Piet Raijmakers jr. wint Grote Prijs Lichtenvoorde

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Piet Raijmakers jr. wint Grote Prijs Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 19:53

http://www.stegen.net


De Brabantse springruiter Piet Raijmakers jr. was zaterdagavond de ‘man of the match’ op het Paardensportcentrum Lichtenvoorde. Hij won de Grote Prijs tijdens de eerste editie van Jumping Lichtenvoorde, een driedaags concours met 700 starts.

In het bijzijn van honderden toeschouwers ontstond er een spannende strijd in de barrage, waarvoor 13 van de 49 ruiters zich geplaatst hadden. Daaronder ook Micky Morssinkhof, dochter van PSC-eigenaren Eric en Nory Morssinkhof. Micky bleef zonder strafpunten met de nog maar achtjarige Camonyak (v. Coronado) en werd knap vijfde op haar thuisconcours.

Doron Kuipers uit Rotterdam zette al snel een zeer scherpe tijd neer met Zinius (v. Nabab de Reve), maar de Belg Kevin Gielen gaf zich niet gewonnen, finishte 0,3 seconde sneller met de achtjarige Farisca (v. Non Stop) en iedereen dacht dat dit de winnaar was.

Laatste starter Piet Raijmakers leek ook niet sneller met Eclips (v. Winning van de Arenberg), maar maakte handig gebruik van de enorme galop van de schimmel, reed in de eerste lijn een galopsprong minder en kwam 0,1 seconde sneller dan Gielen over de finish.

Waar maakte Piet Raijmakers het verschil?
"Ik ben van nature zoveel sneller dan Kevin. Met alles.", grinnikte hij, waarna er een plagende tik naar de nummer twee uitgedeeld werd. "Het was een topweekend", zegt Raijmakers. "Gisteravond won ik het 1.40m in Saasveld met dit paard en hadden we in de 1.40m Grote Prijs een tijdfout. ‘s Nachts heb ik hier met de paarden overnacht en dat was de moeite waard. Alles is hier voor elkaar. De piste is fantastisch, je hoeft niet in de modder te parkeren en we kregen heel mooie proeven te springen."
"Wel was er in de barrage net één teveel", grapt Kevin Gielen, die toch blij was met zijn verrichting. "Dit was de eerste nationale Grote Prijs voor mijn merrie en dat deed ze goed."

UITSLAG 1.40M GROTE PRIJS LICHTENVOORDE 2013
1. Piet Raijmakers jr., Eclips, 0/0-39.03
2. Kevin Gielen, Farisca, 0/0-39.13
3. Doron Kuipers, Zinius, 0/0-39.43
4. Dominique Roelofsen, Wladimir S, 0/0-43.83
5. Micky Morssinkhof, Camonyak, 0/0-44.49

Klik hier voor een video

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers