Treinverkeer vanmorgen ontregeld door paard op het spoor

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Treinverkeer vanmorgen ontregeld door paard op het spoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-18 10:33

bokt.nl / eindhovens dagblad
Overige
Ingezonden door Em_
Afbeelding

Het Eindhovens Dagblad meldt op hun website dat er maandagmorgen geen treinverkeer mogelijk was tussen Eindhoven en Helmond. Dat kwam doordat er een paard op het spoor liep.

,,Een ongelooflijke reden’’, erkende een verbaasde conducteur in zijn omroepbericht in de trein. Het paard heeft het overleefd. Volgens een storingsmedewerker is het paard van het spoor gehaald en terug gebracht naar zijn wei.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Treinverkeer vanmorgen ontregeld door paard op het spoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 10:40

Pfoe := Zit het baasje op Bokt toevallig?

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 10:40

Dit gebeurd zo vaak. Allerhande dieren lopen langs het spoor. Vaak koeien, maar ik heb ook weleens meegemaakt dat een machinist een moedereend dood had gereden en dat de trein erachter gestopt was omdat de machinist pulletjes ging vangen

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 10:48

Vjestagirl schreef:
Dit gebeurd zo vaak. Allerhande dieren lopen langs het spoor. Vaak koeien, maar ik heb ook weleens meegemaakt dat een machinist een moedereend dood had gereden en dat de trein erachter gestopt was omdat de machinist pulletjes ging vangen


<3 wat een dierenliefde

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Treinverkeer vanmorgen ontregeld door paard op het spoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:11

Mijn zusje zat in de trein toen het gebeurde. Er werd omgeroepen dat ze langzaam reden ivm een paard op het spoor. Ze vond het een typische NS smoes (ze is geen grote dierenvriend :+ ) en had meteen het liedje van andré van duin in dr hoofd haha.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:27

Vjestagirl schreef:
Dit gebeurd zo vaak. Allerhande dieren lopen langs het spoor. Vaak koeien, maar ik heb ook weleens meegemaakt dat een machinist een moedereend dood had gereden en dat de trein erachter gestopt was omdat de machinist pulletjes ging vangen

Goed zo!

Yenni
Berichten: 5457
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Treinverkeer vanmorgen ontregeld door paard op het spoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:44

De treinen van Weert naar Eindhoven reden ook niet. Ze riepen om dat het kwam door de hulpdiensten maar bleek dus om een paard te gaan..

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:57

Er is politie aan te pas gekomen dus het omroepbericht van de hulpdiensten klopt in elk geval :) .
In 17 jaar tijd ben ik nu 3 keer naar voren geroepen door de machinist:" HC, jij hebt toch verstand van paarden? Er zou een stukje verderop een paard op het spoor lopen dus blijf jij maar voorin". Gelukkig is het deze keer goed afgelopen.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 14:05

anjali schreef:
Vjestagirl schreef:
Dit gebeurd zo vaak. Allerhande dieren lopen langs het spoor. Vaak koeien, maar ik heb ook weleens meegemaakt dat een machinist een moedereend dood had gereden en dat de trein erachter gestopt was omdat de machinist pulletjes ging vangen

Goed zo!


Nou ja, vanuit een humanitair oogpunt wel natuurlijk. Vanuit het oogpunt dat ze daarmee de halve dienstregeling ontregelen wat minder...

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Treinverkeer vanmorgen ontregeld door paard op het spoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 14:10

Ik heb een keer in een trein gezeten die moest stoppen vanwege een zwaan op het spoor. Het kostte nog best wat moeite om dat dier weer van het spoor te krijgen. Ik vond het wel mooi, maar kwam wel te laat op school en de docent geloofde me niet :')

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Treinverkeer vanmorgen ontregeld door paard op het spoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:27

Hier wel eens niet kunnen vertrekken omdat er kinderen onder (!!!) de trein aan het spelen waren op een station. Dat werd ook gewoon zo omgeroepen. Dames en heren helaas kunnen wij nog niet vertrekken, er zijn kinderen op het spoor aan het spelen dus we moeten wachten tot de politie en de ouders er zijn.
Hoorde ik later die moeder nog.. jongens, hoe vaak heb ik nou al gezegd dat jullie niet op het spoor mogen spelen? := |o
Het kan dus altijd gekker. Ook wel eens een koe op het spoor gehad

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Treinverkeer vanmorgen ontregeld door paard op het spoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 10:27

Mijn weiland ligt ook langs het spoor,en hier ben ik altijd bang voor,dat een van de paarden op het spoor loopt.Heb goede omheining,maar een draad doorknippen schijnen sommige ook leuk te vinden.

jahoorisgoed

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 10:33

Sanned schreef:
Ik heb een keer in een trein gezeten die moest stoppen vanwege een zwaan op het spoor. Het kostte nog best wat moeite om dat dier weer van het spoor te krijgen. Ik vond het wel mooi, maar kwam wel te laat op school en de docent geloofde me niet :')

De helft van m’n klas is toen bijna een uur te laat gekomen door die zwaan :') De groepsafbeelding van de klassenchat is toen verandert naar een foto van een zwaan en de rest van het jaar werd er, elke keer als iemand te laat kwam, gevraagd: was het weer die zwaan :')

LaLune
Berichten: 54
Geregistreerd: 17-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 12:20

gohya schreef:
Mijn weiland ligt ook langs het spoor,en hier ben ik altijd bang voor,dat een van de paarden op het spoor loopt.Heb goede omheining,maar een draad doorknippen schijnen sommige ook leuk te vinden.


Dan ben je toch ook niet helemaal goed bij je hoofd. Waarom zou je andermans dieren/spullen in gevaar gaan brengen?
Is het spoor echt volledig open of zit er toch nog iets van een hek?