[VIDEO]Tryon 2018: Koos de Ronde wint marathon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

[VIDEO]Tryon 2018: Koos de Ronde wint marathon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 21:33

*knhs
Aangespannen rijden

Afbeelding
Koos de Ronde in Tryon. Foto: FEI/Christophe Tanire

De marathon tijdens de Wereldruiterspelen in Tryon ontaardde vandaag in een schitterende strijd met veel ups en downs. Koos de Ronde revancheerde zich geweldig na zijn tegenvallende dressuurproef en schreef de super zware marathon op zijn naam. Zowel IJsbrand als Bram Chardon kregen 20 strafpunten aan hun broek en behaalden niet het resultaat waar ze op gehoopt hadden. Boyd Exell heeft zijn leiding in het klassement uitgebouwd en heeft zijn vijfde opeenvolgende gouden medaille in zicht. Het Nederlandse team staat derde in de tussenstand.

Koos de Ronde startte als eerste van het Oranje team in de acht hindernissen tellende marathon, waarin hij in vier hindernissen de snelste tijd neerzette: “Ik had natuurlijk wat goed te maken na mijn dressuur van gisteren,” vertelt de Nederlands Kampioen. “Ik ging voor de marathon, je moet natuurlijk een beetje geluk hebben, maar dat het dan lukt is gewoon gaaf. De marathon vond ik echt té zwaar voor de paarden. Het was zo heet, het was wel iets aangepast maar niet genoeg vond ik. Het had best korter gekund en dan hadden we ook de goede winnaars gehad”



Kwam voor goud
IJsbrand Chardon vergaloppeerde zich in de eerste hindernis, waar hij 20 strafpunten aangerekend kreeg voor het rijden van een verkeerde poort: “Mijn span was in topvorm en ik wist dat Koos goed was gefinisht, dus ik kon vrij rijden. In hindernis één was ik gewoon te gretig en ik ben op mijn gezicht gegaan. Ik moest natuurlijk aanvallend rijden, anders had het geen zin. Ik heb er ook geen spijt van , maar ben natuurlijk wel flink door het stof gegaan, want ik kwam hier om goud te pakken.”

Verkeerde poort
Ook Bram Chardon had een kleine hapering in de eerste hindernis waarbij hij kostbare seconden verloor: “Ik reed niet om te winnen, maar om mijn plek vast te houden. In hindernis vier reed ik iets te ruig naar binnen waardoor ik de eerste bocht niet haalde en ik van mijn route afweek. Ik zocht direct de B-poort en reed daarbij door de verkeerde kant van de D-poort. Zowel mijn grooms als ik hadden dat niet door. Dit kostte me 20 strafpunten en dan weet je dat de wedstrijd over is. Het is gewoon zuur dat zowel mijn vader als ik niet hebben kunnen bereiken wat we voor ogen hadden, zeker als je ziet wat we er allemaal voor gedaan hebben.”

Klassementen
In het landenklassement staat gastland Amerika op goud met 15 punten voorsprong op het Belgische team. Nederland staat op brons met iets meer dan 3 punten verschil op België, zodat het brons mogelijk nog omgezet kan worden naar zilver.

Koos de Ronde is na zijn sterke marathon opgeklommen naar de vierde plaats in het tussenklassement. Het verschil tussen de op brons staande Simonet en De Ronde is minder dan een bal, zodat er voor De Ronde een mogelijke medaille in het verschiet ligt. Australiër Boyd Exell gaat onbedreigd aan de leiding.

Mennen individuele klassement WK Tryon na dressuur en marathon
1. Boyd Exell (AUS) - 153.61
2. Chester Weber (USA) - 160.61
3. Edouard Simonet (FRA) - 171.32
4. Koos de Ronde - 174.21
12. IJsbrand Chardon - 194.02
16. Bram Chardon - 204.34

Landenklassement na dressuur en marathon
1. USA - 338.55
2. België - 353.80
3. Nederland - 357.67

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Michellette
Berichten: 958
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Tryon 2018: Koos de Ronde wint marathon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:49

Helaas staan hier de strafpunten van IJsbrand nog niet bij. Brons is waar ze staan ipv Goud.

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13094
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:28

Het bericht is geupdate.


kally
Berichten: 5244
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Tryon 2018: Koos de Ronde wint marathon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 23:57

Super gereden van Koos, zonde van vader en zoon Chardon!

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
cron