Aanrijding met Loslopende paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Aanrijding met Loslopende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 22:02

http://www.bokt.nl/nieuws
Nieuwsblad het land van Heusden en Altena

Wijk en Aalburg NB- In de vroege ochtenduren van vrijdag 1 augustus vond op de Maasdijk bij Wijk en Aalburg een aanrijding plaats tussen een losgebroken paard en een auto. Het paard overleefde de aanrijding niet; de brandweer moest eraan te pas komen om het wegdek schoon te spuiten. Een takelbedrijf haalde de beschadigde auto op.
De drie paarden liepen volgens de eigenaar donderdagavond rond 23.00 nog in de wei. vermoed wordt dat vandalen het hek geopend hebben. De riem waarmee het hek was vastgebonden werd later enkele meters verderop gevonden. De autobestuurder kwam er vanaf zonder kleerscheuren. Hoewel de politie ter plaatse is geweest, werd de schade tussen de autobestuurder en de eigenaar van de paarden onderling geregeld.


Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:16

Jezus, het zou je paard maar zijn die het niet haalde... Hoe kan je er bij kome om die dieren los te laten.... ppfff

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:27

Mijn paard hebben ze ook een keer losgelaten, hek doorgeknipt...(terwijl er toch stroom op stond!!) en huppa paardje weg.... hij staat bij ons tegenover en ik hoor de snachts wel een hoop gerommel, want wat bleek later, meneer het paard was dus naar ons huis gewandeld, maar daar kreeg hij geen gehoor dus is hij zijn weg vervolgt en konden we hem smorgens ophalen in het volgende dorp!!!! daar was hij heengelopen en was daar een paard tegengekomen die luid naar hem gehinnikt had dus dat vond hij wel leuk. gelukkig was er niets gebeurt maar bij ons loopt wel een drukke weg voor het zelfde geld was hij ook tepletter gereden, moet er niet aan denken!! sommige mensen vinden het schijnbaar leuk!! maar die zijn gewoonweg niet wijs...maarja vertel ze dat maar eens...de dader staat er namelijk nooit bij geschreven....

michelle

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:52

Dat er mensen zijn die zo raar handelen he! Boos! Het lijkt wel of ze geen besef hebben wat er kan gebeuren (hier dus ook is gebeurd) en wat een paard voor de eigenaar betekent! Bloedlink word ik ervan!

xxxxElvis my pridexxxx
*Profiel bijgewerkt*

Saltow

Berichten: 1117
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Ninove-City (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:07

Mijn slot krijgen ze niet open !!!

Paradise is pretty sweet until you smash your fase to a banian tree...
...Paarden schenken ons de vleugels die wij ontbreken...
Who put the flower in the barrel of that gun ?

Astrida

Berichten: 147
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:05

Een goede vriend van mij,heeft een paar jaartjes geleden ook een paard op zijn auto gekregen.Het was pikdonker toen...paard heeft het niet overleefd . Het was een wonder dat hij niets mankeerde,zijn auto was totalos.

Vriendschap is een mengsel van liefde en begrip.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:57

Dat is volgens mij ook wel de grootste schok die je als automobilist kan hebben Scheve mond Zou er niet aan moeten denken dat ik op een autoweg een paard voor m'n auto zou hebben. Zou het mezelf nooit kunnen vergeven

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 14:34

Echt super erg! Ik moet er echt niet aan denken dat ik zou horen dat mijn paard is doodgereden! Het is maar te hopen dat het paard niet te veel pijn heeft gehad terwijl het doodging...

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 14:41

Je snapt ook niet wat mensen bezielen om het hek van een wei te vernielen. Zou je zulke mensen kunnen vervolgen voor poging tot dierenmishandeling?

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:02

Het zal wel een schok zijn voor beide kanten, voor het paard en eigenaar, en voor de automobilist.. Me ma draait al door als ze per ongeluk een kat aanrijdt!!!!!

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 11:30

Als het echt opzet is geweest en er iemand is geweest, die willens en wetens het hek heeft opengezet, dan hoop ik, dat dit misselijke persoontje acuut last krijgt van nachtwandelen en dezelfde rijksweg op zoekt, al heb ik dan wel medelijden met de chauffeur, die het werk zou moeten afmaken!! Je wordt bijna verplicht je land met meters hoge hekken af te zetten en met een groot slot erop.

I love my Arabian horses

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 11:41

Paduc schreef:
Als het echt opzet is geweest en er iemand is geweest, die willens en wetens het hek heeft opengezet, dan hoop ik, dat dit misselijke persoontje acuut last krijgt van nachtwandelen en dezelfde rijksweg op zoekt, al heb ik dan wel medelijden met de chauffeur, die het werk zou moeten afmaken!! Je wordt bijna verplicht je land met meters hoge hekken af te zetten en met een groot slot erop.

Laat die persoon maar voor mijn auto komen dan. Heb er weinig moeite mee om die te raken Schijnheilig

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:23

Arno24 schreef:Laat die persoon maar voor mijn auto komen dan. Heb er weinig moeite mee om die te raken
gevoelsmatig kan ik me dat voorstellen...maar in het echt, denk ik, heb je van je ouders toch wel een andere gedachte meegekregen, niet?

I love my Arabian horses

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:45

Geloof me, dat wil je niet weten Haha!

Sting

Berichten: 12856
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 15:02

Jeetje, als je savonds om 11 uur nog gaat kijken en dan de volgende ochtend 1 van je paarden dood is... Lijke me vreselijk!

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 09:39

Weet iemand misschien waar het precies is gebeurt, we hebben een paar jaar aan die dijk gekampeerd en daar hadden ze 2 shets en een haflinger. Met die drie is onze liefde voor de paarden begonnen en ik weet dat onvoorzichtige mensen het hek wel eens open lieten staan. Dat is meerdere keren gebeurt en dan liepen ze op de dijk.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 13:16

Bah zeg. De brandweer moest het wegdek schoonspuiten. Dan vraag ik me heel oneerbeidig af wat er dan nog van het paard over was en hoe hard die auto heeft gereden. Maar het is verschrikkelijk voor automobilist, eigenaar en paard.

user10032
Berichten: 11
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:58

gamble schreef:
Weet iemand misschien waar het precies is gebeurt, we hebben een paar jaar aan die dijk gekampeerd en daar hadden ze 2 shets en een haflinger. Met die drie is onze liefde voor de paarden begonnen en ik weet dat onvoorzichtige mensen het hek wel eens open lieten staan. Dat is meerdere keren gebeurt en dan liepen ze op de dijk.


Ik heb geen idee, ik ken die weg (mijn vriend woont daar) maar ik ken eigenlijk geen paarden die vlak aan die weg staan. Nu is hij wel vrij lang natuurlijk maar ook daar in de omgeving was er niet zoveel over bekend geloof ik.

Waar kampeerde jij precies aan die dijk? Kan ik wel eens een blik werpen.

Deze user is om technische redenen verwijderd -- BartVB

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:42

user10032"]
[quote="gamble schreef:
Weet iemand misschien waar het precies is gebeurt, we hebben een paar jaar aan die dijk gekampeerd en daar hadden ze 2 shets en een haflinger. Met die drie is onze liefde voor de paarden begonnen en ik weet dat onvoorzichtige mensen het hek wel eens open lieten staan. Dat is meerdere keren gebeurt en dan liepen ze op de dijk.


Ik heb geen idee, ik ken die weg (mijn vriend woont daar) maar ik ken eigenlijk geen paarden die vlak aan die weg staan. Nu is hij wel vrij lang natuurlijk maar ook daar in de omgeving was er niet zoveel over bekend geloof ik.

Waar kampeerde jij precies aan die dijk? Kan ik wel eens een blik werpen.
[/quote]
Ik heb je ge-pb't

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:02

hoe kan een mens zo iets doen, om een hek open te maken dan spoor je gewoon niet denk ik! echt heel erg voor de automobilist, paard en natuurlijk de eigenaar van het paard

Iloontjuhhh
Berichten: 6
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Eethen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:30

ik woon in de buurt van wijk en aalburg.
Er werd verteld dat de pony van de minicamping was.
Maar zeker weten doe ik het niet want er werden heel veel verhalen over verteld.
Die haflinger loopt er nog want daar kan je naar beneden naar de maas toe.
Over die shetlanders weet ik het niet maar het werd wel verteld dat die van de mini camping waren.

Gr Ilona

love a horse

Iloontjuhhh
Berichten: 6
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Eethen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:31

en ik weet ook dat de rug was gebroken van de pony want een kennis van mij die moest de pony ophalen met de rendac wagen.
Het zag er vreselijk uit.

love a horse

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 16:17

Dan ben ik bang dat het inderdaad van de minicamping de maashoeve is. De haflinger die iloonjuhhh bedoelt is niet de haflinger van de camping die stond bij de andere twee pony's achter de koeienstallen. Weet iemand wat het voor een pony het was een shet of een haflinger. Met zilver de haf is namelijk onze liefde voor de paarden begonnen en die neemt een speciaal plekje in.
Gr Desiree


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook en 82 bezoekers