[VIDEO]Bernard Fonck eerste Europeaan die reining goud wint

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:48

Echt geweldig! Jammer dat er hier pas laat bekendheid aan gegeven is. Toch ook veel Belgen hier...

In sommige paardengroepen die ik volg op Facebook gaan de Amerikanen er gewoon vanuit dat hij Amerikaan is. Ik laat ze maar in de waan... :o Maar dat geeft wel aan hoe bijzonder dit is.

EDIT: Ook erg fijn dat Britten het commentaar doen. Het is een wereldsport en dat draag je niet uit als het zo in het Amerikaanse cultuurtje blijft hangen.



LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:03

Happy16 schreef:
Dat is een kniebeschermer, vooral voor de spins.Maar die is afgezakt, als hij de arena inkomt zit hij nog waar hij hoort te zitten :=

Je hoort ze in het commentaar ook zeggen dat het opvallend is dat dit paard de beschermer nog om heeft omdat de meeste ruiters ze afdoen voor de wedstrijdrun.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:08

Happy16 schreef:
xyzutu2 schreef:
Leuk om zo'n proef in zijn geheel te zien, knap gereden ook. Bij de binnenkomst dacht ik even 'mijn God, hij gaat toch niet de hele proef met zo'n extreem lage hoofdhouding rijden', maar dat was blijkbaar alleen voor de training.
Ik moet zeggen dat ik ook niet precies zie waar precies de topkwaliteit in deze proef zit? Mooie spins en stops, maar als dressuurruiter zie ik een paard dat op alle langzame rechte lijnen extreem scheef galloppeert, steeds extra pasjes voor de spin en een wissel die ook niet recht door het midden van de baan gereden wordt. Wordt dat bij reiningwedstrijden niet afgestraft, of is hij ondanks deze minpunten kampioen geworden?


Heb je het filmpje bekeken wat ik hierboven plaatste? :)

Langzame rechte lijnen en stilstaan voor de spins worden inderdaad niet beoordeeld. Wat het changement(eerste, 2e kan ik niet zo goed beoordelen) betreft geef ik je gelijk. Waarschijnlijk heeft hij dat ruim gecompenseerd met andere onderdelen, of deden andere deelnemers het ook niet zo goed.


Ik ben geen reiner, maar mij is altijd geleerd dat het stilstaan wel beoordeeld wordt, in zoverre dat het paard stil moet staan en rustig af moet wachten, aan een lange teugel. 'Hesitate' heet dat toch? Ik vind dat zelf een van de mooiste dingen van reining, de afwisseling van energie en rust. Daar komen de kwaliteiten van de westernrassen ook zo mooi in naar voren.
Maar ik begrijp dat er geen punten voor gegeven worden omdat het geen manoeuvre is. Toch, als je hesitate ontbreekt rijd je geen goede run. Hoe wordt dat dan verwerkt in de score?

Wat ik eigenlijk het mooiste vind, hoewel voor de leek weinig spectaculair, is de overgang van de snelle circel naar de langzame, zonder geruk en gepluk. Daar word ik altijd blij van om te zien, en die waren in deze run van Bernard Fonck ook heel goed (voor zover ik dat kan beoordelen).

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: [VIDEO]Bernard Fonck eerste Europeaan die reining goud wint

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 22:20

Fijn dat ook Zuid-Amerika het zo goed doet!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, anjali, Berdien, Elleen, Fair, floorsxm, IASCrawler, Karmandi, roosjenat, SjakieXX, spookyskippy, sterregoud, Tamara1991, Typhoon en 26 bezoekers