Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Melvern
Berichten: 4404
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:35

Heb dit soort wondjes ook eens op mijn eczeemertje gehad. Die ''Letters'' zijn makkelijk te maken met heen en weer en op en neer bewegen omdat ze bestaan uit rechte strepen. Zou het de B of de R geweest zijn zou ik wel aan mensen denken maar bij deze strepen denk ik echt aan een paard wat flinke jeuk heeft gehad en zelf zijn hoofd ergens meerdere malen langs heeft gehaald of wat vast heeft gelegen.


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:48

Ik heb zelf eens een oaard terug gevonden die zich op stal vreselijk verwond had op stal met een koliek aanval. Dit paard is ook.mede door zijn aanval plus verwondingen ingeslapen.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:53

ziet er voor mij uit dat het paard het zichzelf heeft aangedaan, zoals wat ik kann zien op het hoofd. Kunnen de eigenaren kijken hoe de wand er nu uit ziet of daar krassen etc zijn? (ik bedoel als het paard bijvoorbeeld heeft vast gelegen, kun je flinke krassen zien op de wanden)

met de letters A en Z, dat kan Ollie zelf gedaan hebben. Ik heb mijn paard al verkocht Maar als jaarling had hij geschuurd en zichzelf een omgekeerde 2 in het hoofd gesneden. (was een diepe wond gewezen, litteken had er lang gezeten)

Mijn andere paard was een keer gevallen het had ook oppervlakkige wonden als deze, wel iets minder veel dan deze wonden.

Zoals eerder gezegd worden is: Misschien een plotselinge jeuk aanval? of is misschien Ollie in zijn box gevallen? Of juist een koliek aanval?

Oehlala
Berichten: 4294
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:33

Ziet mij er ook meer uit alsof paardje het zelf gedaan heeft. Mijn paard is ook een keer met allerlei wonden en schaven de stal uitgekomen, nadat ze vastgelegen had.

Hutcherson

Berichten: 7288
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:41

Ik heb mijn paard ook ooit zo aangetroffen in zijn opfokstal waar hij samen stond met een zeer dominante pestknol.
Elke keer als dat dier bewoog, werd die van mij doodsbang. Hij heeft moeten vechten voor zijn eten. Toen ik hierachter kwam heb ik direct net de stalhouder overlegt en kwam hij bij een ander dier te staan. Toen konden de wonden helen.
Hij was simpelweg gewoon gewond geraakt aan uitstekende delen in de stalling.

pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:57

Als je de rechter foto op een telefoon kijkt en uitvergroot zie je een hele duidelijke A en Z .
Wel heel toevallig als dat door schuren komt.

Biebz

Berichten: 5471
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:30

Afbeelding

Vind het geen duidelijke A. Denk ook dat hij toch ergens langs ik geschuurd.

BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:34

En dit zijn blijkbaar de minst erge verwondingen, de rest laten ze niet zien. Mocht hij dit inderdaad zelf hebben gedaan dan moet er toch iets te vinden zijn. Haar/vel ergens.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41318
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:41

CharmingS schreef:
_San87_ schreef:


Waar zie jij dat vingerwijzen? Er wordt gevraagd of iemand iets gezien heeft, al dan niet een persoon of een worsteling van het paard zelf. Dat mogen ze toch vragen, me dunkt.


;) Daar
Citaat:
Volgens mij is een zieke geest hier de schuldige.


Waarom meteen daarvan uit gaan..

Oh ik dacht dat je de eigenaars bedoelde. Kon t in t artikel al niet terugvinden.


connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:44

waar is zijn voorpluk? lijkt wel schuurder....ik zeg LIJKT.....

wij vonden ons paard 3 weken geleden met een enorm stuk hout dwars door haar schouder....ik zal jullie de foto s besparen....

hout zat ruim 15 cm in haar schouder....echt een afschuwelijke wond....een paal was afgebroken en wij vragen ons af, wat is er in godsnaam gebeurt

toen dit enigszins genezen was een diepe snee aan de binnenkant van haar onderlip??

daarna diepe krassen op haar buik en kont...

ze staat met 2 andere paarden die nooit wat hebben

Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:45

eenitraM schreef:
Art_Ificious schreef:
Toevallig in de vorm van letters? :\

Volgens mij is een zieke geest hier de schuldige.

Ja.

Als er een spijker hangt en het paard gaat op en neer met het hoofd wordt er met gemak een A gesneden. Zelfde geldt voor de letter Z. Op en neer en je hebt de Z.

Een B,G,F,Y,Q,T gaat wat moeilijker.

Best logisch eigenlijk.


Nou neem me niet kwalijk ik zie toch duidelijk A Z gekerfd naast alle veel ernstigere verwondingen die de eigenaar ons wilde besparen te zien.
Recentelijk (als in 3 weken geleden) is er ook een fries paard zo toegetakeld dat da het arme dier moest verlossen.
(Genitaal streek opengesneden en met dikke ronde pijp ofzo,zei da, intern zo zwaar beschadigd dat dier in plas bloed lag toen zijn baasje haar vond)
Die klotepaardenbeulen zijn gewoon nog steeds niet gepakt...onbegrijpelijk.
Dus please ga nu niet beweren dat een paard zichzelf zulke verwondingen toebrengt.

MarjanB

Berichten: 16300
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:50

Ik had ook op Facebook gereageerd en dat werd me niet in dank afgenomen.. maar t dak was stuk, de deur en de goot. En ook op t filmpje wordt alleen gesproken over de plekken op het hoofd. Nou die vind ik niet zo schokkend.. t zijn schaafwonden, als iemand een paard mishandeld en toetakelt om er twee letters in te maken verwacht je dat ze dat met een mes doen. Paard is vast ergens van in paniek geraakt en gesteigerd oid en met z’n hoofd door het dak gegaan.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 18:14

Ik geloof ook niet dat iig deze hoofdwonden door menselijk toedoen zijn gemaakt.

(daarnaast was/is de huisvesting nogal gebrekkig..althans dat stond op FB verschillende dingen aan de stal waren niet in orde.....)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 18:16

MarjanB schreef:
Ik had ook op Facebook gereageerd en dat werd me niet in dank afgenomen.. maar t dak was stuk, de deur en de goot. En ook op t filmpje wordt alleen gesproken over de plekken op het hoofd. Nou die vind ik niet zo schokkend.. t zijn schaafwonden, als iemand een paard mishandeld en toetakelt om er twee letters in te maken verwacht je dat ze dat met een mes doen. Paard is vast ergens van in paniek geraakt en gesteigerd oid en met z’n hoofd door het dak gegaan.


Ben het met je eens, ziet er ook niet uit alsof het door menselijk toedoen is gedaan. Daarnaast vraag ik me ook af hoe je dat voor elkaar krijgt bij een niet gesedeerd paard. Aangezien er ook wonden zijn die er erger aan toe zijn. Lijkt me dat zo iemand daar niet zonder kleerscheuren vanaf komt.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 18:17

Het paard heeft ook kale oorpuntjes. Vind hem er in het gezicht uitzien a een eczeempaard wat al enige tijd zonder eczeemdeken staat. Mijn welshcob zag er ook zo triest uit toen ik haar net kreeg. Ze kon zich in een.kwartier zonder hoofdkap ook helemaal open halen.
De eigenaars moeten hun stal of wei ook maar eens nakijken op heerlijke schuurplekjes want het lijkt alsof dit paard al langer jeuk heeft zo van de fotos te oordelen.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 18:29

Ik vind het eigenlijk best wel opruiend om een zweem van de paardenbeul aan je verhaal toe te voegen, maar dan de foto's van de ergste wonden toevallig niet te willen plaatsen.
Winkelhaken zien er altijd uit als een V, met een beetje verbeelding kan je dan letters in de wonden zien. De A heeft namelijk geen streepje en de Z lijkt meer op een liggende V met een horizontale kras erboven.

MarjanB

Berichten: 16300
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 18:46

Of t paard is fan van az :o :+

Maar zonder gekheid, t is niet leuk om paard zo te vinden ongeacht het toedoen. Maar om altijd uit te gaan van het slechtste?

Life is a balance of holding on, and letting things go…

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 18:53

Blijkbaar word er door de stalhouder wel gedacht dat het om menselijk toedoen gaat want ze gaan aangifte doen.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 18:55

Ja, omdat ze ook afgelopen tijd een paard had met een wond aan het been.
Ik weet het niet,ik vind ze zelf heel vaag doen. Hiermee suggereer ik niks verder,maar eerst hebben ze het over wondes die ze niet op de foto willen. en op hun Facebook hebben ze het over niet noemenswaardige dingen onder het hoofd en op de hals.

Overigens had ik gereageerd onder hun bericht,over de kale plekken in het hoofd. kreeg ik een melding dat ze gereageerd hebben onder mijn bericht. Toen ik tijd had wilde ik het openen en was het bericht weer verwijderd?

Karaat_the_newforest op Instagram

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 18:58

Nou, als dat een A en een Z moeten zijn, mag degene die ze heeft aangebracht zn schoolgeld terug gaan halen.

Dat dit opzettelijk is aangebracht is slechts een van de vele mogelijke oorzaken, lijkt mij. Ik kan meer voordehandliggende oorzaken bedenken. Maar goed, je weet t niet. Het blijft gissen.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:14

Gini schreef:
Ik vind het eigenlijk best wel opruiend om een zweem van de paardenbeul aan je verhaal toe te voegen, maar dan de foto's van de ergste wonden toevallig niet te willen plaatsen.
Winkelhaken zien er altijd uit als een V, met een beetje verbeelding kan je dan letters in de wonden zien. De A heeft namelijk geen streepje en de Z lijkt meer op een liggende V met een horizontale kras erboven.

Ik vind het altijd weer interessant om te lezen dat mensen alleen maar willen horen in zo'n geval dat het om opzettelijk toegebracht letsel gaat.
Iedereen die iets anders op fb (imo logischer) oppert, wordt meteen afgeschoten.

Alsof mensen graag willen dat het door iemand gedaan is.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41318
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:20

Sunnda schreef:
Gini schreef:
Ik vind het eigenlijk best wel opruiend om een zweem van de paardenbeul aan je verhaal toe te voegen, maar dan de foto's van de ergste wonden toevallig niet te willen plaatsen.
Winkelhaken zien er altijd uit als een V, met een beetje verbeelding kan je dan letters in de wonden zien. De A heeft namelijk geen streepje en de Z lijkt meer op een liggende V met een horizontale kras erboven.

Ik vind het altijd weer interessant om te lezen dat mensen alleen maar willen horen in zo'n geval dat het om opzettelijk toegebracht letsel gaat.
Iedereen die iets anders op fb (imo logischer) oppert, wordt meteen afgeschoten.

Alsof mensen graag willen dat het door iemand gedaan is.

Als een ander het heeft gedaan kan de verantwoordelijkheid niet bij jezelf liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:38

Sunnda schreef:
Alsof mensen graag willen dat het door iemand gedaan is.


Ja, stomme bloody pech is nou eenmaal geen favoriet scenario... Een enge griezel die letters kerft in paarden leest daarentegen als een spannende thriller.

BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:10

Volgens mij geven de eigenaren toch echt duidelijk aan dat ze graag willen weten hoe het paard aan de verwondingen is gekomen, niets meer en niets minder. Wanneer iemand zegt dat het een persoon is dan geven ze meteen aan dat ze het niet weten .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 20-08-18 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:12

bigone schreef:
Volgens mij geven de eigenaren toch echt duidelijk aan dat ze graag willen weten hoe het


Ik denk dat men eerder doelt op de posts hier. Niet op de vraag van de eigenaren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Amazonbot, Elin_, Fleuribelle, GoogleAdsense en 28 bezoekers