Hackneyhengst Plain's Liberator overleden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14006
Geregistreerd: 20-04-16

Hackneyhengst Plain's Liberator overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 21:41

bokt.nl / hengstenhouderij landzicht
In memoriam
Ingezonden door Ketaki
Afbeelding

De hackneyhengst Plain’s Liberator is gister op 22-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van een koliekaanval.

Hengstenhouderij Landzicht had de hengst sinds tien jaar samen in eigendom met Johan de Heul.
Plain’s Liberator werd geboren in de stallen van Teun Middelman. De hengst maakte zelf furore in het tuig door met Kees van der Maat het kampioenschap Hackney dekhengsten te winnen en schopte het tot en met ereklasseniveau.

Naast dat hij een aantal goedgekeurde Hackney-zonen leverde, bleek Plain’s Liberator ook uitermate succesvol in de tuigpaardfokkerij. Een groot aantal nakomelingen presteert in de sport en zijn zonen Zepplin en Dylano werden goedgekeurd.

Enkele bekende goedgekeurde Hackney-zonen zijn Bocellie en de ook bij het KWPN goedgekeurde Sir Arie. Daarnaast is hij de moedersvader van de hengst Idol en is hij via zijn zonen eveneens grootvader van de hengsten Icellie (v.Bocellie), Innovatief (v.Zepplin) en de Hackney-hengst Bocellies Matteo (v.Bocellie).

Bekende sportpaarden van Plain’s Liberator zijn onder andere ereklassepaarden Wervelwind, Zigemma, Wodan K en de sportpaarden Balans, Astrid, Cadans, Zadora, Carlina, Be My King en Castilla BH.

Plain’s Liberator was nog altijd topfit maar kreeg plotseling koliek en bleek niet meer te redden. Hij is 22 jaar geworden.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Hackneyhengst Plain's Liberator overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:19

He wat sneu zeg, sterkte voor iedereen die hem gaat missen.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Re: Hackneyhengst Plain's Liberator overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 01:50

Gossie.. Die had ik onwijs graag nog gezien, de vader van mijn lieve monster.
Sterkte voor iedereen die dicht bij hem stond. Wat een prachtpaard vond ik dat!