Reining bondscoach hoopt op aansluiting bij wereldtop

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie

Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Reining bondscoach hoopt op aansluiting bij wereldtop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 14:16

knhs
Western


Nederland werd woensdag met 648,5 punten negende in de landenwedstrijd op het WK Reining. Nooit eerder haalde het Nederlandse seniorenteam op een internationaal kampioenschap zo een hoge teamscore. "Dit is promotie voor onze sport," zegt bondscoach Robert Overbeek na afloop.

Het doel was vooraf om met het team een goede score neerzetten: "Ik ben heel blij, dit is het hoogste wat we ooit behaald hebben. We zijn zelfs met een half puntje Canada voorbij. Ik ben gelukkig. Aansluiting bij de wereldtop, daar zullen we nog wel even wat tijd voor nodig hebben. Ik denk dat als we met een goed plan komen, en de tijd nemen om dat voor te bereiden, met paarden, met ruiters, met de totale begeleiding. Dan moeten we best een heel eind kunnen komen."

Nog beter materiaal
"Nu moeten we gaan kijken of we met bestaande goede reiningruiters en een aanwas van onderaf een grotere pool kunnen creƫren. En hopelijk ook nog weer beter paardenmateriaal kunnen krijgen. We hebben nu absoluut niet te klagen, deze Spelen was de kwaliteit weer beter dan voorgaande edities, en bovendien over de volle breedte. Nu moeten we verder gaan bouwen. Als je kijkt naar de landen die hier in Tryon gereden hebben, wat voor materiaal daar voorbij komt, dat is echt top. We hebben zelf goede ruiters. Het materiaal, daar moeten we nog aan gaan werken. We kijken vooruit naar de volgende Wereldruiterspelen, vier jaar is te lang om alles te plannen, maar vier jaar is wel de tijd die we nodig hebben. Ik zou het heel erg mooi vinden om ooit in de top vijf te kunnen gaan rijden. Ik hoop dat we straks als Nederland kunnen aanschuiven en de andere landen bang kunnen maken. Daar gaat het om, het is een spel. Daarin moet je elkaar het vuur aan de schenen leggen."

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, AhrefsBot, Bytespider, carika, Esplendido, Googlebot, tienus63 en 25 bezoekers