Salzburg begint experiment met paardenluiers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:33

nou ik weet zeker dan een hondenliefhebber niet in een hoop hondenstront durft te gaan staan!!! :P


Anoniem

Re: Salzburg begint experiment met paardenluiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:35

Het gaat om het principe ;)

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Salzburg begint experiment met paardenluiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:39

dat heeft niks meer met principes te maken hoor!
Ik snap ook niet dat de paardenmensen erin mee gaan en gelijk geven!
Zo graaft met zn eigen graf in de paardenhouderij.
Stuur er een veegwagen achteraan na afloop en de boel is weer opgeruimd.
Een voetbalwedstrijd geeft meer ellende en rotzooi neem dat maar aan hoor!!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Salzburg begint experiment met paardenluiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:44

Ik vind je wel erg kortzichtig, funnyhorses. Omdat jij het nu niet erg vindt om in de paardenpoep te staan, geld dit nog niet voor de rest van de wereld. Als ik moet kiezen sta ik er liever ook niet in en zelf probeer ik, als ik door het dorp/de stad rijd, de drollen ook aan de kant in de goot te schoppen of zo.

Poep hoort gewoon niet op straat, of dat nu paardenpoep of hondenpoep is.

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:53

Van de 100 x is 99 x hondenpoep erger dan paardenpoep :r
Waarom?
Paard eet alleen maar groen dus dat verteerd anders. Hond eet groen maar eventueel (lees: vaak) ook vlees, met tafel mee, nat voer, pens etc. Dus dat is letterlijk andere poep ;) die vaak natter, andere kleur, geen vezels, stink, plakt etc is dan paardenpoep.
Maar het woord "poep" zorgt ervoor dat mensen, het vies vinden.
Ik vind zo'n staartzak dus geen optie!
Vruger werd er met geen woord in dorpen over poep op straat gerept omdat iedere boer/ inwoner bij wijze van zelf pony's had. Gaan stadse in dorp wonen, mogen er geen pony's meer op straat want die poepen :roll:
Was in stad blijven wonen dan geen betere optie???

16 feb21: Gui ... kanjer - wolf in schaapskleren - clown - ubercoole pown; geheel onverwachts..nu ben je weer samen met Un! 30-05-2017: Un, doe de groeten aan Pars!20-06-2006: Pars, I´ll never forget you! 10-4-13: Eefje (mijn alleszie) bedankt !

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:08

Dan moeten jullie niet met een dier over straat gaan!

Precies Evelienepien

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:38

In het bungalowpark waar wij vorig jaar op vakantie waren kwamen ook regelmatig huifkarren en koetsen. Alle paarden droegen zo'n applecatcher en ik had niet het idee dat het hen stoorde. Onderweg in het bos stapte de koetsier even af om de zak te legen, zonder vieze vingers te krijgen ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:01

Evelienepien schreef:
Van de 100 x is 99 x hondenpoep erger dan paardenpoep :r
Waarom?
Paard eet alleen maar groen dus dat verteerd anders. Hond eet groen maar eventueel (lees: vaak) ook vlees, met tafel mee, nat voer, pens etc. Dus dat is letterlijk andere poep ;) die vaak natter, andere kleur, geen vezels, stink, plakt etc is dan paardenpoep.
Maar het woord "poep" zorgt ervoor dat mensen, het vies vinden.
Ik vind zo'n staartzak dus geen optie!
Vruger werd er met geen woord in dorpen over poep op straat gerept omdat iedere boer/ inwoner bij wijze van zelf pony's had. Gaan stadse in dorp wonen, mogen er geen pony's meer op straat want die poepen :roll:
Was in stad blijven wonen dan geen betere optie???



Vroeger poepten mensen ook nog op straat.

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:00

Daar is toch ook een andere oplossing voor? Misschien iets minder tegen de stank, maar toch zeker tegen mest op straat:
Afbeelding

tessacheyenne
Berichten: 627
Geregistreerd: 02-07-02

Re: Salzburg begint experiment met paardenluiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:59

Is zón zak alleen in combi met een koets te gebruiken? (1e foto dan he?)

Famke160301

Berichten: 705
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ergens in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:01

@_San87_
Helemaal met je eens. ;)

@funnyhorses
Tis gewoon een kwestie van sociaal zijn en niet als paardemiep je gelijk proberen te halen, omdat je anders "straks helemaal niks meer mag met paarden". Wat een onzin! Wat mogen we dan allemaal al niet meer??

@Evelienepien
Hoezo in de stad blijven wonen? Ook mensen die geboren en getogen zijn in een dorp vinden het niet fijn als ze hun oprit afrijden en meteen door een berg paardenstront moeten rijden. Als jij binnen de bebouwde kom zou wonen en mensen laten steeds hun hond uit voor/op jouw oprit, dan piep je wel anders. En ja WIJ vinden paardenpoep niet zo vies als hondenpoep, maar jij bepaalt dat niet voor een ander. Wees eens wat socialer.

Fira

Berichten: 1953
Geregistreerd: 30-10-08

Re: Salzburg begint experiment met paardenluiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:07

Belachelijk.
Wordt er zometeen ook nog een speen in hun mond gepropt?
Waar gaat het heen ...

kistaah
Berichten: 514
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:13

Fira schreef:
Belachelijk.
Wordt er zometeen ook nog een speen in hun mond gepropt?
Waar gaat het heen ...


Wat is er zo belachelijk aan? Ik vind paardenpoep in de stad ook vies. En dit is toch een makkelijke oplossing.
[

Nou ik sta toch liever in de paardenstront dan hondenstront!!!!!!
Ik vind als men juist meewerkt aan dat soort idiote dingen het hek helemaal van de dam raakt en straks niks meer kan en mag met paarden.
:([/quote]

Maar jij houdt van paarden. Miljoenen mensen niet. Ik vind het zwaar overdreven, al deze reacties. Ideaal toch zo`n opvangzak!

Ik zeg maar zo...ik zeg maar niks

Juud87
Berichten: 3367
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: In het mooie Westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:23

Ik vraag mij af of iemand uberhaupt weet hoeveel paarden er in Salzburg voor de wagen rondlopen..
Ik kan je vertellen: Dat zijn er heel veel. Zeker tussen de 25 en 30.
Die lopen de hele dag hun rondje met toeristen.
En omdat ze ook door winkelgebieden, en over normale wegen gaan kunnen ze niet zomaar stoppen om de mest op te ruimen. Bovendien hebben ze daar vaak ook niemand voor op de wagen.
Zelfs paardenmensen vinden het niet fijn als 25 paarden de hele dag door het centrum lopen en daar hun mest achterlaten.

Dus ik snap wel dat de gemeente dit wilt. Misschien is het niet de meest praktische/prettige oplossing. Ikzelf ben bekend met de zakken die achter de kont hangen en vindt dit wel ideaal. Dit idee ken ik niet dus ik vel daar nog geen oordeel over.

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Salzburg begint experiment met paardenluiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 23:31

Voor koetspaarden (paarden die voor de wagen lopen) vind ik het een prima oplossing. Koetsier zou onderweg of op een moment dat het geen klanten heeft de zak kunnen legen.

Voor een ruiter te paard vind ik het geen goed idee. Als wij van stal naar het bos willen, moeten wij ook door het dorp. In het bos trek je graag een sprintje (neem ik aan?), denk dat een paard zo'n klapperende zak toch niet zo'n goed plan vind. Die zakken zijn ongeveer € 100,- per stuk, dus je legt hem ook niet even naast een hekje neer, zoiezo is dat lastig als je van je paard moet.

Wiwabalia & Piroska <3

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:37

Evelienepien schreef:
Vruger werd er met geen woord in dorpen over poep op straat gerept omdat iedere boer/ inwoner bij wijze van zelf pony's had.

Vroegah had men ook geen ge-asfalteerde of laat staan stenen wegen, waar de urine dus schade aan toebrengt zoals in de openingspost is te lezen ;)

Vond de opmerking over roze bandages en roze strikjes wel een goede, hoe paardwaardig is dat? :+

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Kimmie_girl

Berichten: 102
Geregistreerd: 12-09-09
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:36

We hebben het hier niet over een dorp maar over een stad! Daar wonen en lopen mensen die het aanzicht en de geur er niet leuk van vinden. Kan me ook heel goed voorstellen. De toeristen die ritjes maken in de koetsen zullen er weinig problemen mee hebben. Maar in een stad heb je met heel veel meer mensen te maken.
Het gaat niet alleen om er doorheen te lopen maar met dit weer gaat het ook aardig stinken als het allemaal blijft liggen. Zowel de mest als de urine. Om over de vliegen nog maar te zwijgen.
Als iemand dit onzin vind van de stank en dat het wel wegregent, ga dan eens langs een P vak van vrachtwagens langs de snelweg. Ik ben zelf chauffeuse maar urinelucht is echt goor (chauffeurs zijn beroerd om naar de wc van de pomp te lopen of naar een boom en plassen tegen hun band aan en loopt op de weg), en die ruik je daar behoorlijk. Laat staan als je lekker wilt gaan shoppen of je hebt een zakenlunch of iets in die geest en je moet telkens door een walm van urine of mestlucht lopen.

De stad neemt tenminste initiatief om een oplossing te zoeken voor beide partijen. Zowel de mensen die met de paarden werken, als de mensen die van de paarden willen genieten door een tochtje te maken als de andere mensen die last hebben van de mest.

Justburntatstarlight

muc

Berichten: 924
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Dresden

Re: Salzburg begint experiment met paardenluiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:44

Ik vindt het ook een ´okay´idee. Mij stoort de paardenpoep niet echt maar kan me voorstellen dat ze de stad schoner willen houden. En dat die luiers het paard storen vindt ik echt onzin, je rijdt toch ook op je paard, denk dat zo´n luier minder storend is.

Vist u? Nee, ik verdrink wormen....
Ik ben helemaal niet lisdectisch

Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Re: Salzburg begint experiment met paardenluiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:18

tja, wat zal ik zeggen?
kan me heel goed indenken dat men niet blij is met al die mest ed. op straat.
maar ik ga ervanuit dat deze zak dan verplicht is wanneer men in de stad rijdt, en dat je in het buitengebied nog de vrijheid hebt?
voor in de stad vind ik het niet eens zo n gek idee.......

ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar geloven wij helemaal niets van...

wijsheid vind je in vele boeken,
wijs zijn is soms ver te zoeken.

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:32

Horen paarden dan de hele dag (in een snikhete zon) over verharde wegen als vermaak voor de mensen in een stad te lopen?
Over paardwaardig gesproken!!!

muc

Berichten: 924
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Dresden

Re: Salzburg begint experiment met paardenluiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:58

ach kom, die paarden worden altijd supergoed verzorgd. In de winter een dekentje op als ze gelopen hebben. In de zomer direct vers water. En ze staan altijd in de schaduw te wachten. Zal misschien niet overal zo zijn maar ik kwam veel in Salzburg en ik denk dat die paarden het beter hebben dan bij veel recreatie ruiters die niets van paarden afweten. Het zijn nog echte werkpaarden, maar ze zijn niet dun, zielig, en lopen ook niet de hele dag in de snikhete zon.

Vist u? Nee, ik verdrink wormen....
Ik ben helemaal niet lisdectisch

Ulrika

Berichten: 447
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Uden

Re: Salzburg begint experiment met paardenluiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:00

haha wat een klets...wanneer krijgt de hond een luier aan?

Liefde zit in een klein hoekje...jammer dat de aarde rond is!
Mij paardje is mijn grote liefde

muc

Berichten: 924
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Dresden

Re: Salzburg begint experiment met paardenluiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:01

daar hebben we poepzakjes voor :-) Gaat wat lastig bij paarden HEHE

Vist u? Nee, ik verdrink wormen....
Ik ben helemaal niet lisdectisch

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:07

guccio schreef:
Ik vind het een goed initiatief, wel vraag ik me af of de 'pamper' niet te zwaar word voor het paard met de poep en urine erin. Daarnaast stel ik mij zo voor dat de urine gaat klotsen in de zak. Zal ook niet zo'n fijn geluid en evt geur geven als je romantisch met je lief in een koetsje door salzburg rijd :+


:') Ben het er helemaal mee-eens

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Re: Salzburg begint experiment met paardenluiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:08

Trouwens, dan mogen ze bij honden ook wel zoiets gaan verzinnen... Je hebt dan misschien wel van die opruimzakjes ervoor, maar er zijn volgens mij maar heel weinig mensen die ze ook daadwerkelijk gebruiken..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7ofhearts, Connaisseur, Dapnik, Facebook, Freddydeshet, GoogleAdsense, Happy16, IzAw, Mediatoolkitbot, MyChoice, Oshaa, Sylke104, WillemijnL en 101 bezoekers