Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Corien01
Berichten: 8
Geregistreerd: 02-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:04

Heb jij blondie gekocht?


mautje13
Berichten: 16
Geregistreerd: 03-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 09:13

Voor iedereen die zich afvraagt hoe oud Blondie is. Tegen mij werd altijd gezegd dat ze iets van 29of30 is meerdere mensen zeiden dat tegen mij!

mautje13
Berichten: 16
Geregistreerd: 03-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 10:49

Het kan ook zijn dat ze 27 is heb dat net aan mijn oude paardrij lerares gevraagd!

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 11:10

Wij komen ook uit rond de 30 jaar....das toch wel iets anders als 24....

Des te beter je mensen leert kennen des te meer je van dieren gaat houden.

Corien01
Berichten: 8
Geregistreerd: 02-08-14

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 11:53

Idd gek waarom zouden ze zeggen dat ze 30 is als het niet zo is?

mautje13
Berichten: 16
Geregistreerd: 03-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 13:34

Corien01 schreef:
Idd gek waarom zouden ze zeggen dat ze 30 is als het niet zo is?
weet ik ook niet maar Jacqueline zij dat tegen mij en een paar waar ik de naam niet meer van weet |o

mandy77
Berichten: 9
Geregistreerd: 23-03-06
Woonplaats: Emlichheim

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:08

Hallo allemaal.. Ik ken deze manege niet, maar ik heb twee weken geleden een fjord gekocht van een meneer uit Vriescheloo, met de naam Narona. Hij vertelde me dat Narona altijd op de manege in Blijham heeft gestaan. Wie kan mij wat meer vertellen over haar? Hoe was ze met rijden? Waarom mocht je met haar niet in de bak geloperen? Maar buiten wel??? Ze is echt een super lief dier... Hoop dat ik wat hoor van jullie... Groetjes, marga.

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:04

Heb je misschien fotos van je fjordje en wat is haar leeftijd? ( komt ze uit het bos? )

Des te beter je mensen leert kennen des te meer je van dieren gaat houden.

mandy77
Berichten: 9
Geregistreerd: 23-03-06
Woonplaats: Emlichheim

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:09

In haar paspoort staat dat ze 21 jaar is...

mandy77
Berichten: 9
Geregistreerd: 23-03-06
Woonplaats: Emlichheim

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:13

Enne.. Ninette, wat bedoel je met of ze uit het bos komt? Volgens die meneer reden er altijd beginners op Narona...

kallista90

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:36

Ik ken die pony wel, Narona is een hele lieve maar soms wat vlotte beginnerspony, maar mag alleen buiten galopperen, omdat dat vaak rechte stukken zijn, in de bak is te moeilijk voor haar. Weet niet precies meer waaraan dat lag, of het een aandoening was of gewoon ouderdom. Maar als je toch niet op haar gaat rijden maakt dat toch niks uit :) Hopelijk krijgt ze een goed pensioen bij jullie
Laatst bijgewerkt door kallista90 op 04-08-14 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt


mautje13
Berichten: 16
Geregistreerd: 03-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:39

mandy77 schreef:
Enne.. Ninette, wat bedoel je met of ze uit het bos komt? Volgens die meneer reden er altijd beginners op Narona...
hallo ik kan je niet zo heel veel vertellen maar het is echt een super lief beestje en leuk om te rijden over dat galloperen weet ik niet zo veel maar het is echt schatje ze werd inderdaad gebruikt voor beginners en dee het altijd super goed met de beginner
In de lessen mocht je niet galoperen. Heb men eerste les op die manege op haar gereden en ze dee het toen zuper goed!!!!
Ik mis Narona echtt /3

mautje13
Berichten: 16
Geregistreerd: 03-08-14

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:51

Ik heb een foto maar weet niet hoe ik moet versturen

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 00:00

Met uit het bos doelde ik op de verkoper, maar dit blijkt een andere te zijn dus heb een ander paardje voor me, iemand een idee waar Gerrie gebleven is, het maatje van Edna/Blondie? Ook fjordje 25+? Gerrie en Edna ken ik van stichting paardrijden gehandicapten Groningen en gebruikte ze zelf vaak bij de kinderfeestjes/lesjes op de Dollard.

Des te beter je mensen leert kennen des te meer je van dieren gaat houden.


mandy77
Berichten: 9
Geregistreerd: 23-03-06
Woonplaats: Emlichheim

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:50

Hierboven een foto van Narona, samen met mijn pony Aslan... het gaat al heel goed met ze saampjes..
Ik ben wel van plan om nog zo nu en dan te rijden... Ze heeft het hier hartstikke goed, en ze gaat nooooooit meer weg... het is echt een skatje! Foto's van haar in haar manegetijd zijn van harte welkom hoor!

mandy77
Berichten: 9
Geregistreerd: 23-03-06
Woonplaats: Emlichheim

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:06

Nog een vraagje over Narona; ze hapt en bijt wel heel graag, met geduld en liefde kan ze dit wel weer afleren, maar deed ze dit ook op de manege??? vooral met aansingelen???

ineke1990
Berichten: 1
Geregistreerd: 05-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:01

kirrepir schreef:
Alle paarden zijn verkocht behalve Blondie, Sisi (eerder bekend als Lady) en Olga. Die gingen dus naar Sipko, waar inmiddels alleen Olga nog staat., al is die inmiddels al wel paar keer op proef geweest. Ornament, Sunny, Rose en Zippy naar manege NIOP. Lotus, Elsa en Helma naar een manege in Vledderveen. Bonnie, Mini, Davinio, Gerdien, Diesel, Kebse, Dolce, Nora en Narona naar lesklanten e.d.


Blondie is verkocht aan een jong meisje nog niet zo heel lang geleden. Sissi staat nog steeds bij sipko.

mautje13
Berichten: 16
Geregistreerd: 03-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:16

ineke1990 schreef:
kirrepir schreef:
Alle paarden zijn verkocht behalve Blondie, Sisi (eerder bekend als Lady) en Olga. Die gingen dus naar Sipko, waar inmiddels alleen Olga nog staat., al is die inmiddels al wel paar keer op proef geweest. Ornament, Sunny, Rose en Zippy naar manege NIOP. Lotus, Elsa en Helma naar een manege in Vledderveen. Bonnie, Mini, Davinio, Gerdien, Diesel, Kebse, Dolce, Nora en Narona naar lesklanten e.d.


Blondie is verkocht aan een jong meisje nog niet zo heel lang geleden. Sissi staat nog steeds bij sipko.

en olga?

kallista90

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:19

ineke1990 schreef:
kirrepir schreef:
Alle paarden zijn verkocht behalve Blondie, Sisi (eerder bekend als Lady) en Olga. Die gingen dus naar Sipko, waar inmiddels alleen Olga nog staat., al is die inmiddels al wel paar keer op proef geweest. Ornament, Sunny, Rose en Zippy naar manege NIOP. Lotus, Elsa en Helma naar een manege in Vledderveen. Bonnie, Mini, Davinio, Gerdien, Diesel, Kebse, Dolce, Nora en Narona naar lesklanten e.d.


Blondie is verkocht aan een jong meisje nog niet zo heel lang geleden. Sissi staat nog steeds bij sipko.

Dat weet ik, dat staat al in dit topic, incl fotos van het meisje en blondie :)
Olga staat op een manege in groningen onder een andere naam (haf of haffie oid)

Happen en bijten heeft Narona met aansingelen altijd al gedaan begreep ik. Ik stuur je even pb met fotos van dr :)

mandy77
Berichten: 9
Geregistreerd: 23-03-06
Woonplaats: Emlichheim

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:18

Wie heeft nog foto's of leuke weetjes over de fjord Narona?????

inezriona
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-05-14

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:31

Dat is wel heel zielig dan dat ze 30 is ofzo wij dachten dan dat ze nog wel kan rijden enzo niet heel veel maar een beetje stappen door het park want dat vind ze wel fijn .

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:39

Misschien beetje ouder dan je dacht maar een rustig stapritje in het park zou ze best kunnen hoor! Vind ze fijn is vroeger heel veel op buitenrit geweest en ook vaak ingezet als rijpony bij evenementen/braderie een beetje beweging houd haar soepelder in spieren en gewrichten, ik weet niet hoe haar conditie is...maar afhankelijk daarvan kun je kijken wat je wel en niet kan, heb je misschien een recente foto hoe ze er nu uitziet?

Des te beter je mensen leert kennen des te meer je van dieren gaat houden.

inezriona
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-05-14

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:57

ze ziet er best slecht uit dat verklaart dat een beetje dat ze ouder is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 92 bezoekers