Uitslag paard Lotje Schoots Aken negatief

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Uitslag paard Lotje Schoots Aken negatief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 17:00

* http://www.bokt.nl


Begin juli deed de dressuuramazone Lotje Schoots mee aan een dressuurwedstrijd in Aken. In de Duitse media ontstonden toen berichtgevingen dat Schoots een reprimande had gekregen voor haar manier van losrijden. Ook werd zij er van beschuldigd dat zij iets op de tong van haar paard Equitop Torricelli (v. Florestan) had gesmeerd. Om die reden werd er een bloedmonster afgenomen.

De familie Schoots zelf verwees zowel het ontvangen van de reprimande als het iets smeren op de tong richting het land ter fabelen. De vader van Lotje Schoots in een eerder bericht: "Het is ons evenals alle aanwezige Nederlandse officials onbekend dat Lotje een berisping of waarschuwing in Aken heeft gekregen. Sterker, Lotje heeft nog nimmer een officiele berisping gehad." Over het smeren van een substantie op de tong zei hij onder meer: "Mijn vrouw reinigt onder andere het hoofdstel en het bit. Torricelli krijgt een suikerklontje als beloning. De uitslag van het afgenomen bloedmonster zien wij net als alle tientallen voorgaande keren met vertrouwen tegemoet."

Inmiddels is de uitslag van het bloedonderzoek bekend en deze is negatief. Dat betekent dus dat er in het bloed van Torricelli geen verboden en/of ongeoorloofde middelen zijn aangetroffen.


Verwant artikel
[VN] Aken:Schoots in opspraak vanwege manier van losrijden*update

comtesse
Berichten: 147
Geregistreerd: 13-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:54

Tja !!!

ik ben benieuwd wat voor reacties hierop komen.

In het vorige topic waren toch vele Bokkers die de reactie van dhr Schoots en het ontkennen van enige reprimande ooit! zwaar betwisten.

Zij wisten zeker dat Lotje al menig maal terecht was gewezen en een manier van rijden hanteerd die officieel al menig maal veroordeelt was.

Graag zou ik hier nu ook eens de bronnen van zien of lezen.

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 18:21

niets vinden betekend niet, dat er niets is gedaan.
je ziet het verschil wel tussen een klontje geven, en iets op de tong wrijven.
en het hoofdstel bit schoonmaken gebeurd in regel na het rijden-wel zo makkelijk- en meestal door een groom.
als ze b.v. iets van tabasco op de tong heeft gedaan, om het paard letterlijk wat scherper op het bit te krijgen, vind je daar niets van terug.
ik blijf een nare smaak houden.

deess

Berichten: 892
Geregistreerd: 26-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 18:22

beter jij als lotje haar paard :D toch blijven zeuren he pff..

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 18:24

zeuren ?
omdat ik mijn mening geef ?
je zal het maar willen verdedigen.

misterA
Berichten: 3122
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 18:27

spicegirl schreef:
niets vinden betekend niet, dat er niets is gedaan.
je ziet het verschil wel tussen een klontje geven, en iets op de tong wrijven.
en het hoofdstel bit schoonmaken gebeurd in regel na het rijden-wel zo makkelijk- en meestal door een groom.
als ze b.v. iets van tabasco op de tong heeft gedaan, om het paard letterlijk wat scherper op het bit te krijgen, vind je daar niets van terug.
ik blijf een nare smaak houden.

En hier krijg ik nu een hele nare smaak van,
gewoon een valse opmerking, heeft niets meer met een mening te maken.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Uitslag paard Lotje Schoots Aken negatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 18:53

Gelukkig staat capsaïcine, de werkzame stof in tabasco, gewoon op de verboden lijst en is dat gewoon aantoonbaar in het bloed. Zó makkelijk is het niet de kluit te belazeren.

Jokester

Berichten: 159
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Dwaasvingerworp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 19:04

Scherp Ibbel :D
Met excuses voor de flauwe woordspeling

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 19:05

Jokester schreef:
Scherp Ibbel :D
Met excuses voor de flauwe woordspeling

:D

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 19:35

Ibbel schreef:
Gelukkig staat capsaïcine, de werkzame stof in tabasco, gewoon op de verboden lijst en is dat gewoon aantoonbaar in het bloed. Zó makkelijk is het niet de kluit te belazeren.


Precies!!
Toch jammer dat de gemiddelde bokt-nit-wit nog dommer is dan een staarthaar vh peerd!!
Maar hier wel allerlei onzin roepen :r

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Re: Uitslag paard Lotje Schoots Aken negatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 19:42

Denk niet dat je meteen dom bent als je niet weet waarop ze allemaal testen en wat verboden is, maar het is niet handig als je dingen gaat zeggen terwijl ze helemaal niet kloppen..

Fijn dat de test negatief was. Ben alleen na het vorige topic wel erg benieuwd geworden naar beeldmateriaal van het losrijden..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Uitslag paard Lotje Schoots Aken negatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:18

Fijn dat dit bericht ook Voorpagina Nieuws is. Uiteindelijk weer storm in een glas water...
Zo jammer dat het eerste bericht bij meer mensen blijft hangen dan dit bericht...maar dat is mensen eigen...

Luz_ElenaE

Berichten: 2819
Geregistreerd: 15-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:56

sommige mensen kunnen gewoon niet tegen hun ongelijk. Zo jammer voor de topsporters dat ze daar altijd de dupe van zijn als een uitslag negatief is dan is die negatief.!

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:57

Knappe Lotje als zij een zeer uitgebreide dopingtest weet te omzeilen!
Nee, hoop gezeur om niks weer eens.

Yvette10
Berichten: 94
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:53

Lotje Schoots heeft geen verboden middelen aan haar paard gegeven.
Maar Lotje heeft wel degelijk een reprimande gehad voor het losrijden (LDR )van de toezichhouder op het losrijterrein in Aken. Deze beelden van haar losrijden op dat voorterrein en de toezichthouder die naar haar toeliep heeft de duitse tv zender WDR wel degelijk uitgezonden en deze beelden waren voorzien van commentaar en de bevindingen van o.a deze toezichthouder zelf.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Uitslag paard Lotje Schoots Aken negatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:05

Er is wel een verschil tussen een officiële reprimande en een toezichthouder die even opmerkt dat ze bijvoorbeeld niet te lang LDR mag rijden.

Yvette10
Berichten: 94
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:59

Volgens de duitse tv zender WDR die ik ook gezien heb ( met uitgezonden beelden van haar LDR losrijden ) is te zien dat Lotje Schoots van de officiele toezichthouder een reprimande kreeg.

Zanora1
Berichten: 831
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 00:57

@yvette. Lotje heeft geen waarschuwing gekregen.

@spicegirl. Wanneer houd jij.eens op? Wij staan bij lot op stal en zien dus elke dag hoe het er aan toe gaat! En er is niks op de tong gesmeerd. Ik krijg een nare bijsmaak van jou.. Je bent alleen maar opzoek naar sensatie. Zolang jij niet aan de top.rijd en niet werkelijk.weet wat er is gebeurd.. Want je heb de steward.niet geskproken en ook lotje niet persoonlijk.. Dus jij weet niet waar je het over hebt.


En bedankt dat hier ook even nieuws van word gemaakt, ook wel zo netjes tegenover lotje zelf

nobel1

Berichten: 980
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 07:43

Zolang er niks in het bloed te vinden is dan is ze onschuldig, zo simpel is het.
Ik ben helemaal niet thuis in de dressuursport en het doet me om heel eerlijk te zijn ook niet vreselijk veel :+ , maar als LDR bewezen een slechte manier is van je paard losrijden (blauwe tongen, hijgend hert geluiden etcetc of verwar ik dat weer een andere manier van 'losrijden'?) waarom vind je het dan nodig om te doen? Het is in mijn ogen bijzonder terecht dat ze daar (al dan niet officieel) op gewezen wordt.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 07:56

spicegirl schreef:
niets vinden betekend niet, dat er niets is gedaan.
je ziet het verschil wel tussen een klontje geven, en iets op de tong wrijven.
en het hoofdstel bit schoonmaken gebeurd in regel na het rijden-wel zo makkelijk- en meestal door een groom.
als ze b.v. iets van tabasco op de tong heeft gedaan, om het paard letterlijk wat scherper op het bit te krijgen, vind je daar niets van terug.
ik blijf een nare smaak houden.


Ik krijg een nare smaak van mensen zoals jij. Anderen zwart blijven maken zonder enig bewijs, afschuwelijk wat voor een mens ben je dan?

unlimited1
Berichten: 342
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 08:13

spicegirl schreef:
niets vinden betekend niet, dat er niets is gedaan.
je ziet het verschil wel tussen een klontje geven, en iets op de tong wrijven.
en het hoofdstel bit schoonmaken gebeurd in regel na het rijden-wel zo makkelijk- en meestal door een groom.
als ze b.v. iets van tabasco op de tong heeft gedaan, om het paard letterlijk wat scherper op het bit te krijgen, vind je daar niets van terug.
ik blijf een nare smaak houden.



Als jij het allemaal zo goed weet wat wel en niet kan....
En als jij het zo goed kan uitleggen wat niet kan opgespoord worden..
Mss eens bij uw paarden een staal komen nemen, want ik krijg ook wel een nare smaak bij u verhaal!!

je hebt werkelijk rare mensen op deze wereld... Niets gunnen aan een ander van geluk ofzo afgunst en jalosie

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Uitslag paard Lotje Schoots Aken negatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:05

Waar rook is, is vuur, zullen we maar zeggen: voor topprestaties en geld zijn mensen tot veel in staat. Blijkbaar staat het op een filmpje dat ze LDR toepast en dus is ze fout, want dat heeft niets met paardrijden/ dressuur te maken maar alleen met dwang, intimidatie en gebrek aan geduld en rijkunst!

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:30

nobel1 schreef:
Zolang er niks in het bloed te vinden is dan is ze onschuldig, zo simpel is het.
Ik ben helemaal niet thuis in de dressuursport en het doet me om heel eerlijk te zijn ook niet vreselijk veel :+ , maar als LDR bewezen een slechte manier is van je paard losrijden (blauwe tongen, hijgend hert geluiden etcetc of verwar ik dat weer een andere manier van 'losrijden'?) waarom vind je het dan nodig om te doen? Het is in mijn ogen bijzonder terecht dat ze daar (al dan niet officieel) op gewezen wordt.


Blauwe tong bij het paard van Patrik Kittel kwam omdat het paard de tong tussen de bitten door deed.
Hijgende geluiden kunnen bijvoorbeeld duiden op een vorm van cornage en hebben vaak niets te maken met LDR.

LDR is overigens nog nooit slecht bewezen, is echter ook afhankelijk van welke groep het onderzoek doet en hoe het onderzoek uitgevoerd wordt.

nobel1

Berichten: 980
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:36

Janine1990 schreef:
nobel1 schreef:
Zolang er niks in het bloed te vinden is dan is ze onschuldig, zo simpel is het.
Ik ben helemaal niet thuis in de dressuursport en het doet me om heel eerlijk te zijn ook niet vreselijk veel :+ , maar als LDR bewezen een slechte manier is van je paard losrijden (blauwe tongen, hijgend hert geluiden etcetc of verwar ik dat weer een andere manier van 'losrijden'?) waarom vind je het dan nodig om te doen? Het is in mijn ogen bijzonder terecht dat ze daar (al dan niet officieel) op gewezen wordt.


Blauwe tong bij het paard van Patrik Kittel kwam omdat het paard de tong tussen de bitten door deed.
Hijgende geluiden kunnen bijvoorbeeld duiden op een vorm van cornage en hebben vaak niets te maken met LDR.

LDR is overigens nog nooit slecht bewezen, is echter ook afhankelijk van welke groep het onderzoek doet en hoe het onderzoek uitgevoerd wordt.


Als een toezichthouder je wijst op een verkeerde manier van rijden dan zal het in elk geval niet een vreselijk gewaardeerde manier van losrijden zijn of het bewezen is of niet.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik het filmpje niet gezien heb dus ook niet mijn mening kan geven over de manier van rijden.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:42

nobel1 schreef:
Als een toezichthouder je wijst op een verkeerde manier van rijden dan zal het in elk geval niet een vreselijk gewaardeerde manier van losrijden zijn of het bewezen is of niet.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik het filmpje niet gezien heb dus ook niet mijn mening kan geven over de manier van rijden.


Er is destijds een grote discussie geweest, een ronddetafelsessie over Rollkur vs. LDR.
Rollkur is een naam die tegenstanders aan LDR hebben gegeven, de mensen die LDR rijden hebben hun manier nooit rollkur genoemd. Hierbij is, als ik me niet vergis, besloten om stewards in te zetten die aangeven dat een bepaalde hoofd-hals houding niet langer dan 10 minuten mag worden gehandhaafd. Het idee achter LDR is volgens mij (correct me if I'm wrong!) dat je de hoofd-hals houding zoveel mogelijk afwisselt.

In het vorige topic heeft de vader van Lotje volgens mij gezegd dat de betreffende steward naar haar toe is gelopen om haar te wijzen op de tijd. En is er geen officiële reprimande gegeven (wellicht weten de kenners of dit ook op te zoeken is op de FEI?).

Het filmpje staat ook in het vorige topic, ik zou zeggen, kijk even! Want het was voornamelijk een storm in een glas water. Wat een onzin dat daar over werd gezeverd.
Ben persoonlijk geen groot fan van Lotje en haar rijden, dus ik verwachtte een hoop ergere beelden te zien. Maar wat ik zag, stelde werkelijk niets voor.