Eigenaresse manege Vught onschuldig aan doodrijden kind

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Eigenaresse manege Vught onschuldig aan doodrijden kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:34

Pff wat verschrikkelijk dit. Beide partijen zijn hier slachtoffer.
De reactie van de vader is overduidelijk uit emotie, maar slaat nergens op. Het kind is niet schuldig aan haar eigen dood, maar de bestuurster van de heftruck is ook niet schuldig.
Een ''ongeluk'' heet dat.

alcootje
Berichten: 812
Geregistreerd: 06-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:40

kiwiwitje schreef:
Volgens mij hadden de kinderen een uitstapje van het ponykamp toen Jaqueline weer was gaan rijden met de heftruck. alleen was Zoe (samen met een vriendinnetje) zelfstandig terug gekomen van het uitstapje. dat is wat ik er toen van heb begrepen..


Wat ik er toen van heb begrepen gingen de kinderen idd onder begeleiding een buitenrit maken maar kwam een er twee terug omdat ze nog moeten plassen.

Echt verschrikkelijk voor Jaqueline. Ben erg blij voor haar met deze uitsprak. ( is al moeilijk genoeg)

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:40

Wat een vreselijk ongeluk. Idd alleen verliezers. Ouders en de bestuurster hebben levenslang.
Deze uitspraak toont ook aan dat het een ongeluk was. Bestuurster heeft niet roekeloos gereden of gehandeld. Ik hoop dat de ouders van het meisje dit ooit zullen inzien.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:54

Je kan als ouder niets ergers meemaken dan je kind verliezen, maar dat rechtvaardigt de reactie van de moeder niet.
Ik denk dat ouders die een kind hebben verloren gewoon een schuldige moeten kunnen aanwijzen als verwerking. Meestal gaan ze erna zichzelf de schuld geven.
Een ouder die een kind verliest komt er trouwens nooit overheen, het is iets waar je altijd van blijft lijden.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Re: Eigenaresse manege Vught onschuldig aan doodrijden kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:30

Ik vind het zo ontzettend ongepast om dit op Bokt te plaatsen.
Omdat ze toevallig eigenaar van een manege is?
Kom op zeg...

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:34

Kriel schreef:
Ik vind het zo ontzettend ongepast om dit op Bokt te plaatsen.
Omdat ze toevallig eigenaar van een manege is?
Kom op zeg...

Wel eens van persvrijheid gehoord, helaas horen deze berichten er ook bij, op bokt een topic maar het internet staat er vol van.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Re: Eigenaresse manege Vught onschuldig aan doodrijden kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:48

Daar heb ik uiteraard van gehoord ja. En daar zeg ik ook niets over....lezen is ook een vaardigheid.
Ik zeg dat ik het ongepast vind.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Eigenaresse manege Vught onschuldig aan doodrijden kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:56

Waarom is het ongepast om dit op bokt te zetten? Het is 'gewoon' een nieuwsbericht?

Ik ben blij dat ze is vrijgesproken en vindt de ouders, ondanks de enorme tragedie waar zij al 4 jaar in leven, ongepast. Denken zij nou echt dat die vrouw er zelf vrede mee heeft dat ze een jong meisje van het leven beroofd heeft. Dat is al een levenslange straf opzich...

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Eigenaresse manege Vught onschuldig aan doodrijden kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:08

Waarom zou dit ongepast zijn? De uitspraak is ook gewoon te zien op http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... :2013:6185 dus ik snap het probleem echt niet.

Vind het vreselijk voor beide partijen dat het zo lang heeft moeten duren. Hoop echt dat ze nu allebei verder kunnen met het verwerken van dit ongeluk.

dees21
Berichten: 121
Geregistreerd: 01-11-06
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:14

Een groot verlies, een groot impact op een ieder diehet verhaal leest. Rechtspraak in deze verzacht niet.

Ook de bestuurster heeft een onvergetelijke nare ervaring. Dit gun je niemand. Er zijn geen schuldige in deze. Enkel gedupeerde. En veel verdriet.

Ik hoop dat de herinneringen aan het meisje toch een lach tevoorschijn doet toveren.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:15

Ik vind het een logische reactie van de moeder. Zij is haar kind kwijt, en diegene die daar ' verantwoordelijk' voor is wordt vrijgesproken. Ik vraag mij af wat andere moeders in haar geval hadden gedaan.. Pure wanhoop en verdriet doen veel met een mens.
Voor de rijder van het voertuig is het een hele nare zaak geweest de ik, dit is een ongeluk geweest met alleen maar verliezers, en niemand had dit ,vermoed ik, zo willen hebben laten gebeuren.

Papegara
Berichten: 1841
Geregistreerd: 12-08-12

Re: Eigenaresse manege Vught onschuldig aan doodrijden kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 01:37

Wat ik bij HVNL heb gehoord is dat de eigenaresse van de manege geen enkel berouw heeft getoond?
Zo had de familie gevraagd om een aantal pony's bij de uitvaart, maar wilde ze er niet aan meewerken?
Het maakte de moeder niet uit of ze nu een taakstraf kreeg of een celstraf. Op het feit dat de staleigenaresse niet mee wilde werken met een mooie uitvaart is het fout gelopen??

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 05:43

Sammie schreef:
De moeder van Zoë barstte in huilen uit en riep enkele scheldwoorden ('vuile slet') aan het adres van de vrouw.

Als je dat gaat roepen, vraag ik me alleen wel of er dan niet meer speelt tussen de moeder en de bestuurder?? Wat heeft dat met het ongeluk te maken???

JackenJill
Berichten: 341
Geregistreerd: 10-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 07:25

Ik vind het ook een trieste zaak. Voor beide partijen verschrikkelijk. Ik vind het alleen erg jammer dat de moeder van het meisje door sommigen hier zo veroordeeld wordt. Ze gedraagt zich onvolwassen? Ongepast? Ik denk dat je na het verlies van een kind door zó'n verschrikkelijk diep dal gaat, dat je niet 100% verantwoordelijk gehouden kan worden voor hoe je met dat verlies om gaat. In haar beleving is die manege eigenaresse schuldig aan de dood van haar kind. Haar kínd! Ik geloof niet dat ik voor mezelf in sta als iemand mijn kind iets aan zou doen. Expres of per ongeluk..
Als een buitenstaander zie ik ook dat het hier gaat om een ongeluk. Maar die moeder gaat door een hel, dus ik kan het haar niet echt kwalijk nemen dat ze zo emotioneel reageerde op deze uitspraak..

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 07:44

Papegara schreef:
Wat ik bij HVNL heb gehoord is dat de eigenaresse van de manege geen enkel berouw heeft getoond?
Zo had de familie gevraagd om een aantal pony's bij de uitvaart, maar wilde ze er niet aan meewerken?
Het maakte de moeder niet uit of ze nu een taakstraf kreeg of een celstraf. Op het feit dat de staleigenaresse niet mee wilde werken met een mooie uitvaart is het fout gelopen??


Dat stukje heb ik niet meegekregen? Dat van die pony's? (maar was met een half oor aan het luisteren, dus wellicht niet gehoord). Ik begreep overigens bij HVNL dat het ging om een ponykamp?

Erg sneu wat er is gebeurd, inderdaad alleen maar verliezers. Tragisch ongeluk, de ouders willen natuurlijk dat iemand 'gestraft' wordt voor de dood van hun dochter, maar het is alleen een ongeluk, daar is niemand schuldig aan, de eigenaresse van die manege niet, evenmin het kind zelf. Heel tragisch.

Altos

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-05

Re: Eigenaresse manege Vught onschuldig aan doodrijden kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 08:41

HVNL lijkt me niet echt een betrouwbare bron.... Die brengen meestal behoorlijk gekleurd en stemmingmakend nieuws.

Saintelette

Berichten: 3179
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Eigenaresse manege Vught onschuldig aan doodrijden kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 08:48

Op het laatste moment gaven ze bij HVN ook de reactie van de advocaat van de eigenaresse hierop.. De ouders zouden direct aan haar kenbaar gemaakt hebben dat zij geen contact wilden met de eigenaresse en zij kon zich dan ook niet vinden in het verhaal over de erehaag van pony's

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 08:50

Altos schreef:
HVNL lijkt me niet echt een betrouwbare bron.... Die brengen meestal behoorlijk gekleurd en stemmingmakend nieuws.


Nou, het was de moeder zelf die zei dat het (geloof ik) om ponykamp ging?

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Eigenaresse manege Vught onschuldig aan doodrijden kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 09:06

Geen erehaag met pony's kan ik me goed voorstellen. Het is toch riskant om allemaal pony's mee te nemen naar een uitvaart.

Vervelend dat de moeder zo slecht met haar verdriet om kan gaan dat ze moet gaan schelden maar uiteindeljk maakt het niks uit want de manege eigenaresse was er niet bij op dat moment toch? Ik hoop dat alle betrokkene deze tragedie kunnen verwerken zodat ze verder kunnen met hun leven.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Eigenaresse manege Vught onschuldig aan doodrijden kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 09:17

He wat vervelend dat HVN nu ook weer een smeuiig verhaal heeft zitten brouwen.
Wat ik gelezen heb in de vorige topics is dat de eigenaresse expliciet niet welkom was op de uitvaart, maar dat er wel pony's bij zijn geweest, met de zus van de eigenaresse meen ik?

Ik denk dat wij maar de helft van dit drama lezen, en dat er achter de schermen waarschijnlijk hele andere feiten zijn.
Pers maakt de dingen nu eenmaal graag wat smeuiiger .
Triest voor de manegehoudster en de ouders dat dit 4 jaar na dato weer zo opgerakeld moet worden.

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:45

ik snap beide partijen,

ben zelf moeder zou niet weten wat ik zou doen als mijn meisje zo om het leven zou komen, het verdriet moet moordend zijn, en de woede enorm, maar als je niet iemand de schuld kan geven , wat doe je dan? waar blijft je woede?
denk dat de mama in dit verhaal helaas , het voorval om het even zo te zeggen niet kan verwerken , en dat is heel triest voor de mama,

voor de manege houdster, jemig wat moet zij een rot tijd hebben ook, net als de mama, gelukkig vrijspraak voor de mevrouw,
maar ermee leren leven zal ze helaas moeten

alleen maar verliezers hier helaas,...

Verwerken is een proces apart, maar ik zou serieus niet weten hoe ik de dood van mijn dochtertje zal moeten verwerken door een noodlottig ongeluk... geen idee....en denk dat de mama van zoe dat dus ook niet weet... -O-

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:23

eilleen333 schreef:
Ze zeggen dat het meisje schulf heeft aan heet eigen dood. Dat is natuurlijk onzin. Volgens dit artikel valt de bestuurder van de heftruck denk ik niets te verwijten, gezien ze gevraagd heeft of de kinderen uit de buurt waren. Het lijkt mij dat de begeleider van de kinderen dan de verantwoordeijkheid had? Dat meisje was daar met 20 leeftijdsgenootjes. Ik denk dan aan een schoolreisje of verjaardagfeestje. De begeleiders waren denk ik dan verantwoordelijk.




Waar waren de begeleiders dan?, die moeten de kinderen gewoon in toom houden en ze in de gaten houden.

Ik ben het dus ermee eens, dat de begeleiders de verantwoordelijkheid hadden.

Moeders gaf toch toestemming dat het goed is dat het meeging met een dagje uit........... in vertrouwen dat er goed op ze gepast worden.

De manegehoudster, voor haar vind ik het heel erg, arm mens.

elainelouise

Berichten: 837
Geregistreerd: 21-08-12
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:36

Helaas ben ik persoonlijk betrokken bij dit hele verhaal. Zoë was mijn oppaskindje en Bertine (de moeder) al jarenlang mijn buurvrouw en kapster. Sommige opmerkingen van moeder zijn misschien niet helemaal in z'n verband, maar de ouders hebben hun best gedaan. Ze hadden aanJaqueline gevraagd of ze hun pony's mocht lenen voor de uitvaartdienst van Zoë. Vervolgens kregen de ouders de volle laag en kregen ze letterlijk te horen dat het ongeluk was gebeurd omdat Zoë niet goed was opgevoed en dat de schuld daarom bij ouders lag. Dat de "dader" zoiets durft te zeggen getuigt van geen enkel respect. Vandaar dat de ouders nu door blijven vechten. En ik geef ze groot gelijk.
Dat het een ongeluk was is duidelijk, maar daarna zo respectloos te worden behandeld, dat is de grootste boosdoener.

elainelouise

Berichten: 837
Geregistreerd: 21-08-12
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:38

Maartje1990 schreef:
Altos schreef:
HVNL lijkt me niet echt een betrouwbare bron.... Die brengen meestal behoorlijk gekleurd en stemmingmakend nieuws.


Nou, het was de moeder zelf die zei dat het (geloof ik) om ponykamp ging?


Het ging inderdaad om een weekje ponykamp.

elainelouise

Berichten: 837
Geregistreerd: 21-08-12
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:41

CM_ schreef:
He wat vervelend dat HVN nu ook weer een smeuiig verhaal heeft zitten brouwen.
Wat ik gelezen heb in de vorige topics is dat de eigenaresse expliciet niet welkom was op de uitvaart, maar dat er wel pony's bij zijn geweest, met de zus van de eigenaresse meen ik?

Ik denk dat wij maar de helft van dit drama lezen, en dat er achter de schermen waarschijnlijk hele andere feiten zijn.
Pers maakt de dingen nu eenmaal graag wat smeuiiger .
Triest voor de manegehoudster en de ouders dat dit 4 jaar na dato weer zo opgerakeld moet worden.


Ouders hadden inderdaad gevraagd of ze pony's mochten lenen voor de uitvaart. Ze hebben uiteindelijk van een kennis in persoonlijke kring 4 witte pony's kunnen lenen. Dus niet van de manegehoudster of diens zus.