Anky: “De draad weer opgepakt met Upido”

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Anky: “De draad weer opgepakt met Upido”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-12 09:04

www.sportprimeur.nl


Dressuuramazone Anky van Grunsven wil in 2016 voor de achtste keer meedoen aan de Olympische Spelen. Een week nadat de Brabantse in Londen haar negende Olympische medaille veroverde -met de dressuurploeg- kijkt ze al voorzichtig naar Rio de Janeiro.


“We hebben de draad al weer opgepakt met Upido”, zei Van Grunsven tegen het ANP over het paard waarmee ze de komende jaren wil deelnemen aan wedstrijden. “Als Upido goed is, sluit ik Rio niet uit.”


De amazone wilde eigenlijk in Londen al deelnemen met Upido (v. Ferro), maar het paard had meer tijd nodig om de aansluiting met de wereldtop te vinden. Daarop besloot Van Grunsven voor de laatste keer Salinero (v. Salieri) van stal te halen, die nu met pensioen is.

- Offline -


Talishe

Berichten: 1257
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Anky: “De draad weer opgepakt met Upido”

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:20

Leuk om te horen. Ben heel benieuwd hoe ze het gaan doen.
Kan niet wachten om hem eens op wedstrijd te zien.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Anky: “De draad weer opgepakt met Upido”

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:32

Leuk zeg! ben heel benieuwd!

Dors04
Berichten: 3253
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: spijkenisse

Re: Anky: “De draad weer opgepakt met Upido”

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:38

Ik ben ook heel benieuwd, zijn er al rijfoto's van Upido?

Ontspanning kan niet zonder recht richten. Zolang een paard scheef loopt, hoe weinig ook, zal het zich namelijk moeten spannen om overeind te blijven.

purkie

Berichten: 1720
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:54

je leeft maar een keer *\o/* hoppa gauw weer erop!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:17

Gaat de Anky soap weer verder...Ja Upido ..nee Upido..Problemen...etc...etc. gaan toch maar weer cowgirl spelen..etc..
En zo blijft het Ankymerk in de belangstelling.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:20

Leuk voor d'r dat het zo goed gaat met Upido :j
Maar, ben ik nou de enige die denkt 'Anky, het is nu toch mooi geweest?' Geef andere ruiters ook een kans om naar de OS te gaan :o
Mja, wie ben ik om daar over te oordelen :o

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Dors04
Berichten: 3253
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:25

UMayDream schreef:
Leuk voor d'r dat het zo goed gaat met Upido :j
Maar, ben ik nou de enige die denkt 'Anky, het is nu toch mooi geweest?' Geef andere ruiters ook een kans om naar de OS te gaan :o
Mja, wie ben ik om daar over te oordelen :o

Er deed zelfs iemand op de OS mee van 70 jaar, dus nee hoor Anky is en blijft de dressuur koningin die voor veel ruiters een voorbeeld is.

Ontspanning kan niet zonder recht richten. Zolang een paard scheef loopt, hoe weinig ook, zal het zich namelijk moeten spannen om overeind te blijven.

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:25

UMayDream schreef:
Leuk voor d'r dat het zo goed gaat met Upido :j
Maar, ben ik nou de enige die denkt 'Anky, het is nu toch mooi geweest?' Geef andere ruiters ook een kans om naar de OS te gaan :o
Mja, wie ben ik om daar over te oordelen :o


Persoonlijk vind ik dat de beste moet gaan. Mocht dit Anky weer zijn,
dan ben ik het daar volledig mee eens. Anky vind ik persoonlijk heel fair hierin.
Ze zal alleen deelnemen als dit ook echt in het belang van het team is.

Het feit dat Sjef nu geen bondscoach meer is, betekent voor haar dat ze zich
nog meer moet bewijzen op de daarvoor geselecteerde wedstrijden.

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.

Skessa_
Berichten: 10599
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:53

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Anky: “De draad weer opgepakt met Upido”

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:28

Ik ben ook heel benieuwd naar Anky. Ik heb echt genoten van haar optreden met Salinero. Van mij mag de dressuurkoningin in Rio weer schitteren; ik hoop het! Altijd jammer om negatieve reacties te lezen van andere mensen, terwijl Anky al zo veel voor de dressuursport in Nederland heeft betekend.

sanne1221
Berichten: 511
Geregistreerd: 20-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:46

Ik vind het geweldig dat ze blijft meedoen! De laatste kuur met Salinero was echt goed; zoals ik Anky ken; goed doorgereden en ontspannen en ik vind het heel eerlijk dat zij Upido de kans geeft zich verder te ontwikkelen.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:13

UMayDream schreef:
Leuk voor d'r dat het zo goed gaat met Upido :j
Maar, ben ik nou de enige die denkt 'Anky, het is nu toch mooi geweest?' Geef andere ruiters ook een kans om naar de OS te gaan :o
Mja, wie ben ik om daar over te oordelen :o


Het is maar hoe je het bekijkt. Ik vind dat de beste combinaties van dat moment naar de OS moeten worden afgevaardigd en als Anky daar toevallig tussenzit, dat hoort ze er tussen.

Persoonlijk zou ik het leuk vinden als ze het ook echt gaat redden, dan met Upido.

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:25

Vreselijk die negatieve berichten als ze het beste is gaat ze gewoon punt

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (M2)en nu Z1 startrechtig
Cantodea (Calvino Z) sinds 13 mei mama van Nielson (van Dallas VDL)en nu drachtig van Nia domo"s Bolero
Na jaren weer wedstrijden rijden weer B+10 en ja hoor L startrechtig
Kayliegh onze nieuwe ster (Ampere/Sorento)
Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3
Figo en Cain vriendjes samen in de hemel rip

BAStable

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:27

ceasario schreef:
Gaat de Anky soap weer verder...Ja Upido ..nee Upido..Problemen...etc...etc. gaan toch maar weer cowgirl spelen..etc..
En zo blijft het Ankymerk in de belangstelling.


Mee eens :j
Eigenlijk had ze gewoon lekker door moeten gaan met dressuur en niet nog tussendoor western gaan rijden. Hopelijk krijgen Hans Peter Minderhout en Imke Schellekens-Bartels ook voldoende kansen en zien we wellicht een van hen terug in Rio :)

A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care..

[IM] Veel te vroeg, veel te plotseling: dag lieve gekke merrie..

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Anky: “De draad weer opgepakt met Upido”

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:27

Leuk hoor, ben benieuwd :)

Dors04
Berichten: 3253
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: spijkenisse

Re: Anky: “De draad weer opgepakt met Upido”

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:32

Ag Rio is nog ver, mogen de beste winnen en geselecteerd worden.
Ze zouden haar niet voor niks mee nemen, denk dat zij zich even hard moet bewijzen als de rest.
Ze zouden je niet meenemen of selecteren als je minder zou scoren dan bijvoorbeeld Hans

Ontspanning kan niet zonder recht richten. Zolang een paard scheef loopt, hoe weinig ook, zal het zich namelijk moeten spannen om overeind te blijven.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:42

Hoe breder de top hoe beter onze kansen in Rio, ik zou zeggen Ankie en Upido, ga ervoor!

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:44

Hoezo 'moeten'? Anky moet helemaal niets, alleen doen wat ze zelf vind dat ze moet doen. En lekker de western als hobby/sport erbij doen als ze dat leuk vind. Ze heeft daar alle recht op, het is haar leven.
En al rijdt ze met haar 80ste (bij wijze van spreken) nog op de olympische spelen, dan is dat alleen maar een teken dat iemand anders niet goed genoeg was om in haar plaats te gaan. De besten gaan en als Anky daar een van is, fantastisch. Ik gun het haar van harte. Sport is voor iedereen, en topsport is voor de besten. Je hoeft echt geen stap terug te doen om een jongere lichting de kans te geven, die jongere lichting moet het zelf verdienen en zorgen dat ze dan nog beter presteren. Wat Anky presteerd kan menigeen een voorbeeld aan nemen. Aan de top komen is een ding maar aan de top blijven is heel wat moeilijker.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:51

Mousmous schreef:
Hoezo 'moeten'? Anky moet helemaal niets, alleen doen wat ze zelf vind dat ze moet doen. En lekker de western als hobby/sport erbij doen als ze dat leuk vind. Ze heeft daar alle recht op, het is haar leven.
En al rijdt ze met haar 80ste (bij wijze van spreken) nog op de olympische spelen, dan is dat alleen maar een teken dat iemand anders niet goed genoeg was om in haar plaats te gaan. De besten gaan en als Anky daar een van is, fantastisch. Ik gun het haar van harte. Sport is voor iedereen, en topsport is voor de besten. Je hoeft echt geen stap terug te doen om een jongere lichting de kans te geven, die jongere lichting moet het zelf verdienen en zorgen dat ze dan nog beter presteren. Wat Anky presteerd kan menigeen een voorbeeld aan nemen. Aan de top komen is een ding maar aan de top blijven is heel wat moeilijker.


:j

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:56

Haha, twijfelde ze eerst nog of ze wel voor London mee wilde doen, nu heeft ze het al over Rio. Blijkbaar is er toch weer een olympisch vuurtje bij haar gaan branden! :D

Anky is een geweldige ruiter en als zij met Upido de top weet te behalen, zou ik niet weten waarom ze niet naar Rio zou kunnen. Misschien is het wat dat betreft des te beter dat Sjef geen bondscoach meer is, dan hebben we dat gezeur dat ze voorgetrokken wordt ook niet meer.

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Anky: “De draad weer opgepakt met Upido”

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:58

Helemaal mee eens.

moelly

Berichten: 6610
Geregistreerd: 22-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:58

purkie schreef:
je leeft maar een keer *\o/* hoppa gauw weer erop!


Zo denk ik er ook over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:49

ceasario schreef:
Gaat de Anky soap weer verder...Ja Upido ..nee Upido..Problemen...etc...etc. gaan toch maar weer cowgirl spelen..etc..
En zo blijft het Ankymerk in de belangstelling.


Wat is dit nou voor een reactie :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Anky: “De draad weer opgepakt met Upido”

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:52

Goed geschreven MousMous!

Ceasario, ik dacht gelezen te hebben dat Anky zelf niet veel meer deed met het merk en nu zich richtte op haar opleidingscentrum?

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jasmijn16, Ubermetrics en 90 bezoekers