'Dieren krijgen na inbeslagname vaak niet de juiste zorg'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 01:52

setteke schreef:
Ze staan echt niet ineens op je erf en halen je dieren weg.

Nouja... dat is wel wat ik heb gehoord (niet via via) en de filmpjes over hoe dat gebeurt staan ook op Bokt.

Citaat:
Maar mijn tenen krommen als de voormalige eigenaren van verwaarloosde dieren ineens commentaar gaan leveren op het opvangadres. Had je maar beter voor je dieren moeten zorgen, dan was het niet aan de orde geweest.

Mijn tenen krommen als je daarover valt.
Om wat gaat het nou, of de dieren het beter krijgen of niet? Het is de bedoeling dat ze een goed voorbeeld geven maar ik zie vaak hele slechte voorbeelden van hun eigen gedrag.
Voor de dieren maakt het blijkbaar geen reet uit of ze weggehaald worden en zelfs bij de slacht belanden, wat mensen met zo'n mening betreft, als de eigenaars maar gestraft worden.

setteke

Berichten: 3506
Geregistreerd: 05-11-09
Woonplaats: Onder zeeniveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 02:01

Precies, je moet de oorzaak bij de bron aanpakken. En laat ze lekker wegrotten bij de eerste eigenaar. Sorry Nicolletje, maar ik lees je berichtjes vaak, maar nou sla je de plank volledig mis.

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 03:29

setteke schreef:
En laat ze lekker wegrotten bij de eerste eigenaar.

Dat zeg ik niet.

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:06

setteke schreef:
Marion71 schreef:
Precies, Nicolletje. Helemaal met je eens. Verwaarlozing komt lang niet altijd voort uit slecht voor je dieren WILLEN zorgen. Vaak is de oorzaak onkunde of eigen psychisch problemen. In die gevallen is het -denk ik- juist goed om begeleiding te geven ipv in beslag te nemen. Niet alleen voor de betrokken personen, maar ook voor de dieren. Lang niet alle in beslag genomen dieren komen goed terecht, hoor.


Als de oorzaak onkunde is, neem ik aan dat de eigenaar echt wel eerst adviezen krijgt om het dier wel goed te verzorgen. Ze staan echt niet ineens op je erf en halen je dieren weg.
Als de oorzaak psychisch is, lijkt het me een goed plan dat de eigenaar eerst voor zichzelf gaat zorgen (of instanties) en de dieren daar niet de dupe van moeten worden.
En je hebt de notoire "klanten" die ondanks inbeslagnames, boetes, etc constant weer in de fout gaan.
De dieren hebben het al slecht, anders worden ze echt niet zomaar in beslag genomen. Alleen waar ze dan terecht komen, dat moet dan ook zeker wel goed zijn, anders schieten de dieren er niets mee op. Dus daarop moet meer controle komen.
Maar mijn tenen krommen als de voormalige eigenaren van verwaarloosde dieren ineens commentaar gaan leveren op het opvangadres. Had je maar beter voor je dieren moeten zorgen, dan was het niet aan de orde geweest.


Ben ik het mee eens.

Er is inderdaad veel psychisch leed onder mensen die dieren verwaarlozen, maar dat wil niet zeggen dat deze mensen kans op kans moeten krijgen.
In veel gevallen zou controle op het welzijn van de dieren een zware wissel op gemeenschapsgelden trekken, verslaafden en psychiatrisch patienten houden doorgaans geen huishoudboekje bij, en je kan niet telkens weer inspringen en honden dure ontvlooiingsmiddelen toedienen enz. of eten geven.


Misschien zijn er gevallen waar dat wel verantwoord kan, maar ook zat waar het echt niet lukt en de persoon in kwestie zijn huur laten betalen al lastig genoeg is.

Wel vind ik dat er wel eerlijk gekeken moet worden, nu worden dieren weggehaald in samenwerking met woningbouwverenigingen omdat de buurt overlast heeft, bij verzamelaars bijvoorbeeld. Dat is ook niet correct, in zon geval moet het mogelijk blijven dat iemand bijv. 1 hond mag houden.
Maar dat is een ingewikkelde maatschappelijke discussie, namelijk deze: vinden wij dat huisdieren betere omstandigheden verdienen dan de mensen waarvan ze zijn?

Verder is het heel lastig om als dieren in beslag genomen zijn, het verhaal van de persoon waar ze zijn weggehaald op waarde te schatten. Ik ken namelijk mensen van dat slag en die gaan hard om zich heen slaan en roepen allerlei dingen, om maar niet naar hun eigen aandeel te hoeven kijken.

Dus daar is wel controle van de verhalen nodig van onafhankelijke partijen.

idsie

Berichten: 1117
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:42

en zo gebeurt het met veeel meer andere dieren
ik heb een kleinschaligge dierenopvang ( voor mezelf. waaronder ratten en cavia's) mijn eerte rat werd gebracht door iemand van de dierenbescherming. ik had aangegeven dat ik het dier alleen wou als het gezond was.

ondertusen stond ze wel in een koud schuurtje in de winter. dus meteen laten brengen. diertje bleek schurft te hebben. slechtziend (en het was geen roodoog) plaste bloed van een blaasontsteking en had een longontsteking.. na de blaasontteking bleek dit zo erg te zijn dat ze nierfalen kreeg. waaraan ze uiteindelijk overleden is.

dit is gewoon FOUT
zij hoorde de zorgt te krijgen die ze verdiende bij de dierenbescherming. niet alleen van mij. belachelijk. dus hierbij! doe je werk dierenbescherming en dergelijke instanties.

setteke

Berichten: 3506
Geregistreerd: 05-11-09
Woonplaats: Onder zeeniveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:03

Ja, mooi Idsie, je wilt alleen het dier als het gezond is? Waarom zou de dierenbescherming ergens een dier weghalen? Als het slechtverzorgd wordt of ziek is en de eigenaren niet de zorg bieden, die het nodig heeft.
Nu schuif je de schuld af op de dierenbescherming :+

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:39

Volgens mij lees ik uit het bericht dat het dier eerst een dierenarts nodig had en geen dierenopvang.

setteke

Berichten: 3506
Geregistreerd: 05-11-09
Woonplaats: Onder zeeniveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 00:11

Gefeliciteerd Nicolletje, van harte.

Maar even on topic, ik lees dat nergens. Volgens mij als je aan dierenopvang doet, is het echt niet zo, dat je alleen "gezonde" dieren kan of wil ontvangen. Het heet opvang en geen asiel.

Dan gaat het hele verhaal over de paardenopvang in dit topic ook nergens over.

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 00:53

Dank je :)
Ik heb met niemand iets te maken, alle verhalen hier van 'en jij heult met die dus zal je wel niet geloofwaardig zijn' zeggen mij niets.
Maar volgens mij is dat toch het punt ja, dat er heel wat schort aan de manier van inbeslagnemen en opvang.
Het komt niet zo uit de lucht vallen.

Als je zieke dieren niet medisch kan verzorgen (om welke reden dan ook) lijkt mij dat ook niet de taak van de betreffende opvang of zit ik er nou naast?

setteke

Berichten: 3506
Geregistreerd: 05-11-09
Woonplaats: Onder zeeniveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 01:04

Je hebt je eigen verantwoording voor je eigen dieren. Dat is duidelijk. Als ik me opstel als opvang, kan ik geen eisen stellen, anders had ik gekozen voor asiel. Dit is een hypothese :D

En Nicolletje, eigenlijk zeggen we hetzelfde.

Fijne verjaardag.

hoempa
Berichten: 7
Geregistreerd: 19-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:09

Er is weer meer duidelijkheid over de zaak van de inbeslag name in Tilburg van die 19 paarden.
Nu dus 18 . De paarden worden gestald ineen stierenstal. De stal wordt niet genoeg schoon gehouden. De schimmel die jullie op de opname kunnen zien is nog steeds zo mager. de rest is vet geworden ,komt doordat ze geen beweging genoeg kregen.
De paarden kunnen nu eindelijk naar buiten na klachten van de eigenaar van de paarden.DAt ze niet naar buiten konden. en prachtige omheining hebben ze daar vorige week gemaakt. Natuurlijk op de kosten van de staat.. De mensen van de AID maken valse rapporten die pas worden gemaakt nadat de paarden in beslag zijn genomen. VWA dierenartsen worden voor het blok gezet om de rapporten te onder tekenen. De hoofd van het ministerie laat de klachten niet verder onderzoekn nadat de eigenaren ook nog wat te vermelden hebben. Dus luisteren ze NIET naar de eigenaren en alleen naar hun agentjes.
xdE DIERNARTS Uit Alphen ( noord Brabant) DIE DAT 19E PAARD HEEFT VERZORGTBIJ HEM THUIS NOTABENE HEEFT GEEN BIJSCHOLINGEN MEER GEVOLGD. Is hij dan wil capabel genoeg. Blijkt dus niet want hij heeft een paard van iemand anders 3 weken lang laten lijden met een onthoeving. Dit voor zijn eigen brood winning.
zo`n vent moet uit zijn beroep worden gezet.
Wat H ten Napel doet is Super er worden namelijk een hele hoop Boeren en eigenaren en dieren zo genaaid dat moet een keer ophouden.

Henk als je Dit leest ga zo door met je werk.

hoempa
Berichten: 7
Geregistreerd: 19-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:24

in beslag genome paarden van Morning stables zijn weer terug. :D
Zie you tube.

Paarden kwamen terug met zeer zware verwondingen aan gewrichten en hoofd en smomige hadden mok.
Een aantal zijn blijven kreupel.
Te triest voor woorden. :(

hoempa
Berichten: 7
Geregistreerd: 19-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:43

Bij deze paarden van Morning stables is het geen onkunde die paarden werden gewoon goed verzorgt.
De paarden zijn inmiddels weer terug :o met ernstige verwondingen aan hoofd benen en zijn mentaal erg in de war. :(
Wie zijn dan de paarden kenners . NIET de A I D en de opvang. De paarden werden bij de opvang gestald in een oude stierenstal en koppels van Twee/ drie paarden. zonder van te voren te bekijken welke paarden er bij elkaar passen. Dit was een kudde paarden. _-:( Zonder enige kennis van zaken kan je zo`n kudde niet zomaar splitsen.Als je dat doet moet je erg veel kennis bezitten over kudde gedrag bij paarden. De opvang houder is notabene een leraar van de Agrarische school dieren houderij,nou dan moet hij toch beter weten. Daar konden ze 8 weken niet naar buiten ( met die Hitte) ze stonden dus zweetend op stal.
Ze konden de paarden niet laden ook niet toen ze terug moesten hebben hun weer cowboy praktijken gehanteerd.
Deze mensen van de A I D zijn niet capabel om te oordelen of een paard verwaarloost is en zijn ook niet capabel om met paarden/ Dieren om te gaan.
De eigenaar kan die paarden helemaal alleen laden.

Bassenqua

Berichten: 4854
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:58

henktennapel schreef:
Wij helpen dierenleed te voorkomen/te verminderen.


Het spijt me wel maar dat is dus absoluut niet de ervaring die ik heb !! :( Ik schakel jullie niet meer in, de keren dat ik dit wel heb gedaan, tot 5x toe op verschillende adressen, hebben jullie niks maar ook helemaal niks gedaan ! Even ter aanvulling, al deze dieren zijn gestorven, wat nou dierenleed helpen voorkomen, het spijt me wel maar ik raak nu lichtelijk pissed off -:(-

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:06

Bassenqua, wie bedoel je?
Want degene die jij aanspreekt doet niets anders dan onderzoeken, hoe dieren na inbeslagname verzorgd worden, dat is iig wat ik ervan begrijp.

Bassenqua

Berichten: 4854
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:12

Mogelijk dat ik het verhaal dan niet goed begrijp maar ik heb het over de DB en L.I.D !