Hoe vieren de Bokkers Kerst?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14039
Geregistreerd: 20-04-16

Hoe vieren de Bokkers Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 14:45

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Foto: Nevit Dilmen /Wikimedia Commons


Vandaag is het Eerste Kerstdag. Op Bokt wordt er al maanden voorbereid op de Kerstdagen en nu het eindelijk hier is, kunnen we eens kijken hoe de Bokkers kerst vieren {:) .

Versieringen & decoraties
In de aanloop naar kerst worden veel huizen mooi versierd met allerlei kerstdecoratie. De meeste mensen zetten een kerstboom neer en tuigen deze heel mooi op. Benieuwd naar hoe de bomen van de Bokkers eruit ziet? In dit topic: [PF] [FOTO] show je kerstboom kun je dat zien! Ook zijn er weer Bokkers druk bezig geweest met een heel kerstdorp. Hoe dat eruit ziet, kun je hier zien: [PF] [FOTO] Show je kerstdorp 2018 . En dan hebben we naast kerstbomen en kerstdorpen natuurlijk nog veel meer versieringen op en rond het huis: [PF] [INFO] [FOTO] Show je versieringen! .
En dat al deze kerstversiering zeker niet duur hoeft te zijn, bewijzen deze bokkers: [PF] Kerstafdeling bij de Action, wat heb jij in huis gehaald? .

Hoe viert [***] Kerstmis?
Afbeelding
De tas met cadeautjes die [***] meeneemt op Tweede Kerstdag

Dit jaar vieren wij voor het eerst kerst als gezin, ons eigen gezin. Wij hebben een prachtige dochter gekregen en zij maakt nu haar eerste kerst mee.
Het gaat allemaal een beetje anders dan andere jaren, maar dit jaar kijk ik echt uit naar kerst!

Kerstavond bestond bij ons uit films kijken en lekker op de bank hangen, met een kopje van onze eigengemaakte Chinese tomatensoep! Lekker rustig aan doen en op tijd naar bed, gelukkig mochten wij uitslapen van onze kleine meid.

Eerste kerstdag gaan wij thuis vieren, de kerstboom staat op, en we gaan leuke familiefoto's maken. Vanavond zullen wij een rollade, biefstuk en aardappeltjes eten. Simpel, niet spannend maar wij vinden het erg lekker!
Onze kleine meid krijgt haar eigen prakkie en mag daar lekker mee kliederen.
De outfit van mijn dochter en mijzelf matchen, wij hebben beide een leuke jurk aangetrokken voor deze dag, ook al gaan we niet iets bijzonders doen. Waarschijnlijk als het weer het toelaat gaan we nog een wandeling maken bij de hunebedden en de schaapskooi.

Dan tweede kerstdag, die vieren wij bij opa en oma. We gaan gezellig brunchen, cadeaus uitpakken en vooral genieten van de gezelligheid. Mijn moeder, die nu voor het eerst oma is van een klein meisje (ze heeft al een kleinzoon) mag zich helemaal uitleven met cadeaus. Elk jaar koopt mijn moeder voor iedereen cadeaus en de rest mag ook wat halen, maar het hoeft niet. Wij hebben dit jaar voor iedereen wat gehaald, gewoon wat kleins en persoonlijks. Elk jaar is het wel weer een grote verrassing wat we krijgen, soms is het één groot cadeau en soms krijg je 5 kleintjes. Het is net waar mijn moeder tegenaan loopt op de kerstmarkt of iets _O- .
We gaan het vieren met mijn moeder en stiefvader, mijn neef, mijn zus, mijn man en dan mijn dochter en ikzelf (en natuurlijk de hondjes niet te vergeten).
Onze outfits worden voor mijn dochter haar leuke glimmende glitter kerstshirt en een broekje met sterretjes erop die ze van oma heeft gehad, mijn man gaat in mooie spijkerbroek met shirt en ik doe een witte jurk aan met bloemen erop. Het menu weet ik niet precies, want oma gaat de hele ochtend bezig met broodjes etc. dat is ook een verrassing.

Kerst betekent voor mij een moment om gezellig samen te zitten, te eten en een excuus te hebben om je cadeaus niet netjes uit te pakken :D Ik hou enorm van de kerstboom met lampjes en de lichtjes buiten. In deze donkere tijden is licht erg fijn en de sfeer die kerst vaak geeft ervaar ik als prettig. Ik mis wel de sneeuw, het sleeën van de heuvels in het bos achter het huis en sneeuwballen gooien, maar wie weet komt dat nog wel weer! Voor nu is het een prachtige kerst en ben ik erg blij dat ik het mag vieren!


Kerstoutfit & cadeautjes
We versieren natuurlijk niet alleen ons huis, maar ook onszelf. Waar de een kiest voor een foute kersttrui ( [PF] [FOTO] Show je kersttrui! ), zal een ander een mooi jurkje uit de kast trekken. Mocht je nog inspiratie nodig hebben, of gewoon willen laten zien wat je aantrekt, meld je dan in dit topic: [PF] Wat doen jullie aan met kerst? .

Bij Kerstmis horen voor veel mensen ook cadeaus. Wat is er mooier dan een versierde boom met allerlei cadeautjes eronder? Om nu nog te gaan shoppen is natuurlijk een beetje te laat, maar je kan wel delen wat je allemaal gekregen hebt in dit topic: [PF] [FOTO] Show je gekregen kerstcadeaus. . Mocht je de cadeautjes al wel in huis hebben, maar nog inspiratie wilt hebben voor het inpakken, kun je hier kijken: [PF] De inpakkers van bokt, waar zijn ze? .

En niet alleen cadeautjes, maar ook op je werk kun je nog een kerstpakket ontvangen. Die kun je hier laten zien: [PF] [FOTO] Show je Kerstpakket! .

Hoe viert Neonlight Kerstmis?
Afbeelding
De net gedekte tafel van Neonlight

Wij gaan uitgebreid dineren. Mijn moeder kan geweldig goed koken en het is de laatste jaren traditie dat zij bij ons kookt. Wat is een verrassing, meeste kans iets met hert. Ik heb alleen te horen gekregen hoe de tafel gedekt moest worden met bestek. Het is 4 gangen. Bestek voor nagerecht mist nog, complete set klein bestek inclusief lepel heb ik niet (met name de lepel, de kleine lepels zijn te klein vergeleken de messen en vorken). Ben vooral benieuwd naar het nagerecht, voor welk nagerecht heb je mes, vork en lepel nodig en hoe eet je met 3 stuks bestek? :?
Ik heb net de laatste hand gelegd aan een mooi opgedekte tafel, dat vind ik altijd geweldig om te doen.

Lunch is samen met mijn man, pasteitjes met wildragout.
Ik heb ook wat kadootjes onder de boom, voor ieder iets. Voor mijn ouders 3 stuks reisboeken (Capitool) met mooie en bijzondere plekjes in Nederland. Voor de hond een rode draak, en voor onszelf een oudejaarslot. :P
Eigenlijk doen we niet aan kadootjes, maar mijn ouders doen zoveel en staan altijd voor ons klaar. Mijn moeder is al 1,5 jaar aan het sukkelen met botwoekering in haar rug, 2 eerdere operaties hebben niets uitgehaald en momenteel kan ze haast niet meer lopen, na een 50 meter vallen de benen uit. Donderdag wordt ze weer geopereerd en hopelijk is ze daarna weer mobiel, zodat ze samen weer kunnen treinen door Nederland.

Morgen gaan we weer lekker eten, ook een 4-gangen diner samen met mijn man. Wel iets simpelere gerechten, ik ben niet zo'n kok. :))
In de ochtend een lekker lange wandeling met de hond, en verder denk ik klussen in de garage, een keukenblokje plaatsen. De echte kerstgedachte. :=


Kerstdiner en lekkernijen
Het kerstdiner is soms misschien wel het belangrijkste van de kerstdagen. Gezellig samen tafelen. Gourmetten, of een traditionele kalkoen. Misschien kies jij wel voor een 100% vegetarisch diner met een notenbrood. Wat het ook mag zijn, in dit topic delen de Bokkers wat zij eten met kerst: [VT] Kerstdiner 2018 .
Bij lekker eten hoort natuurlijk ook lekker drinken. Een goed glas wijn erbij, of een alcoholvrije versnapering erbij, je vindt het in dit topic: [VT] Wat drink je bij je kerstdiner? .

Er zijn topics met alternatieven voor bijvoorbeeld een glutenvrije kerst: [VT] Glutenvrij kerstdiner of een vegetarisch of vegan diner: [VT] Diervriendelijke kerstdiners: vega/vegan tips & recepten! .

Hoe viert Marjoow kerst?
Afbeelding
De eenhoorn in de kerstboom van Marjoow

Kerstmis bestaat bij ons vooral uit lekker eten. Gisteravond heb ik samen met mijn moeder gekookt. Wij zijn thuis nog met zijn drieën, mijn moeder, vader en ik. Op het menu stond een garnalencocktail, kalkoengebraad en ovenappeltjes. De cocktailsaus heb ik zelf gemaakt en wonder boven wonder is dit heel goed uitgevallen. Het kalkoengebraad was heerlijk en ook het toetje was ontzettend lekker. Maar bovenal was het een gezellige avond met ons drieën.

Vanochtend hadden we een lekker kerstontbijt met croissantjes, gekookt eitje en een broodje. Vanavond komt oma langs en gaan we gourmetten. Wel met wat bijzonder vlees, zo hebben we eend, hert en fazant.

Morgen gaan we naar mijn zus om daar met haar man en kindjes kerst te vieren. Oma komt dan ook weer. Ik ben nog bezig aan een spel wat we morgen gaan spelen en mijn zwager heeft een 5 gangen diner voorbereid. Wat dit gaat zijn is nog een verrassing!
Ook hebben we allerlei cadeautjes gekocht voor elkaar.

In de aanloop naar kerst doen wij ook altijd al leuke dingen. We proberen elk jaar een kerstmarkt te bezoeken, vorig jaar zijn we naar Leuven geweest en we zijn ook al eens in Oberhausen geweest. Dit jaar is het helaas niet gelukt ergens heen te gaan. We gaan ook elk jaar kerstknutselen met de vrouwelijke kant van de familie. Dan gaan we ergens high tea-en en achteraf uit eten. Ontzettend gezellig is dat altijd!

Kerst is voor mij een tijd van samenzijn en lekker eten. Gezellig kletsen, spelletjes spelen en cadeautjes uitpakken. Ik zou het nog altijd leuk vinden om een witte kerst mee te maken en een sneeuwpop te bouwen met Kerstmis, of een sneeuwballengevecht te houden. Ik houd wel van sneeuw!


Wat ga jij doen deze kerst? Naar familie of vrienden? Laat het ons weten!

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:20

leuk om zo een kijkje te hebben bij het team en hun Kerstmis.
fijne dagen iedereen!
Afbeelding

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Hoe vieren de Bokkers Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:52

Ik vier kerst alleen

denisesilver

Berichten: 2881
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Hoe vieren de Bokkers Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:56

Kerst betekent hier gewoon keihard werken :D

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Hoe vieren de Bokkers Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:01

Vanaf gisteren naar Duitsland de oma van mijn vriend is Duits en zijn moeder ook. Daar hebben we kerstavond allemaal kadootjes uitgepakt! En kerstdag ga je altijd s’middags uiteten en nu uitbuiken! Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Hoe vieren de Bokkers Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:06

Ik zit bij mijn ouders in Duitsland. Gebruncht en straks uitgebreid eten. Morgenochtend ontbijt en weer naar huis. Dan heb ik voor mijzelf een rollade om te eten.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Hoe vieren de Bokkers Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:15

Hier helemaal niks mbt kerst. Meeste jaren zet ik buiten nog wel een kerstboom neer, maar zelfs dat niet dit jaar. Verder ben ik alleen, dus ik ben maar aan mijn schoolwerk gegaan. Morgen meer van hetzelfde.

Bij nader inzien, toch iets voor kerst: er kwam ineens uit onverwachte hoek een kerstkaart! Die vond ik wel erg leuk :j

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:26

Zolang er nog zo veel armoede in de wereld is is het hier geen vreet festijn. Vandaag zijn we thuis en morgen gaat mijn man met 2 dochters naar zijn ouders. Ik heb een honden opvamg dus ik moet werken. Iets wat ik niet erg vind.

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:32

Hier vanmorgen kerstontbijt gehad en vanavond uit eten.

Vanmiddag de paarden gedaan, in kerstsfeer. :+
Afbeelding

Morgen gewoon werken en als alles volgens plan gaat nog langs een vriendin, maar die is ziek dus de kans bestaat dat dat niet doorgaat.
Maar stiekem vind ik morgenavond Netflixen thuis ook niet zo erg... :D

Myfairytale
Berichten: 5386
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 18:48

Ik ben jarig! :D Dus het huis vol visite.
Morgen gaan we nog even naar mijn schoonouders (met de rest van de familie en iedereen is er nu ook al haha).

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 19:21

Ik ben beide dagen gewoon aan het werk in het pretpark! :D

Afbeelding
Hier sta ik rechts op de auto :)

Afbeelding

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Re: Hoe vieren de Bokkers Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 19:33

Eigenlijk doe k niets anders dan anders met kerst

:)


Voor iedereen fijne dagen gewenst

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Hoe vieren de Bokkers Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 19:52

Ik ben gewoon aan het werk tot 00.00 :j

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Hoe vieren de Bokkers Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 19:54

In Dubai! Heerlijk zonnig de hele dag rondgelopen in een pretpark hier.

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 20:00

Ik hoef eens niet te werken met kerst, dus ik kan het rustig aan doen.

Kerstavond hebben we gezellig thuis gevierd met z'n 3en (mijn zus moest werken) en 's avonds ben ik naar stal gegaan.

1e kerstdag ben ik 's ochtends vroeg naar stal gegaan om alles te rijden, en 's middags zijn we met z'n 4en naar de dierentuin geweest. Ondertussen hebben we net de pizza's van het pizzaretten achter de kiezen en gaan we vanavond de cadeautjes uitpakken :):)

Morgen ga ik ook 's ochtends optijd naar stal en in de namiddag gaan we gezellig borrelen met de hele familie, want wij hadden geen zin om een heel diner op te dienen en de rest kan ongeveer net zo goed koken als een schildpad.
Iedereen iets meenemen werkt ook niet, dan eten we stokbrood als voorgerecht en een bak ijs na. 1x, nooit weer :+

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Hoe vieren de Bokkers Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 20:35

Ik heb al twee dagen zware hoofdpijn, gisteren gewoon gewerkt en savonds bij mijn ouders vervroegd na het eren vertrokken :Y)
Daar hielp mijn schoonzus met der gekakel ook erg aan mee :roll:
Maar ik dacht echt dat ik erin bleef. Vandaag niet veel anders en om 12 uur ontwaakt voor de hond en van 14 tot half 5 weer terug om te slapen.
Hoofdpijn zakt niet {:)-:(
Nu wel bij mijn ouders en ik probeer gezellig te doen maar het word geen latertje |(
Ik ben geen echte kerstvierder maar dit hoeft nou ook weer niet :roll:
Morgen naar mijn broer en schoonzus dus ook maar zie er nu al tegenop :=
Maar goed mijn broer is wel tof dus ik ga snel eten en weer vluchten _O-

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Hoe vieren de Bokkers Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 21:07

Morgen werken in Den Haag in ieder geval. Begreep wel dat we morgen geen eten mee hoeven te nemen naar werk word namelijk voor gezorgd.

Vandaag met mijn ouders naar mijn oom en tante geweest en daar meegegeten.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Hoe vieren de Bokkers Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 22:14

Werken _O- Ik ben hele lief geweest voor zowel mijn baas, planner als voor mijn collega's. Ik heb me lekker laten indelen op de avonddiensten. Normaal zijn deze soms best lastig vol te plannen. Ik heb totaal geen verplichtingen tijdens de feestdagen. Familie allemaal dood en vrienden die of net kinderen hebben of in de laatste maand zitten of die net een vent/vrouw hebben en dus aan die kant verplichtingen hebben. Ik verwen mezelf met extra luxe ontbijtjes voor 1, en als avondeten heb ik super lekker eten bij de Toko gehaald. Ook lekker drinken gehaald en voor als ik vroeg klaar ben op het werk (ik ben klaar zodra de dieren hun laatste voerbeurt hebben gehad) heb ik lekkere chips en kaasplankje in huis.

Ik ga echter wel zaterdag het een beetje vieren met een goede vriendin.

Texellover

Berichten: 33
Geregistreerd: 25-08-18
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 11:46

1e kerstdag heb ik eerst mijn shetten verzorgd want dat gaat gewoon door! Daarna even op mn ukelele en toen kwam mijn broer er al aan! cadeautjes aan elkaar gegeven en toastjes op. Daarna heeft mijn moeder een heel lekker gerecht gemaakt terwijl we spelletjes speelden en als toetje een ijstaart! Daarna tot een uur of 11 weer spelletjes gespeeld!

Vandaag ga ik gewoon weer even naar stal en vanmiddag naar mijn oma met het hele gezin en daar zie ik dan mijn tante met haar vriend en kinderen weer en mijn neef met vriendin en kinderen. Dus dat wordt een drukke boel. Niet heel erg zin in aangezien het met niemand klikt... Maar goed. We maken er gewoon wat van! En morgen helaas alweer werken!

En dit super leuke kettinkje gekregen van mijn ouders. Na 5 jaar niet rijden ben ik dit jaar weer begonnen met lessen en dit vonden ze een heel leuk hangertje om het vast te leggen!
Afbeelding

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Hoe vieren de Bokkers Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 12:19

Kerstavond zijn we gewoon lekker rustig samen thuis geweest en hebben we heerlijke biefstukken op :-)

Gisteren hebben mijn man en ik samen gekookt en zijn er dierbare vrienden komen eten. Vijf gangen, veel gepraat, gezellig!

Vandaag komen drie kinderen, drie schoonkinderen en drie kleinkinderen en gaan we na koffie met lekkers uit eten met zijn allen in ons favoriete restaurant. Alleen onze dochter en haar man zijn er niet bij. Zij wonen in de UK en vieren kerst met zijn familie.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78509
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hoe vieren de Bokkers Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:41

Gisteren was heel lekker en geslaagd. Is zelfs nog eendenborst over, dus vandaag 5-gangen diner. :))
Op dit moment is manlief aan het stucen en ben ik keukenkastjes in elkaar aan het zetten. Net de stoofpeertjes op gezet, en dadelijk even stallen mesten, en dan nog het laatste onderkastje in elkaar zetten. Klussen gaat gewoon door op de vrije dagen. :D

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Re: Hoe vieren de Bokkers Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:46

Liggend in het ziekenhuis

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Hoe vieren de Bokkers Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:46

Oh dat is niet leuk. :(:) Wat is er gebeurd?

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Re: Hoe vieren de Bokkers Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:56

Milt en gedeelte van alvleesklier is er uit gehaald vanwege cyste die aan het onsteken was en aan het groeien. Mocht zaterdag naar huis maar lag er maandag weer in. Hoge koorts en pijn. Opnieuw onsteking.
Maar ook hier maken ze er wat van. Lieve zuster die speciaal voor mij glute vrije tiramisu maakte.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Hoe vieren de Bokkers Kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:18

Ah dat is wel lief! Komt er niemand op bezoek?