[UPDATE]Demi Vermeulen verliest kort geding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sanet

Berichten: 7918
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:05

Uit het artikel:

Tijdens de selectieperiode namen beide paardrijdsters deel aan verschillende observatiewedstrijden waarin hun prestaties in drie disciplines werden beoordeeld. Dat waren niet dezelfde wedstrijden, waardoor de omstandigheden nogal verschilden. Volgens de advocaat van Vermeulen was dat een nadeel voor zijn cliƫnte. Desondanks kwam ze als beste uit de bus, ware het niet dat de KNHS met een verwijzing naar de weersomstandigheden enkele resultaten schrapte. Daardoor daalde Vermeulen toch weer in de rangorde.


Dan is het ook wel flauw. Dus er is een selectiewedstrijd en het weer is slecht, jij scoort daar toch gewoon goed. En dan besluit de KNHS omdat het weer slecht was, die wedstrijd te schrappen...

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#


Sanet

Berichten: 7918
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:23

astridastrid schreef:
Dit vond ik als reactie op het FB bericht van HorsesNL:

Citaat:
Pieter Beljon Als de KNHS het sterkste team wil afvaardigen, wat iedere (ex) bondscoach zegt: Van de vijf proeven die beide deelneemsters in het observatietraject tegen elkaar reden onder vergelijkbare omstandigheden, won Vermeulen er vier ruimschoots. Vermeulen maakt al langere tijd deel uit van het A-kader en scoort stabiel, terwijl Van der Horst pas in de individuele proef op het NK de benodigde kaderscore haalde. Op reguliere wedstrijden waar beide combinaties reden scoorde Vermeulen beter. Haar paard Ciska II (v. Samba Hit) is door teamveterinairs altijd fit-to-compete bevonden. Vermeulen streefde Van der Horst de laatste maanden voorbij in alle FEI Rankings, terwijl ze minder internationaal uitkwam.

Van der Horst mocht als enig teamlid drie in plaats van twee observatiewedstrijden rijden, wat in strijd is met de deelnemingsovereenkomst. Door de KNHS zou het slechtste resultaat geschrapt worden voor Van der Horst, leerlinge van bondscoach Heuitink. Ondanks dit extra voordeel voor Van der Horst scoort Vermeulen gemiddeld nog steeds hoger op alle (observatie)wedstrijden.




Dan snap ik het nog meer. Dat is gewoon voortrekken.
Ik ben wel benieuwd naar de uitspraak!

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#


Sanet

Berichten: 7918
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:29

friendly schreef:
Daar lijkt het wel op maar alsnog. Je bent het dit keer niet geworden. Jammer maar helaas, succes voor degene die wel mag lijkt mij een nettere reactie.


Nou ja, het is wel topsport. Je volledige training en wedstrijdschema en eigenlijk praktisch je leven in teken van je selecteren voor die topwedstrijd.
Ik snap wel dat je dan niet je schouders ophaalt als dit zo ogenschijnlijk oneerlijk gaat..

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Sanet

Berichten: 7918
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:38

purny schreef:
FriesWytske schreef:
Maar dan nog had ze toen haar onvrede wel kunnen laten merken.
Weet dat dit een aantal jaren geleden ook speelde. Toen met Sanne Voets. Die liet direct merken het hier niet mee eens zijn. En ook Rixt heeft een keer niet in het team gezeten bij een belangrijk evenement. Maar was toen als individuele deelnemer mee. Later door het uitvallen toch nog in het team gekomen. Maar die liet ook direct merken het er niet mee eens te zijn.

Wie weet heeft ze dit wel gedaan

En is er door haar advocaat aangeraden om daarover op social media niets te plaatsen.

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Aelin, Bo_San, JeaDH, Thats_Me, Vagabondo, xPearl en 50 bezoekers