Zwitserse dierenarts schuldig aan dodelijke mishandeling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sneezey
Berichten: 51
Geregistreerd: 15-08-10

Re: Zwitserse dierenarts schuldig aan dodelijke mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:51

jeet wat erg. maar ik vind de straf eigenlijk nog te laag hoor en gelijk uit het ambt laten zetten. Zo iemand mag geen dierenarts meer zijn. Ik vind t ook raar dat je als leerling dan het bevel opvolgt. Als je gezond verstand bezit doe je dat toch niet? Ik had als leerling zijnde ook geweigerd!

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Zwitserse dierenarts schuldig aan dodelijke mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:57

idd sneezy, hij zou uit zijn ambt gezet moeten worden. :j

Toch vindt ik het een goede uitspraak, wanneer moet er hier in Nl nou iemand de cel in ivm dierenmishandeling? Helemaal top dat hij wel echt gestraft gaat worden!
Overigens bijzonder dat de leerling niet gestraft wordt... zou medeplichtigheid aan dierenmishandeling misschien niet bestaan in Zwitserland?

Sabin_e

Berichten: 3216
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Zwitserse dierenarts schuldig aan dodelijke mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:00

Gadverdamme wat een vreselijke daad :n Goed dat hij gestraft wordt! Smerige beul dat het is :( bah.

Fury08

Berichten: 1711
Geregistreerd: 04-07-08
Woonplaats: Utrecht

Re: Zwitserse dierenarts schuldig aan dodelijke mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:04

Wat verschikkelijk!! Dit kan toch niet.... Vreselijk.. Geen woorden voor..!!

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:04

diega schreef:
En dan nog als dierenarts zijnde de pony een paar uur laten liggen!!!


Ja, echt afschuwelijk. Kon bijna niet geloven wat ik las.

En het schijnt ook hier te gebeuren. Paard wil niet in de krul? Vastzetten met bijzet en dan gewoon een paar uur laten staan......... |(

realmagic
Berichten: 1590
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:05

van mij mag zo'n man nooit zijn vak meer uitoefenen en de boete had wel 3 keer zo hoog en de celstraf wel 3 keer zo lang mogen zijn
zullen hem eens met een touw om zijn nek en armen op de rug een uurtje rondjes laten rennen }>

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:09

Odessa1 schreef:
Ja, echt afschuwelijk. Kon bijna niet geloven wat ik las.

En het schijnt ook hier te gebeuren. Paard wil niet in de krul? Vastzetten met bijzet en dan gewoon een paar uur laten staan......... |(


Moet je je voorstellen wat een spierpijn dat dier gehad heeft. :\

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Zwitserse dierenarts schuldig aan dodelijke mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:22

Weetje eigenlijk kan je gewoon niemand vertrouwen van de paarden.. Eerst was ik fan van Cobie van Baalen, toen had zij dus met een leerling haar pony zo vast in de krul gezet. Hier was ik erg van geschrokken en ik vond haar helemaal niks meer. Toen ben ik erg fan geworden van Gerd Heuschmann en heeft hij weer zo gehandeld met die fries... Ik weet het gewoon niet meer. Ik vind pat parelli erg goed maar wie weet wat hij wel niet uithaalt.. :n

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:26

Moderatoropmerking:
Het is begrijpelijk dat dit nieuwsbericht een hoop emoties oproept, maar dat is geen excuus om de dader vreselijke martelpraktijken toe te wensen. Deze berichten worden dan ook verwijderd.

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:35

zodiacje schreef:
idd sneezy, hij zou uit zijn ambt gezet moeten worden. :j

Toch vindt ik het een goede uitspraak, wanneer moet er hier in Nl nou iemand de cel in ivm dierenmishandeling? Helemaal top dat hij wel echt gestraft gaat worden!
Overigens bijzonder dat de leerling niet gestraft wordt... zou medeplichtigheid aan dierenmishandeling misschien niet bestaan in Zwitserland?

Leerling is ondergeschikt in deze situatie. Veearts heeft status en machtspositie en dus de verantwoordelijkheid.
Weet verder niet hoeveel en watvoor! kennis de leerling had. Plus dat leerling waarschijnlijk het oordeel van de dierenarts vertrouwd heeft.

fleurxdonut

Berichten: 180
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:35

Wat vreselijk! |(

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Zwitserse dierenarts schuldig aan dodelijke mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:38

Ontzettend triest. :n

Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:40


saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:41

tamary schreef:
zodiacje schreef:
idd sneezy, hij zou uit zijn ambt gezet moeten worden. :j

Toch vindt ik het een goede uitspraak, wanneer moet er hier in Nl nou iemand de cel in ivm dierenmishandeling? Helemaal top dat hij wel echt gestraft gaat worden!
Overigens bijzonder dat de leerling niet gestraft wordt... zou medeplichtigheid aan dierenmishandeling misschien niet bestaan in Zwitserland?

Leerling is ondergeschikt in deze situatie. Veearts heeft status en machtspositie en dus de verantwoordelijkheid.
Weet verder niet hoeveel en watvoor! kennis de leerling had. Plus dat leerling waarschijnlijk het oordeel van de dierenarts vertrouwd heeft.


Inderdaad, ik snap ook wel als je op iemand vertrouwd je in een soort shock raakt als zoiets gebeurd.. Maarja zelf had ik denk ik wel ingegrepen, hoewel in zo'n situatie is het altijd anders dan snap je jezelf achteraf gewoon niet,.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:44

En dat is dan een dierenarts en instructeur....
Zo iemand is geen paard(geen enkel dier trouwens) waard. Jammer dat z'n diploma niet ingetrokken wordt van zowel dierenarts en instructeur dit vind ik echt niet kunnen.
Verbod op het houden van dieren was trouwens ook wel heel terrecht geweest in deze situatie.

Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Zwitserse dierenarts schuldig aan dodelijke mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:52

ben er misselijk van. wat een l*l zeg! :(

Elmyh
Berichten: 163
Geregistreerd: 13-03-10
Woonplaats: yn it griene gers yn e greide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:08

Hij moet tenminste nog zitten, hier in Nederland was het wrs. wel afgedaan met voorwaardelijke celstraf of alleen een boete.
En dat hij niet uit zijn beroep gezet wordt vind ik idd een raadsel.

Shanedow

Berichten: 1491
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Zekerwol ien Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:09

Wat verschrikkelijk.. gelukkig gestrafd al had het van mij wel wat strenger gemogen en de straf hoger :(

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:10

Blij dat die monster schuldig is bevonden aan deze zeer ernstige mishandeling van dat arme paardje.

Ik snap sowiezo geen bal van dat ie dierenarts is, dat soort monsters mag helemaal geen dierenarts zijn.

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:10

tamary schreef:
zodiacje schreef:
idd sneezy, hij zou uit zijn ambt gezet moeten worden. :j

Toch vindt ik het een goede uitspraak, wanneer moet er hier in Nl nou iemand de cel in ivm dierenmishandeling? Helemaal top dat hij wel echt gestraft gaat worden!
Overigens bijzonder dat de leerling niet gestraft wordt... zou medeplichtigheid aan dierenmishandeling misschien niet bestaan in Zwitserland?

Leerling is ondergeschikt in deze situatie. Veearts heeft status en machtspositie en dus de verantwoordelijkheid.
Weet verder niet hoeveel en watvoor! kennis de leerling had. Plus dat leerling waarschijnlijk het oordeel van de dierenarts vertrouwd heeft.


Toch vind ik dat, als je ziet dat wie dan ook op een dergelijke manier met dieren omgaat, en je dat gewoon toestaat, je net zo erg bent. Ongeacht wie de verantwoordelijkheid draagt en wat voor machtspositie dan ook. Maar goed, dat is wat ik vind. En tja, hier in nederland had hij er met een waarschuwing vanaf gekomen.
Verder lopen de rillingen over mijn rug bij het lezen wat dat arme dier heeft moeten doorstaan. Uit zijn beroep zetten die kerel!

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:13

Elmyh schreef:
Hij moet tenminste nog zitten, hier in Nederland was het wrs. wel afgedaan met voorwaardelijke celstraf of alleen een boete.
En dat hij niet uit zijn beroep gezet wordt vind ik idd een raadsel.


Nee joh in Nederland draaien ze het gewoon om: 'omdat aangenomen kan worden dat deze man wist wat hij deed en de pony ongetwijfeld een goede verzorging kreeg omdat de man immers ook veearts is, kan niet worden gesproken over wanpraktijken in de training....'

Zoolgangster

Berichten: 9583
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:15

Over de rol van de leerling is hier verder niets bekend, dus speculeren over zijn aandeel in de mishandeling heeft weinig zin, wie weet was de leerling wel degene die de zaak aan het rollen bracht door het te melden... Of drong de leerling op behandeling aan... ik noem maar wat.

Sin

Berichten: 988
Geregistreerd: 05-09-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Zwitserse dierenarts schuldig aan dodelijke mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:50

Godverdomme, wat een eikel!
Hoop uit de grond van mijn hart dat hij nooit nog dieren mag houden!

lisettertje

Berichten: 8
Geregistreerd: 14-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:07

Jeetje dat iemand zo iets kunt doen zeg :(
Hoe stom kun je zijn een pony in 1keer in een houding te kunnen laten lopen die hij niet kent.
Wij kunnen toch ook niet zonder te trainen in 1keer een spagaat.
Als je het zo verlaat komen dan ben je echt ziek in je hoofd. :(

HRE

Berichten: 1349
Geregistreerd: 12-01-09
Woonplaats: Gieten

Re: Zwitserse dierenarts schuldig aan dodelijke mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:09

Krijg gewoon kriebels in mn buik terwijl ik dit lees. VRESELIJK!