Zachtjes gaan de paardenvoetjes...

Moderators: Dani, Polly, khirshanta, Shanna, Leo, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:50

Bij gebrek aan plaatjes van knappe schimmels en invalSintpaarden een verhaaltje voor het slapen gaan. Oké, mijn vzpaard is weleens 'uitgescholden' voor Paard van Sinterklaas, maar was een valk met een vlechtjesmens op d'r rug en had niks met Sinten en/of Pieten van doen en past dus niet in dit topic (liefhebbers van valkkleurige paarden verwijs ik daarom graag naar mijn summiere profiel).

Opoe verteld;

Ik was net van mijn geloof gevallen, maar zat nog net op de lagere school. En als Grote moest je natuurlijk wel de schijn ophouden voor de Kleuters. Dus ook meedoen met zwaaien als de Sint zou komen. Meestal kwam ie met een regulier voertuig (zo kansloos vond ik dat altijd :roll: , Sint hoort op een Paard, dát en de cadeautjes en legitiem snoepen was de hele reden waarom ik dat feest zo leuk vond, maar vooral dat paard) maar dat laatste jaar zou hij eindelijk eens met een heus paard aankomen. Dus stonden wij, hysterische manegeponymeisjes *\%/* , vooraan, zodat we het beste uitzicht op Het Paard zouden hebben.

En daar kwam Sint. Op een Echt Paard. Een schimmel zelfs. Hij kwam de bocht om, reed langs de school, kinderen zingen, Sint stopt, zwaait en reed weer door.
En daar kwam Sint. Op een Echt Paard. Hij kwam de bocht om, reed langs de school, kinderen zingen, Sint stopt, zwaait en reed weer door.
En daar kwam Sint. Hij kwam de bocht om, reed langs de school, kinderen zingen, Sint stopt, zwaait en reed weer door.
En daar kwam Sint. Alweer. Hij kwam de bocht om, reed langs de school, kinderen zingen, Sint stopt, zwaait en reed weer door.
Niemand die snapte wat er aan de hand was. Kleuters over de rooie en zelfs de Groten verbijsterd. Helemaal geweldig, Sinterklaas, Pieten en een Paard, maar moest die kudde niet eens zo onderhand naar binnen? Of zo? Hoe moest dat met de cadeautjes en het snoep? En wat als ie 's avonds thuis dat ook zou flikken?
Ondertussen kwam Sint. Weer. Hij kwam de bocht om, reed langs de school, kinderen zingen, Sint stopt, zwaait en reed weer door. En bleef weg...

Totale hysterie natuurlijk. Wel een Sint gezien, maar dat ie wel tijd had voor een buitenrit maar geen tijd om binnen even af te leveren, dat viel zwaar.
En terwijl de eerste Kleuters al waterige oogjes kregen kwamen de Pieten, Sint en het paard, naast elkaar weer aangelopen.
Bleek de arme man moeite te hebben met afstijgen en om een afgang tussen de kinderen te besparen hebben ze hem achter een huizenblok voorzichtig met drie man van het paard getild. _O-

* Love Always 1991 - 2018 *

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie