Paardensport neemt afscheid van icoon Chris Ruysen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14036
Geregistreerd: 20-04-16

Paardensport neemt afscheid van icoon Chris Ruysen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 21:12

Equnews
In memoriam
Ingezonden door Laibadji


De naam Chris Ruysen is geen onbekende in de springsport. De Limburger staat al jaar en dag bekend als een paardenman in hart en nier. Chris Ruysen was een man van veel talenten, maar in de springsport blonk hij nog meer uit. De Limburger haalde in zijn carrière heel wat overwinningen op zowel nationaal als internationaal niveau.

Ruysen had een oog voor kwaliteitsvolle paarden. Zo sprong zijn Carvagio Z op het hoogste niveau met Ruysen en later met Philipp Weishaupt in het zadel. Zelf kwam Ruysen het laatst aan de start tijdens de internationale springwedstrijd in Opglabbeek.

Na een ongeluk belandde Ruysen vier weken geleden in een coma. “Zaterdag leek hij even beter,” vertelt broer Danny. “Hij kon z’n mond bewegen en opende zijn ogen.” De nacht van zaterdag op zondag kreeg hij echter een zware hersenbloeding die hem fataal werd. Chris werd 55 jaar.

Wij wensen de familie van Chris onze innige deelneming.
De uitvaart van Chris is dinsdag 2 oktober.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Paardensport neemt afscheid van icoon Chris Ruysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:32

Heel veel sterkte aan de familie en vrienden van Chris.

Zelf heb ik Chris gekend dankzij de hippische opleiding aan Syntra Sint-Niklaas. Chris slaagde er in om met een paar tips en goede raad jou en je paard het vertrouwen te geven dat het lukt om een parcours te springen.

Of je nu naar de les kwam met een groen paard of met een paard dat nog geen springvaardigheden had, dat maakte niet uit.

Veel te vroeg gegaan...

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: Paardensport neemt afscheid van icoon Chris Ruysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 07:46

Chris was een vakman in alle opzichten.
Of het nu ging om dressuurmatig trainen of het springen met je dressuurpaard hij wist mij altijd het vertrouwen te geven en te motiveren tot beter,veel beter.
Jaren heb ik les van hem gehad op Syntra en die tijd zal ik nooit vergeten, man wat keek ik tegen hem op en wat konden we veel van hem leren....
Het kwam dan ook behoorlijk hard aan te lezen dat hij er niet meer is

Veel sterkte gewenst voor zijn vrouw,dochter en andere famillie en naasten ⭐️