Opblaasbare helm: toekomst voor de paardensport?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Opblaasbare helm: toekomst voor de paardensport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:12

Lijkt mij niet zo een goed idee, want als ik net niet val en ik zou mij weten te herstellen dan denkt mijn cap misschien anders. *plof* hij komt op, paard schrikt en hoppa daar lig ik alsnog dan....


nee dank je :n

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:37

Waarom mogen we de klap niet zien, zodat we kunnen zien of het wel nut heeft?
Volgens mij is dit echt bagger ...

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:40

Hoe zit het met laaghangende takken op buitenrit? Bescherming tegen regen? Klep tegen de zon? Geef mij maar de standaard cap.

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Opblaasbare helm: toekomst voor de paardensport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:48

Ik heb niet alle reacties gelezen..maar ik ben benieuwd hoe het zit met springen? Of het wegspringen van een paard. Want als ik het filmpje zo kijk is het bij een bepaalde beweging dat de airbag opblaast....

hoe bepaald dat ding dat je echt aan het vallen bent??

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Opblaasbare helm: toekomst voor de paardensport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:58

Op de Belgische televisie is dit al eens uitgetest geweest. Ik weet nog dat ik er toen van schrok hoe laat dat ding openging. Het was dat die op een luchtkussen viel, want als het beton geweest was had de persoon het zeker gevoeld. En als dat ding niet of te laat opengaat heb je dus echt letterlijk niets om je hoofd.

Het ding gaat normaal open als het lichaam een te horizontale positie aanneemt (hoeveel graden precies weet ik ook niet meer).

Verder gaat de helm ook best wel met een klap open, gegarandeerd dat alle andere paarden in de piste aan de kletter gaan.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Opblaasbare helm: toekomst voor de paardensport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:01


Anoniem

Re: Opblaasbare helm: toekomst voor de paardensport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:06

In nl moeten helmen en caps aan bepaalde normen voldoen waar onder ander in staat dat ze een harde schaal moeten hebben.
Lijk mij ook heel logische, want wants zou een helm niet voldoende beschermen wanneer je op iets terecht komt wat uitsteek, bijv een stoeprand.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Opblaasbare helm: toekomst voor de paardensport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 03:17

Ik zou daar wel mee willen rijden.

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:45

Gini schreef:
Op de Belgische televisie is dit al eens uitgetest geweest. Ik weet nog dat ik er toen van schrok hoe laat dat ding openging. Het was dat die op een luchtkussen viel, want als het beton geweest was had de persoon het zeker gevoeld. En als dat ding niet of te laat opengaat heb je dus echt letterlijk niets om je hoofd.

Het ding gaat normaal open als het lichaam een te horizontale positie aanneemt (hoeveel graden precies weet ik ook niet meer).

Verder gaat de helm ook best wel met een klap open, gegarandeerd dat alle andere paarden in de piste aan de kletter gaan.

dus als je head-first naar beneden gaat, gaat dat ding helemaal niet open?

louise1972
Berichten: 26
Geregistreerd: 21-02-13

Re: Opblaasbare helm: toekomst voor de paardensport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:05

Ik vertrouw er niet op dat ie netjes over mijn hoofd naar voren schuift. Dan mag je toch wel over een net geschoren koppie beschikken. Wel goed dat ie ook je nek, bovenkant schouders en hals beschermd.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Opblaasbare helm: toekomst voor de paardensport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:10

Ik ben in elk geval niet de first buyer :Y)

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Opblaasbare helm: toekomst voor de paardensport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:14

Naast dat ik al claustrofobisch word van de manier hoe hij om zit (echt lekker strak rond je hals) lijkt het mij geen meester uitvinding. Hoe wil je dit combineren met een sjaal, dikke jas, muts, hoge paardenstaart etc.? Ik zie dat ding nog niet zo snel over mijn flinke bos krullen komen.
Nope, geef mij de normale cap maar.