Het doorgeefstokje van oktober: Leen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Het doorgeefstokje van oktober: Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-18 22:19

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Leen met haar verzorgpaard Raspoetin


Begin deze maand kon je het doorgeefstokje van Bhriseis lezen. Zij wilde het stokje graag doorgeven aan bokker Leen. Leen nam het stokje enthousiast aan en beantwoordde graag alle vragen. Waarom heeft ze zich geregistreerd op bokt en wat betekent Bokt voor haar? Hoe kan ze zo goed knutselen? Dat lees je in het tweede doorgeefstokje van oktober!

1. Waarom heb je je 10 jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Ik mocht na een stop van een jaar (omwille van een zware val) weer paardrijden. Toen ik terug begon kwam ik op een andere manege, hier liepen ze niet rond in hun oude versleten rijbroek maar alles was netjes. Ik was vooral geïnteresseerd in wat mooiere kledij voor mezelf. Maar ik las vooral mee om er weer een beetje in te komen.


2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Leen schreef:
heeyy ,

ik ben opzoek naar een blauwe jeans rijbroek met smalle pijpen
ik vind er alleen met brede pijpen en die vidn ik niet handig

als je ergens weet waar ze het voor een schappelijke prijs ( - 100 € ) of heeft u er zelf een
laat dn ff een berichtje

bedant xxx
Leen



3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
5/10 De inhoud was weinig beschamend, de "ofzow" op het einde van een bericht was meer beschamend :')

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Vrij actief geweest op Uit de Kunst, in verbouwingstopics van huizen en stallen vind je me momenteel het meeste terug. Het paarden gedeelte is vooral lezen, maar als ik wat kan bijbrengen doe ik dat ook zeker.
Ik ben ook een kleine poos moderator geweest, maar door te weinig tijd kon ik dat helaas niet verder zetten.

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Sowieso paarden, maar ook echt voor alles er rond kan je hier terecht. Ik vind het heerlijk om rond te neuzen, ideetjes op te doen, verhalen te lezen en vooral foto's te kijken.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Zeker! Maar ik denk dat ze nog heel goed meevallen :Y)

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Een leven in zweden! Paarden aan huis, hondjes die een zee van ruimte en vooral rust zouden hebben. We hebben een heel gestreste hond, en voor haar zou ik zelfs naar de andere kant van de wereld verhuizen als dat het beter maakt voor haar. We zijn zelfs effectief aan het denken om al te verhuizen naar een rustigere omgeving.

Afbeelding
Leen haar hondenkindjes: Cas (border collie) en Zora (kruising karpatische herder)


8.Al jaren kom ik jou tegen als echte crea-bea in talloze topics. Hoe ben je zo ontzettend handig geworden, en is er ook iets wat jij niet kan knutselen?
Goh, ik heb op mijn 15e mijn huidig verzorgpaard gekregen. Waarvoor ik ook graag mijn eigen spulletjes wou hebben. Ik had niet zo veel geld maar ik ben sowieso van nature heel creatief. Zo ben ik begonnen met oude dekjes te bekleden, zadelhoes te maken, frontriempje,... Ik maakte tekeningen en verkocht ze aan een klein prijsje (10-15 euro per tekening) en zo kon ik mijn eerste (tweedehands)zadel kopen. Het zadel wat de eigenaresse had deed me te veel pijn aan mijn knie, maar omdat ze toen 4 paarden had met voor elk paard een verzorgster kon ze me geen nieuw zadel kopen.
De tekeningen zijn dan ook een heuse hobby geworden, iets waar ik echt helemaal van in mijn wereldje ben. Alles wat ik tot nu toe geleerd heb, heb ik mezelf geleerd.
Ook aan mijn huis heb ik superveel zelf gedaan, onder andere de elektriciteit terwijl ik letterlijk niet eens wist hoe ik de bedrading van een lamp moest aansluiten. Alles is uiteraard gekeurd en veilig bevonden :+ Dit was met een doe-het-zelf bedrijf wat alles klaar maakte inclusief handleidingen.
En wat ik niet kan.. na een paar keer knutselen zal me wel veel lukken. Oefening baart kunst! Maar natuurlijk is dat makkelijk gezegd als je al wat handig en creatief bent.

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Myra

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Hoe bevalt het leven in zweden je tot nu toe? Zijn er veel verschillen in cultuur?

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 08:07

Leuk!
En Zweden is geweldig, ik wil er nooit meer weg!

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Het doorgeefstokje van oktober: Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:58

Interessant om te lezen hoe je zo creatief bent geworden. Tof dat je ook op die manier verder bent gaan groeien daarin. Leuk! :D

Palmera

Berichten: 9456
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Het doorgeefstokje van oktober: Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 16:12

Ik ben altijd een tikje jaloers op die alleskunners, ik vind dat zo knap! :)

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:09

Palmera schreef:
Ik ben altijd een tikje jaloers op die alleskunners, ik vind dat zo knap! :)

Ik kan dan integenstelling wel echt geen andere taal. Engels gaat wel, maar met veel foutjes. Ik probeer al 2 jaar zweeds te leren, maar ik kan nog steeds geen zin zelf maken.
Wiskunde ben ik ook enorm slecht in. Dusja infeite kan ik alleen maar dingen met mijn handen :')

APCIII
stokpaard connaisseur

Berichten: 2666
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:59

Palmera schreef:
Ik ben altijd een tikje jaloers op die alleskunners, ik vind dat zo knap! :)

Er zijn vast ook weer mensen net zo jaloers op dingen die jij heel goed kan :D

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Het doorgeefstokje van oktober: Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:48

Leuk om je zo beter te leren kennen!