Acht dagen rijverbod en geldboete voor menner

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 19:36

Wat een vreemd verhaal... Had deze vordering niet beter gebaseerd kunnen worden op 6:179 (aansprakelijkheid voor dieren)? Onder dat artikel ben je sowieso het haasje en de meeste mensen zijn hier nog voor verzekerd ook. (Valt onder je wa)


Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:02

Stelvio schreef:
Gypsy schreef:
Wat een vreemd verhaal... Had deze vordering niet beter gebaseerd kunnen worden op 6:179 (aansprakelijkheid voor dieren)? Onder dat artikel ben je sowieso het haasje en de meeste mensen zijn hier nog voor verzekerd ook. (Valt onder je wa)


Ik neem aan dat naar Belgisch recht uitspraak is gedaan en niet naar Nederlands recht.


Ohhhh op die fiets daar heb ik volledig overheen gelezen. Kent het belgisch recht geen soortgelijke bepaling?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 23:35

Stelvio schreef:
Gypsy schreef:

Ohhhh op die fiets daar heb ik volledig overheen gelezen. Kent het belgisch recht geen soortgelijke bepaling?


Ik ben als fiscalist niet zo bekend met het civiele recht, laat staan met het Belgische civiele recht 8-)


Ah jammer, zou leuk en interessant zijn als iemand hier nog opheldering over weet te geven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AndreaB, Anne200, FrNo, Googlebot, Katootje7791, petraaken en 13 bezoekers