[Blog] Apple: Mike's reis naar de Mongol Derby

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

[Blog] Apple: Mike's reis naar de Mongol Derby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 11:14

*Bokt.nl
Blog


Introductie
Eind oktober heeft mijn wederhelft, Mike, groen licht gekregen om mee te doen met de Mongol Derby 2019. Een race van 1000 kilometer dwars door Mongolië. In deze blog zal ik elke maand, zo rond de 15e, een verslag doen van zijn (onze) voorbereidingen.

Hoe het begon
Deze zomer was werkelijk waar een prachtige zomer. Ideaal om lekker op het strand nog even een Latte Macchiato te drinken, op een terrasje te zitten of om lekker lang bij de paardjes rond te hangen in het zonnetje.

Op een goede (of kwade?) dag in augustus kwam zo de Mongol Derby ter sprake. Nou ja, eigenlijk meerdere dagen in augustus. Een stuk of 7 om preciezer te zijn. En daarna ook nog af en toe iets.

Het gesprek tijdens de Latte ging vervolgens ongeveer zo:
Hij: "Je hebt het er eigenlijk elk jaar wel over, wil je meedoen?"
Ik verslikte me in mijn Latte en nadat ik hersteld was bracht ik uit: "Nou, niet per se, maar het is wel iets dat haalbaar is. Ik bedoel, als je het vergelijkt met andere uitdagingen zoals:
- Mount Everest beklimmen: ik kan niet klimmen, te koud, veel te gevaarlijk, totaal niet in te plannen met werk en paarden en laten we het nog maar niet hebben over de kosten.
- Antartica, maar dan ook echt de Zuidpool zelf, bezoeken: te koud, te duur, niet in te plannen
- Meedoen met het Badminton Horse Trials 4* event: NO WAY! rondlopen als bezoeker op de Cross Country dag is al spannend genoeg.
De Mongol Derby is haalbaar. Ok, het is duur, vraagt specifieke training, is zeker niet zonder gevaar, maar het is zo voor de 'gewone mens' een haalbare uitdaging."

De dagen daarop kwam hij plots met zaken als "ik heb de website van de organisatie bezocht" en met "op Youtube staat...." en "ik ben ouder dan dat jij bent, dus als ik het nog wil doen dan moet dat nu ongeveer, jij hebt nog tijd genoeg". In de avonduren hingen we niet meer voor Netflix, maar keken we alle mogelijke filmpjes op Youtube. Zodra het kon hadden we kaartjes in huis voor de Film, All The Wild Horses. En zo langzamerhand werd het in plaats van een theoretische discussie steeds meer een reële mogelijkheid...

"Ik heb het inschrijfformulier opgevraagd en ingevuld, we wachten af" was vervolgens het bericht. Op 7 oktober gingen we naar de film. Ondertussen was de inhoud van het gesprek iets veranderd. Het ging over "wanneer laten ze weten of iemand er in zit?", "ze zullen vast al wel genoeg deelnemers hebben", "misschien volgend jaar?". Hij keek in zijn mailbox en het bleek dat hij een mailtje van de organisatie had: of hij zijn inschrijving nogmaals wilde versturen, want er was iets misgegaan met de website waardoor ze zijn antwoorden op de vragen niet hadden. Ok, we zaten er nog in. Vervolgens volgde er een episode met gemiste skypegesprekken, maar toen er daadwerkelijk contact was hoorden we al vrij snel dat hij was toegelaten tot de Mongol Derby 2019! Dit was op 22 oktober...

En toen
Euh ja, en hoe nu verder. Voor de eigen persoonlijke voorbereiding is het handig om contacten te leggen met anderen die vergelijkbare uitdagingen aan zijn gegaan. Op Bokt heb ik het eigenlijk niet over hem en als ik dat doe dan heb ik het over 'de wederhelft' of over 'de Brit'. Op andere social media zijn wij eigenlijk niet actief.

Gezien hoe de Mongol Derby leeft op Bokt is het wellicht toch beter om gewoon te noemen dat hij mee doet. Anders wordt het ook wat ongemakkelijk als ergens in augustus de blogs weer van start gaan en de deelnemers worden voorgesteld. Dus, ik ben benoemd tot 'Social Media Manager' en ik zal elke maand een blog plaatsen over de voorbereidingen naar de Mongol Derby op Bokt (the Blue Screen, zoals dat bij ons thuis heet).

Wie is Mike
Afbeelding

Mike is Brits; hij zal dus waarschijnlijk uitkomen voor de UK. Hij wil wel overal noemen dat het een 'Anglo-Dutch Effort' is aangezien de meeste hulp en ondersteuning die hij zal krijgen uit Nederland zal komen. Op moment van de race zal Mike 55 jaar oud zijn.

Mike is ook al bekend hier op Bokt. Ergens twee en half jaar geleden plaatste ik dit topic: [BEU] [foto]Bergwandelen in Noord-Wales .
Ik had het daar iets eufemistisch over 'een gids'. Die gids was Mike. Deze foto staat ook in dat topic, dit is Mike in zijn element. Voorafgaand aan onze trip naar Wales heeft Mike 'ons Hollanders' getraind, advies gegeven over welke uitrusting wij nodig hadden en zelfs nog een hele middag besteed aan 'hoe pak je je rugzak zo efficiënt mogelijk in voor op de berg'. Mike heeft in de bergen van Noord Wales gewoond en gewerkt. Hij heeft daar meerdere groepen begeleid door de bergen en was ook lid van de Mountain Rescue (toeristen weer van de berg afhelpen als ze verdwalen of een ongeluk krijgen). Hij heeft daarnaast veel gedaan aan crosscountry running en aan rugby. De Mongol Derby brengt eigenlijk alle ervaringen die hij tot nu toe heeft opgedaan bij elkaar.

We zijn nu ook op Facebook te vinden en daar zal elke maand een Engelstalige versie van deze blog verschijnen. Je kunt ons volgen op https://www.facebook.com/MikesMongolDerby/

Mochten er vragen zijn of verzoekjes met betrekking tot onderwerpen die in een blog aan bod kunnen komen, dan horen wij het graag. Wellicht is het mogelijk om aan jouw vraag een blog te wijden.


Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [Blog] Apple: Mike's reis naar de Mongol Derby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 12:42

@Prrrr: momenteel ben ik van de ondersteuning vanaf de grond :)) . Als het voorjaar wordt dan ga ik wellicht wel een paar keer mee :D

@Ladybird: goede vraag :)) Ik heb niets genoemd over de paarden inderdaad, dat komt in volgende blogs aan bod :-) Ik had wel een week of 2 geleden deze oproep geplaatst: [ED] Dienst: (endurance)paardjes om te rijden (Mongol Derby) waar al een aantal leuke zaken uit zijn gerold :-) . Op de facebook pagina zijn ook al wat foto's te vinden van Mike op een 'mongolderbyoefenpaard' :-)

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [Blog] Apple: Mike's reis naar de Mongol Derby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 15:48

15.000 tik je wel aan ja :j Vliegtickets, hotelovernachtingen, uitrusting, dat komt er allemaal nog bij :-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, maralyn, x_Elise en 78 bezoekers