Salzburg begint experiment met paardenluiers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
muc

Berichten: 924
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Dresden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:09

Maar de urine loopt er uit...stond ergens.

muc

Berichten: 924
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Dresden

Re: Salzburg begint experiment met paardenluiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:11

nog een keer de openingspost gelezen, en het loopt er nu idd uit. Maar dat hoort eigenlijk niet. Ja dan is het wel een beetje vies, maar wat als het een ruin/hengst is?

Stephanie_W

Berichten: 228
Geregistreerd: 28-02-09
Woonplaats: Nog net niet op de rug van knollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:35


muc

Berichten: 924
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Dresden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:03

dat fimplje is echt belachelijk, of tenminste, dat je met rijden zo´n poepzak om moet. Ik zie mij al gaan met m´n driejarige. :D

In de stad, met bomproof, aangespannen paarden vindt ik het nog steeds een ander verhaal. Kan me voorstellen dat ze naar een oplossing zoeken, maar of die poepzak dan de juiste is.....

ziamara

Berichten: 866
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:03

en de honden katten vogels ook een poepzak omknopen.
ja ze zullen niet zulke drollen draaien als paarden, maar ik denk alles van die beestjes bij elkaar is meer dan van paarden.

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:46

nog effe en de stront vliegt ons letterlijk om de oren! :+
En die poepzakjes voor honden is ook geen succes gezien de mensen nog te belazerd zijn om ze in zo'n bak te gooien.Ze liggen nml gewoon op de stoep,in de goot en struiken!Nou lekker broeien met die zon erop,dan zie ik liever zo'n verse "rakker" liggen hoor! :P

Kimmie_girl

Berichten: 102
Geregistreerd: 12-09-09
Woonplaats: Beverwijk

Re: Salzburg begint experiment met paardenluiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:18

Hondenpoep op de stoep enzo is ook asociaal maar ja daar gaat het hier niet om gaat hier om de paarden.

Vind het filmpje wel grappig. Maar aan de andere kant paard heeft ook aan het zadel moeten wennen en maakte ie ook vast en zeker zo nu en dan een bokkesprong! Longeer er een hele week mee en laat ze eraan wennen dan heb je er geen last meer van.
Aangespannen paarden gaan toch ook niet gek doen als er druk komt op de broek. Met beleren misschien wel maar ja dat gebeurd bij het inrijden ook.

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:28

Famke160301 schreef:
@Evelienepien
Hoezo in de stad blijven wonen? Ook mensen die geboren en getogen zijn in een dorp vinden het niet fijn als ze hun oprit afrijden en meteen door een berg paardenstront moeten rijden. Als jij binnen de bebouwde kom zou wonen en mensen laten steeds hun hond uit voor/op jouw oprit, dan piep je wel anders. En ja WIJ vinden paardenpoep niet zo vies als hondenpoep, maar jij bepaalt dat niet voor een ander. Wees eens wat socialer.


Pardon? Ok, ik geef meteen toe dat ik de vergelijking met het artikel en dorp niet had mogen maken :o . Kwestie van verkeerd lezen. Het gaat over een grote stad, die een oplossing zoekt voor hun attractie met een probleem. Sorry, dat ik me mee liet slepen naar het dorp toe :D Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn mening herzie :(:) . Zie mezelf echt niet met een zak / luier om gaan rijden.

Maar ik bepaal idd niet voor een ander dat hondenpoep viezer is dan paardenpoep.
Dat is nl. wetenschappelijk bewezen -:) Paardenpoep is nl 100% biologisch afbreekbaar, hondenpoep niet. 1 regenbui en paardenpoep is opgelost... Sorry maar kan dus het "wees een wat socialer" niet plaatsen in de context :?

Shirly_Bob

Berichten: 811
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:41

Het is wel te begrijpen dat men zich ergert aan de paardenpoep.
Ik erger me ook dood aan de hondenpoep op straat :\
Al lijkt me dit niet echt leuk voor het paard die het draagt..

Famke160301

Berichten: 705
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ergens in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:40

Evelienepien schreef:
Famke160301 schreef:
@Evelienepien
Hoezo in de stad blijven wonen? Ook mensen die geboren en getogen zijn in een dorp vinden het niet fijn als ze hun oprit afrijden en meteen door een berg paardenstront moeten rijden. Als jij binnen de bebouwde kom zou wonen en mensen laten steeds hun hond uit voor/op jouw oprit, dan piep je wel anders. En ja WIJ vinden paardenpoep niet zo vies als hondenpoep, maar jij bepaalt dat niet voor een ander. Wees eens wat socialer.


Pardon? Ok, ik geef meteen toe dat ik de vergelijking met het artikel en dorp niet had mogen maken :o . Kwestie van verkeerd lezen. Het gaat over een grote stad, die een oplossing zoekt voor hun attractie met een probleem. Sorry, dat ik me mee liet slepen naar het dorp toe :D Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn mening herzie :(:) . Zie mezelf echt niet met een zak / luier om gaan rijden.Maar ik bepaal idd niet voor een ander dat hondenpoep viezer is dan paardenpoep.
Dat is nl. wetenschappelijk bewezen -:) Paardenpoep is nl 100% biologisch afbreekbaar, hondenpoep niet. 1 regenbui en paardenpoep is opgelost... Sorry maar kan dus het "wees een wat socialer" niet plaatsen in de context :?


Heb ook niet gezegt dat jij met zo'n zak/luier moet gaan rijden, heb gezegt dat t wel zo netjes tegenover je medemens is om t later ff op te ruimen. In deze context bedoel ik wees eens wat socialer.

En omdat paardenpoep wetenschappelijk bewezen 100 % biologisch afbreekbaar is, wil dat helemaal niet zeggen dat andere mensen het niet gewoon vies vinden.
(nee joh das echt niet vies, tis wetenschappelijk bewezen hoor :+ ) Moet t trouwens ook nog wel eens heeeeel flink gaan regenen wil zo'n grote hoop weggespoelt worden... Na een wolkbreuk spoelt zelfs hondenpoep gewoon weg.... :+

frangelica

Berichten: 1123
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:01

sorry hoor ik vind het onzin......geef die klote vogels dan ook een poepzak die poepen alles onder......daar word ik gek van en het vreed ook nog eens in de lak van je auto.....gelukkig heb ik een hengst die nooit poept onder het buiten rijden !
dus voor mij geen poepzak !

Kimmie_girl

Berichten: 102
Geregistreerd: 12-09-09
Woonplaats: Beverwijk

Re: Salzburg begint experiment met paardenluiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:46

Vogels kan je in deze context echt niet vergelijken met het hier bedoelde!!
Dat honden nog worden vergeleken oke. (aangezien die ook worden geleid door hun baasjes door de stad).
Vogels vliegen en leven waar ze willen als ze kunnen overleven.