Tryon 2018: Emmelie Scholtens blijft net onder 73%

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 07:50

Suzanne F. schreef:
Eens.
Wat een trieste ontwikkeling van de Nederlandse dressuursport. Waar is de tijd gebleven dat andere landen naar ons opkeken?


En dan schrijft de knhs op Instagram dat het team potentie toont. :n

Wees realistisch, dit team gaat op deze manier niet veel hoger eindigen in de toekomst. Misschien eens scores rond de 75% voor de laatste 3... is allang niet meer genoeg.


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:04

Moska schreef:
Wat ik me persoonlijk afvraag is wie de persfoto's maakt en uitzoekt voor de artikelen van bij voorbeeld nu.nl https://www.nu.nl/sport-overig/5461592/nederlandse-dressuurploeg-eindigt-als-vijfde-bij-wereldruiterspelen.html

Ik kan nu niet zeggen dat de tweede foto van het artikel de paardensport een beter imago geeft. Echt een vreselijke foto in mijn ogen. Een heel lelijk moment, gespannen/gedwongen uitstraling. Ik heb de proef niet gezien, dus heb geen idee of dit nu gewoon een ongelukkig moment is geweest of dat het een beeldende samenvatting van de proef is (dat hoop ik niet). De eerste en derde foto van het artikel geven al weer een veel fijnere indruk

Er staan nog maar twee reacties bij, die op mij overkomen alsof dit mensen van buiten de paardensport zijn. Maar die misschien wel een mening ventileren die veel meer mensen hebben. Imo een nogal kortzichtige,maar ja, ik ben een liefhebber, bezit zelf een paard en rijdt al meer dan 25 jaar. Maar ik heb zelf ook steeds vaker bedenkingen heeft bij bepaalde zaken. Ik denk dat we als paardensporters/liefhebbers heel goed moeten gaan nadenken (en dat hopelijk ook al doen) over wat we doen en hoe we het doen.


Afschuwelijke foto die tweede van Emmelie. Die van Sonke is ook niet bepaald mooi.

Wat betreft de reacties... ik geloof dat dat in elk onderwerp daar zo gaat. Soms vermakelijk, vaak deprimerend hoe negatief mensen daar over werkelijk alles zijn.

Al ben ik het zeker met je eens dat we goed moeten nadenken over de sport en het imago. :j

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:44

_San87_ schreef:
Ayasha schreef:
Want zodra ze GP zijn, wordt het paarden-deel in hun brein gewist?
Ik snap sowieso niet waarom dat moest, staat dat in de reglementen dat dat verplicht is?

Nee. Het zegt wat over t karakter van dat paard en dat er blijkbaar in de africhting niet genoeg gedaan kan worden om zonder gek gedoe naar een evenement te gaan en gewoon de baan in te kunnen gaan zonder bang te zijn dat ie achter een ander aan jast.


Ben het met je eens. Er komt op het moment dat je weet dat zulke dingen kunnen voorkomen ook een stukje veiligheid van anderen in het gedrang.

Prima dat het een paard is, maar er zijn meer belangen dan alleen die van de Nederlandse dressuur.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 10:49

Ayasha schreef:
bigone schreef:
We denken bijna allemaal dat het anders moet maar op de manier van Rien gaan rijden vergt een totaal andere manier er dat bereik je met deze paarden niet meer, misschien over zes jaar met een compleet nieuwe lichting. En daar steekt het want dat betekend in eerste instantie minder resultaat( nu al ) en dus minder belangstelling voor het kwpn paard. Dus minder centjes. Eerste stap zou het veel beter jureren zijn , dat de happy athlete ook echt beloont word. In de basis begint de verandering en daar is een land als Duitsland al decennia mee bezig.

De paarden passen zich wel aan. Het zijn de ruiters die niet willen.


Wel makkelijk gesteld. Mensen en paarden zijn gewoonte dieren. Kan je als ruiter wel anders willen, maar onder druk gaat dat niet lukken. Paard reageert anders en dan vallen wij als mensen gemakkelijk weer terug in onze oude gewoonten.

Nieuwe gewoonten en manieren zijn een stuk eenvoudiger op een blanco vel. Een nieuw paard bijvoorbeeld. Of het jezelf eerst aanleren a.d.h. van een leermeester. Maar dan nog moeilijk om het op een huidig paard aan te leren.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:27

Electra63 schreef:
Woe Flipper.... Wat een negativiteit


Ik denk dat Flipper meer doelt op dat jeugdigheid niet per se een oorzaak is van de gereden scores.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:39

Kabayo schreef:
Ik lees alleen smoesjes in dit artikel. En nu op facebook "had meer van het wk verwacht" nou sorry hoor... ze geeft alles en iedereen de schuld (paard,steward, het hele wk) en zelf is ze heilig? Kan daar zo slecht tegen. Slechte mentaliteit. Had dan gezegd. Ja dom. Heb niet geoefend met andere paarden. Eigen schuld. Pech.

Maar neeee hoor.


:')

Nee, jij hebt de goede mentaliteit :')

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:53

cjb schreef:
Ik lees veel excuses waarom Apache alleen de ring in zou moeten. Moet hij er dan ook eerst eruit voordat een ander paard de ring in komt. Want ga er vanuit dat hij dan ook bij dat paard wil blijven.

Vind het trouwens goed dat ze zeggen dat ie de ring in moet. gelijke omstandigheden voor iedereen.
En als hij/zij daar niet mee om kan gaan is dat haar probleem. Wat ze samen op moeten lossen.

Verder ben ik van mening dat Nederland jaren terug ook rond deze positie te vinden was. Met de komst van de Sjefs en Nicolen van de dressuur zijn we vooral spectaculair gaan voorbeenzwaaien. En de Jury ging daar ook in mee. Engeland en vooral Duitsland zijn daar niet in mee gegaan. Maar zijn mbv zogenaamde dierenvrienden groeperingen een succesvolle campagne begonnen tegen het zgn. LDR.
Waardoor de focus van de jury weer terug is bij harmonie en het correct uitvoeren van de oefeningen.

Persoonlijk denk ik dat Nederland daarin meer op moet investeren om in de toekomst mee te kunnen gaan doen voor plek 3 (met wat geluk hoger). Binnen dat proces had Rien veel kunnen betekenen.
Nu moet bij de ruiters nog de knop om. Want ook met deze paarden kun je een correcte proef rijden.


Ik vraag me af wat er eerder was, het voorbeenzwaaien of de sjef's en nicoles ;) Het is makkelijk om zoiets achteraf toe te schrijven aan een trainer. Met name Sjef vind ik niet per se in het plaatje van voorbeenzwaaiers passen. Daarnaast is het natuurlijk ook waar wat een andere bokker zegt, de fokkerij heeft ook heel wat betekent voor het 'voorbeenzwaaien'. Het valt uiteraard te betwisten of het mooi en/of praktisch, dan wel gezond is in sommige gevallen. Dat een Flemmingh bekend staat als vererver van weke ruggen, zegt natuurlijk al een hele hoop over de fokkerij in meerdere opzichten. Onder meer het bewegen van paarden.

En was het daadwerkelijk een campagne tegen LDR door de door jou genoemde landen?

Ik denk persoonlijk niet dat het nuttig is om te kijken wat er in het verleden is gebeurd, of zou kunnen zijn gebeurd. Het is waardevol om te kijken waar je nu staat als land, ten opzichte van andere landen en ten opzichte van hoe de maatschappij naar de sport kijkt. Want ook dat is momenteel onwijs belangrijk.
En van daaruit met een blanco sheet beginnen.

Maargoed... met de huidige KNHS samenstelling vraag ik me af of dat gaat lukken.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:56

Lante schreef:
Ik kan mij helemaal vinden in Moska haar standpunten. Ik mis de harmonie in het rijden van het Nederlandse team en vind het niet prettig om naar te kijken. Al jaren niet.
In Nederland worden naar mijn mening fantastische paarden gefokt, hoewel vaak wel vrij sensibel. Dat kan best heel moeilijk te rijden zijn (Apache bijvoorbeeld). Misschien is het wijs om wat meer oog te hebben voor een rijdbaar temperament in de fokkerij.
Verder vind ik het enorm jammer en zonde voor de Nederlandse dressuur dat Rien vd Schaft niet meer invloed heeft kunnen uitoefenen als bondscoach. Naar mijn mening had hij het weer naar een hoger plan en beter niveau kunnen tillen uiteindelijk. Het talent is er wel bij paarden en ruiters vind ik, maar de wil (durf, vertrouwen?) om het net even iets anders te gaan doen lijkt er (nog) niet te zijn.


Ik denk dat je helemaal gelijk hebt met betrekking tot dat temperament.
Ik denk namelijk dat dit ook gedeeltelijk bijdraagt aan de manier van bewegen. Het soms geforceerd ogende (ik kan het niet helemaal goed verwoorden) bewegen, het gebrek aan vanzelfsprekendheid. Terwijl er uitmuntende dingen getoond worden.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:17

Kabayo schreef:
Excuses katje. Mobiel deed dat automatisch :)

Nee hoor getup. Vind het alleen jammer dat er zoveel smoesjes aan te pas moeten komen


Het zijn niet per definitie smoesjes, dat is jouw interpretatie.

Ik neem aan dat Emmelie Apache beter kent dan wie van ons hier dan ook. Er is gewoon het een en ander gebeurt wat heeft geleid tot het behaalde resultaat. Een journalist zal altijd naar dit soort dingen vragen. Waarom zou je dan niet gewoon vertellen wat er is gebeurd? Het verandert toch al niets meer aan de zaak.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:42

Flipper11 schreef:
Misschien is het grootste leermoment wel dat we dit soort kampioenschappen niet in landen moeten houden waar het zo warm is en zo'n hoge vochtgraad. Want ze lijken allemaal de pijp wel leeg te hebben ( begrijpelijk ook)


Dressuur is nog niet zo'n ramp geloof ik (heb geen beeld), maar Endurance is gewoon schokkend!!! :oo
https://www.horses.nl/sport/53-enduranc ... hanaseerd/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, alicegohome, boyca, ikkuhh90, karmas, lletam, nathe, nien81, Paloedie, Priscilla_x, sterregoud en 26 bezoekers