Gerco Schröder tweede in Grote Prijs Maastricht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie

Berichten: 13992
Geregistreerd: 20-04-16

Gerco Schröder tweede in Grote Prijs Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-18 20:51

Persbericht
Springen

Afbeelding
Gerco Schröder. Foto: sjoert.com


Maastricht (KNHS) – Na een zinderende barrage is Gerco Schröder als tweede geëindigd in de 4* Longines Grote Prijs van Jumping Indoor Maastricht. Met de grote schimmel Glock’s Cognac Champblanc moest hij alleen de Ier Bertram Allen voor zich laten. Op een verrassende en zeer knappe derde plaats kwam de jonge Kim Emmen met Delvaux.

Kim Emmen reed als tweede van de 40 starters naar binnen in de Grote Prijs van Maastricht en was met haar Delvaux de eerste die foutloos wist te blijven. Na haar duurde het heel lang voor zich een volgende kandidaat voor de barrage wist te melden. Met startnummer 23 was het Frank Schuttert die de barrage veilig stelde. Na Schuttert kwamen nog vijf combinaties die de nul wisten vast te houden.
Parcoursbouwer Louis Konickx was tevreden over het verloop van de wedstrijd. “Vooral de barrage was heel mooi. Dat was een relatief lang parcours met 8 hindernissen waarin lange lijnen en veel wendingen elkaar afwisselde. Dat gaf echt mooie sport.”

Schröder zeer tevreden
In de barrage opende Kim Emmen de strijd met een mooie foutloze vlotte omloop. De drie ruiters na haar kwamen allen met springfouten de baan uit. De Ier Bertram Allen liet vervolgens zien dat het sneller en foutloos kon. Gerco Schröder deed daarna nog een moedige poging, maar met de grote Glock’s Cognac Champblanc kon hij niet aan de tijd van Allen komen. Schröder was zeer tevreden na afloop. “Ik ben heel blij met mijn tweede plaats. Mijn paard deed echt super zijn best en vocht er echt voor. De tijd stond in de eerste omloop wat krap en dat is niet in mijn voordeel met dit paard, maar het liep heel goed.”

Tranen in de ogen
De 23-jarige Kim Emmen (Raamsdonk) vertelt na haar geweldige derde plaats: “Na mijn foutloze rit in de eerste omloop heb ik denk ik driekwartier met de tranen in mijn ogen gestaan. Mijn paard heeft het echt geweldig gedaan hier, hij is drie dagen foutloos gebleven in de zware proeven. Normaal is het voor mij met dit paard wat moeilijk om binnen de tijd te blijven, maar dat hadden we gisteren al goed geoefend. Vandaag ben ik direct vlot begonnen en het liep geweldig. Ik rijd nu zo’n drie jaar voor Erik Berkhof en ben enorm blij met alle kansen die ik krijg. In de barrage heb ik gewoon gedaan wat ik kon, ik ben nooit zo zenuwachtig dus dat scheelt al wel. ”
“Sinds enkele maanden train ik met Maurice van Roosbroeck en dat pakt heel goed uit. We waren al langer op zoek naar een trainer, maar dat is altijd best moeilijk. We wilden iemand vinden die niet teveel aan het rijden van mij als ruiter wil veranderen, en die ook de paarden in hun waarde laat. Anders werkt het niet, ik ben heel blij met deze samenwerking.”

Show directeur
Ook Frank Kemperman, directeur in Maastricht was zeer tevreden. Ruim 20.000 bezoekers kwamen naar Maastricht. Met de mooie sport en de derde plaats voor Kim Emmen, die rijdt voor een van de hoofdsponsors van JIM, Van Mossel, was hij ook zeer content.

Uitslag Longines Grote Prijs van Jumping Indoor Maastricht
1. Bertram Allen (Ierland) - Gin Chin van het Lindenhof, 0/0 38.99 sec
2. Gerco Schröder (Tubbergen) - Glock's Cognac Champblanc, 0/0 39.38 sec
3. Kim Emmen (Raamsdonk) - Delvaux, 0/0 40.61 sec
4. Darragh Kenny (Ierland) - Balou du Reventon, 0/4 37.37 sec
5. Frank Schuttert (Ommen) - Claus Dieter, 0/4 37.79 sec
8. Sanne Thijssen (Sevenum) - Bulavsco, 4
10. Angelique Hoorn (Wanneperveen) - Brego R'N B, 4
12. Harrie Smolders (Lage Mierde) - Zinius, 4

Kijk hier voor de gehele uitslag.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, Eefje_Sammy, Joesje, lianne125, Piekosjj, Urona447 en 29 bezoekers