Internationaal springconcours Bois-les-Roi

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Internationaal springconcours Bois-les-Roi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 17:58

www.dehoefslag.nl
www.dehoefslag.nl

Springruiter Hank Melse nam met succes deel aan het internationale springconcours in het Franse Bois-le-Roi. Met de negenjarige Riant van de Mosselcentrale eindigde de ruiter uit Winterswijk op een knappe zesde plaats in de zeer zware Grand Prix. ‘Het was vooral een hele moeilijke proef’, vertelt een tevreden Melse. ‘Door het hele parcours heen werden verschrikkelijk veel fouten gemaakt. Veel hindernissen stonden dicht langs de kant waardoor het publiek haast op de hindernis zat. Dat geeft voor veel paarden toch te veel afleiding. Om foutloos aan de finish te komen, moest je over een paard beschikken dat zelf mee kon denken.’ Van de 68 starters wisten slechts drie combinaties foutloos te blijven. Mijn problemen ontstonden in de wending naar de driesprong toe. Riant landde niet optimaal na hindernis 9 en toen ik een galopwissel wilde maken gleed Riant uit en raakte uit balans. Daardoor kreeg ik geen goede afstand naar de driesprong. Ik reed vooruit, kwam iets te plat de combinatie in en kreeg een fout op de tweede hindernis van de driesprong. Gezien de moeilijkheidsgraad van de proef, had ik van te voren ingecalculeerd dat ik een fout zou kunnen krijgen, dus heb ik vanaf het begin van de proef een hoog tempo gereden hetgeen mij uiteindelijk nog een zesde plaats opleverde. Riant springt de laatste tijd erg goed. De eerste dag liep hij al twee keer nul en in de zware proef direct op tijd. Er waren meer dan tachtig starts; we werden tweede. Roger Yves Bost was met Haria des Chaines (v. Stew Boy) haast een seconde sneller. Al direct van hindernis 1 naar hindernis 2 maakte de Fransman een galopsprong minder waardoor hij de winst eigenlijk al op zak had. Met mijn andere paard Bandit, een negenjarige hengst van Contango, heb ik me weten te plaatsen. In de krachtproef, de puissance, waar overigens ook weer 53 combinaties aan deelnamen, werd ik met Amadeus, een achtjarige schimmel van Amethist, uiteindelijk negende. In de derde ronde kreeg ik een fout op 1.90m. Het was in tegenstelling tot wat gewoonlijk is geen muur, maar een planken steilsprong. Het was een goed concours, met ruimvoldoende prijzengeld. Aan het einde van de rit is er nog iets overgebleven; dan heb je dus niets te klagen.’


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, BreeWelshies, ComscoreBot, ellepel, Evilou, Facebook, GoogleAdsense, henshem, KirstenHorse, Nanu, Room_Soesje, Selina, sevenofnine, shadowstar, Suusw, x_Rebecca en 64 bezoekers