FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Re: FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:09

wel grappig dat tot een paar minuten geleden, iedereen maar riep dat hyperflexie en LDR hetzelfde was.

Springert

Berichten: 2358
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:09

Citaat:
Nah, wat ik eruit haal, is dat ldr gewoon hetzelfde is, maar dan zonder agressie :? DWZ geen gezaag, strakke stangen, zwaar spoorgebruik, kortom het ruk en pluk werk.
Of zouden ze werkelijk kin op borst opzich verbieden?
De definitie van agressie is in dit geval niet duidelijk. De dingen die jij opnoemt waren altijd al verboden.
Het is gewoon een heel suf bericht waarin staat dat er niets veranderd.
Maar meneer Janssen is tevreden dus iedereen kan weer met een gerust hart gaan slapen. :+


Hij was helemaal niet zo tevreden, en dat heb ik uit de mond van iemand die er bij was, want hij heeft gepleit als brugman om ook hyperflexy/Rollkur NIET te verbieden, en dat is wel degelijk gebeurd!
Maar schijnbaar is hij op de weg naar huis wel tevreden geworden?!?!

Ik wil wel duidelijk stellen dat ik dit niet persoonlijk gehoord heb uit zijn mond, maar uit de mond van iemand die bij de vergadering aanwezig was!!!
Laatst bijgewerkt door Springert op 09-02-10 19:45, in het totaal 2 keer bewerkt

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:11

sporter schreef:
Zoals als jij het nu beschrijft zou dat betekenen dat er dus wel degenlijk wat gaat veranderen. Maar zoals ik het lees gaat er niks veranderen.
Zou mooi zijn als dat wel zo is maar het lijkt me voor de FEI wel erg daadkrachtig.

Maar goed we zullen het zien.


Hier sluit ik me bij aan, dat is weer een heel ander verhaal.
Dat er af en toe achter de loodlijn wordt gereden bij het losrijden lijkt me niet meer dan normaal.
Als het echt zo is dat paarden niet meer met hun neus op de borst mogen worden gereden op wedstrijdterreinen vind ik dat zeker een verbetering, maar dat zie ik niet terug in het artikel.

Norway_girl

Berichten: 2046
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:11

Dat heb ik niet geschreven hoor MD, misschien even goed qouten? :D

Springert

Berichten: 2358
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:11

Michael1104 schreef:
wel grappig dat tot een paar minuten geleden, iedereen maar riep dat hyperflexie en LDR hetzelfde was.

Weet je nog dat ik al vanaf het begin zei dat dat 2 verschillende dingen waren?
We zullen nu nooit meer paarden op de borst zien met de kin, en daar ging het om.

Norway_girl

Berichten: 2046
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Noorwegen

Re: FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:13

Wel grappig dat alles blijkbaar zo verdraaid word door de media hè?

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:14

Sjef z'n tevredenheid is ook relatief te interpreteren volgens mij :P

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:15

MarcelDufour schreef:
Weet je nog dat ik al vanaf het begin zei dat dat 2 verschillende dingen waren?
We zullen nu nooit meer paarden op de borst zien met de kin, en daar ging het om.


Als dat laatste waar is is dat een enorme vooruitgang. Maar welke definitie hangt er nu dan aan LDR?

Norway_girl

Berichten: 2046
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:15

@ Janine1990 Zal ongetwijfeld :=

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:16

ThePast03 schreef:
MarcelDufour schreef:
Weet je nog dat ik al vanaf het begin zei dat dat 2 verschillende dingen waren?
We zullen nu nooit meer paarden op de borst zien met de kin, en daar ging het om.


Als dat laatste waar is is dat een enorme vooruitgang. Maar welke definitie hangt er nu dan aan LDR?


Laag
Diep
Rond

Interpreteert u maar :)

Springert

Berichten: 2358
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:17

Citaat:
Zoals als jij het nu beschrijft zou dat betekenen dat er dus wel degenlijk wat gaat veranderen. Maar zoals ik het lees gaat er niks veranderen.
Zou mooi zijn als dat wel zo is maar het lijkt me voor de FEI wel erg daadkrachtig.
Maar goed we zullen het zien.

Er gaat heel veel veranderen, maar het lijkt nog steeds dat enkelen het maar niet willen accepteren, cq geloven.
Voor de duidelijkheid ROLLKUR is verboden! Ten allen tijde. Wordt gezien als een agressieve manier van rijden.
Dus nooit meer paarden met de kin tegen de borst!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:17

Janine1990 schreef:
Laag
Diep
Rond

Interpreteert u maar :)


Maar het gaat er niet om wat ik er van maak, ik wil weten wat het FEI er nu van gemaakt heeft. :D

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:18

Ja, dat snap ik ;)
Ik geloof alleen nog niet dat de FEI al een reglement omtrent LDR heeft, zo kort na een meeting....

Springert

Berichten: 2358
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:20

Michael1104 schreef:
er verandert dus helemaal niks, wat heeft iedereen zich druk gemaakt afgelopen tijd haha. Petitie kan ook de prullenbak in.

Dus dat paarden nu niet meer tegen de borst mogen lopen vind jij niets veranderd?
Ik wel....A small step for men, A huge leap for mankind.

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:22

Op de site van de FEI.. http://www.fei.org/Media/News_Centre/Ne ... Feb10.aspx

The group redefined hyperflexion/Rollkur as flexion of the horse’s neck achieved through aggressive force, which is therefore unacceptable. The technique known as Low, Deep and Round (LDR), which achieves flexion without undue force, is acceptable.

Komt dus overeen met wat er de beginpost staat.
En daaruit maakt ik niet op dat het verboden is als paard met z'n kin op de borst loopt, maar alleen als dat dmv agressieve kracht tot stand komt?

sporter
Berichten: 2440
Geregistreerd: 15-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:23

MarcelDufour schreef:
Citaat:
Zoals als jij het nu beschrijft zou dat betekenen dat er dus wel degenlijk wat gaat veranderen. Maar zoals ik het lees gaat er niks veranderen.
Zou mooi zijn als dat wel zo is maar het lijkt me voor de FEI wel erg daadkrachtig.
Maar goed we zullen het zien.

Er gaat heel veel veranderen, maar het lijkt nog steeds dat enkelen het maar niet willen accepteren, cq geloven.
Voor de duidelijkheid ROLLKUR is verboden! Ten allen tijde. Wordt gezien als een agressieve manier van rijden.
Dus nooit meer paarden met de kin tegen de borst!


Ik vind het heel mooi dat jij dat zo geloofd maar over LDR/ hyperflexie is al meerdere malen vergadert. Als ik het niet vergis is de term hyperflexie zelfs uit zo'n vergadering voort gekomen.

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:24

Janine, maar als je zo'n duidelijke scheiding geeft tussen LDR en Rollkur is het wel handig te weten wat de FEI onder Rollkur en LDR verstaat, anders weten we nog niets over 'deze nieuwe regel'.

Daarnaast wordt het Diep en het Rond nog wel eens anders geinterpreteerd, waardoor het lastig is te discussiëren als je niet over hetzelfde praat.

Laag is vrij duidelijk.
Diep: is dat diep als in richting richting borst? Of diep richting grond?
Rond: is dat rond als in nagevelijk-rond? Of is deze rond een behoorlijke ronding in de hals, oftewel richting borst?

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:26

Zoals ik het lees zit het verschil er puur in of het dmv agressieve kracht tot stand komt of niet.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:27

Renza schreef:
Zoals ik het lees zit het verschil er puur in of het dmv agressieve kracht tot stand komt of niet.


In dat geval is er dus geen enkele verandering want je mocht al nooit agressief zijn ten opzichte van je paard op een wedstrijdterrein.
Ik hoop dat Marcel gelijk heeft, maar de FEI kennende past dat vage wel bij hun.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:28

Judje schreef:
Janine, maar als je zo'n duidelijke scheiding geeft tussen LDR en Rollkur is het wel handig te weten wat de FEI onder Rollkur en LDR verstaat, anders weten we nog niets over 'deze nieuwe regel'.

Daarnaast wordt het Diep en het Rond nog wel eens anders geinterpreteerd, waardoor het lastig is te discussiëren als je niet over hetzelfde praat.

Laag is vrij duidelijk.
Diep: is dat diep als in richting richting borst? Of diep richting grond?
Rond: is dat rond als in nagevelijk-rond? Of is deze rond een behoorlijke ronding in de hals, oftewel richting borst?


Klopt, het is dus ook maar net hoe je het zelf hebt geinterpreteerd... Dat bedoelde ik er dus mee te zeggen ;)

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:28

ThePast03 schreef:
Renza schreef:
Zoals ik het lees zit het verschil er puur in of het dmv agressieve kracht tot stand komt of niet.


In dat geval is er dus geen enkele verandering want je mocht al nooit agressief zijn ten opzichte van je paard op een wedstrijdterrein.
Ik hoop dat Marcel gelijk heeft, maar de FEI kennende past dat vage wel bij hun.


Het lijkt mij dat als Marcel gelijk zou hebben, het ook wel zo op de site van de FEI zou staan?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:29

Als ze nou eens 'rijden achter de loodlijn = verboden ' er van maken :(

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:30

Arabesk schreef:
Als ze nou eens 'rijden achter de loodlijn = verboden ' er van maken :(


En pluspunten geven op voor de loodlijn? :Y)

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:32

Renza schreef:
Het lijkt mij dat als Marcel gelijk zou hebben, het ook wel zo op de site van de FEI zou staan?


Dat is geheel afhankelijk van de definitie die de FEI aan de term LDR hangt.
Als je wil kan je voorwaarts/neerwaarts natuurlijk ook LDR noemen.

Arabeks, af en toe een stukje achter de loodlijn rijden is niet paardonvriendelijk en natuurlijk heel wat anders dan een paard 20 minuten met de neus op de borst laten lopen terwijl je handen ergens in je buikt of achter je rug zitten. ;)

Het zou wel een verbetering zijn als ze het achter de loodlijn lopen in de ring zouden bestraffen (staat ook in de regels, maar die zijn blijkbaar niet meer zo belangrijk) en paarden die met een valse knik lopen ook.

Springert

Berichten: 2358
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:35

Renza schreef:
Het lijkt mij dat als Marcel gelijk zou hebben, het ook wel zo op de site van de FEI zou staan?

Rest ons dus niets dan de komende dagen af te wachten. Dan zal precies duidelijk worden hoe het zit.
Maar ik garandeer dat er geen paarden meer ongestraft met de kin op de borst te zien zullen zijn!
En mocht het wel zo zijn, dan gaan we het protest toch naar een hoger plan tillen!
Dan sturen we gewoon massaal mailtjes naar de media en Partij voor de Dieren!
Met foto's. filmpjes en alles er op en er aan!

Dr. Gerd Heuschmann was tevreden over de uitkomst, en dan weet ik wel hoe het zit, want hij was een zeer fel tegenstander!
Dat de FEI het nu zo formuleert is wel logisch, op deze manier is er geen gezichtsverlies.