus te kampen heeft gehad met blessures vind ik niet zo vreemd hoor. Hij is er blijkbaar ook weer van hersteld.
Hij is nu 6 jaar, wordt klaargestoomd voor de PSG maar waar staat dat hij dan ook daadwerkelijk binnen afzienbare tijd, lees januari bijvoorbeeld, gestart zal worden in de wedstrijdring? Misschien gaat daar nog minstens een jaar overheen? Training zal uitwijzen hoe hij het allemaal zal gaan oppakken. Madeleine vind ik een zeer kundige amazone, die zal echt wel weten wanneer hij er klaar voor is.

Emmelie is ook een zeer kundige amazone als het gaat om het opleiden en uitbrengen van jonge paarden in de ring. Ondanks alle showbombarie en toeters en bellen, stuurt ze ze toch mooi rond. Dat het een keer niet wil, logisch.

Zo vaak worden deze jonge veelbelovende hengsten ook niet uitgebracht. De hengstencompetitie is redelijk verdeeld over de winter heen. Ik denk dat deze jonge hengsten veel minder kilometers in de benen hebben dan de meeste jonge wedstrijdpaarden die in de regionale kringen worden uitgebracht. Ja, de omgeving waarin ze lopen is druk, gekleurd met veel poespas maar daar vallen ze wel op. De fokkerij is inderdaad commercie, als je een beetje kaas hebt gegeten van marketing, weet je waar je moet zijn om op te vallen...

Monnie_

Berichten: 2701
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:00

Monnie_ schreef:
Charmeur kapot gereden :+ :+ :+ wat een grap.




Triest dat je dat grappig vind.[/quote]

Ik vind jou grappig. Weer stereotype gevalletje klassieke rijkunst laten we de dressuurruiters met de grond gelijken maken binnen 1 minuut :) Terwijl daar in deze totaal geen reden voor is om dit af te schuiven op Emmelie.

karijn

Berichten: 5404
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:02

Ik denk dat dat ook niet beweerd wordt, maar dat het een algemene conclusie is die Lennie genomen heeft op basis van een paar woordjes die in een zin staan. Blessure + steigeren = kapot gereden...

galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:27

Monnie_ schreef:
Monnie_ schreef:
Charmeur kapot gereden :+ :+ :+ wat een grap.




Triest dat je dat grappig vind.


Ik vind jou grappig. Weer stereotype gevalletje klassieke rijkunst laten we de dressuurruiters met de grond gelijken maken binnen 1 minuut :) Terwijl daar in deze totaal geen reden voor is om dit af te schuiven op Emmelie.[/quote]

Ik geloof dat je hier erg kort door de bocht gaat, er wordt door mij niets bij Emmelie en Madeleine op het bordje geschoven en zeker niet met de grond gelijk gemaakt. Het zijn twee amazones met veel talent en gevoel. Het gaat mij om de algehele tendens dat jonge paarden steeds vroeger steeds meer moeten kunnen...... en dat zal ook zeker met commercie te maken hebben. Overigens zit ik zeker al 35 jaar in de paarden, ook in grote professionele stallen gewerkt in Duitsland en GB (en ik weet ook niet alles hoor ) dus ik ben niet zo'n stereotype gevalletje als jij denkt.

karijn

Berichten: 5404
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:34

Ik denk dat de meeste jonge paarden inmiddels zodanig gefokt zijn, dat ze dergelijke fysieke arbeid op jonge leeftijd al beter aan kunnen. Ik zeg hier niet mee dat alles halleluja is. Ik denk wel dat deze jonge hengsten echt bij die ruiters/amazones terecht komen die heel goed weten hoe ze ze moeten opleiden. Ook ruiters en amanzones hebben zich door de jaren heen verbeterd in het opleiden van jonge dieren. Ik zie steeds vaker dezelfde beperkte namen terug komen en de enorme namenlijst van ruiters/amazones behoorlijk slinken.

galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:42

karijn schreef:
Ik denk dat de meeste jonge paarden inmiddels zodanig gefokt zijn, dat ze dergelijke fysieke arbeid op jonge leeftijd al beter aan kunnen. Ik zeg hier niet mee dat alles halleluja is. Ik denk wel dat deze jonge hengsten echt bij die ruiters/amazones terecht komen die heel goed weten hoe ze ze moeten opleiden. Ook ruiters en amanzones hebben zich door de jaren heen verbeterd in het opleiden van jonge dieren. Ik zie steeds vaker dezelfde beperkte namen terug komen en de enorme namenlijst van ruiters/amazones behoorlijk slinken.


Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt, vind wel dat er toch wel veel jonge dieren vroegtijdig van het toneel verdwijnen ( ook ggk hengsten ) dan wel door een blessure of dat ze het geestelijk niet meer zo goed kunnen verwerken en dan gaan die hele slimme paarden ertegen in, met als gevolg het stempel moeilijk en lastig en dat is jammer.

galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Re: Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:44

En daar moet toch gewoon een discussie over worden gevoerd, zonder dat we elkaar gelijk afmaken ?

Monnie_

Berichten: 2701
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:09

galgo schreef:
En daar moet toch gewoon een discussie over worden gevoerd, zonder dat we elkaar gelijk afmaken ?


Tuurlijk, daarom reageer ik erop als Lennie iemand afmaakt. ;)