Tekort aan hooi door aanhoudende droogte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Tekort aan hooi door aanhoudende droogte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:29

Hooi is in NL gelukkig nog erg betaalbaar en ook nog meer dan genoeg te vinden. Hier in Zweden betalen ze 10x zoveel voor een pak. Maar regen is overal wel heel welkom...



Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:49

bigone schreef:
Quir, dan kan het voor jou zeker lonen om een aantal vrachtwagens uit Nederland te halen. :D




Afbeelding

Afbeelding

:D

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:22

bigone schreef:
Zou dat nog een keer herhalen!! Heb je je eigen onkosten er uit, handel is handel. 38 grote balen per wagen?? Wat betaal je dan aan vervoerskosten?? Dan zullen jouw balen ook niet al te goedkoop zijn door het transport.


Nog zo'n 25 vrachtwagens te gaan. ;)
Ongeveer 0,1€ per kg. Dus dat valt nog steeds mee.

Als je kijkt dat er hier nu 200/300 euro per pak betaald wordt (ongeveer 0,6€ per kg en zelfs uitschieters naar 0,9/1,0€ per kg), is dat nog steeds erg goedkoop!

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:51

Rivendell schreef:
Quir nog 25 wagens? Hoeveel paarden heb jij?


Niet voor mezelf, ik heb mensen hier aan hooi geholpen die anders de paarden moesten slachten. :)

En nee Koper, zo werkt het niet. Niets met verdienen te maken, enige wat ik doe (en mijn doel is) om paarden te redden van de slacht door te zorgen dat deze dieren überhaupt iets te eten hebben. Wordt er alles behalve rijk van. _O-

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Tekort aan hooi door aanhoudende droogte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:02

Zolang ik in 1 rondje bellen meer dan honderden balen hooi vindt, jaag ik geen enkel dier de slacht in...

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:12

Mizora schreef:
Is dat trouwens geen mogelijkheid Quir? Om producten als Subli Seniores Priores te importeren? Want dat is nog compacter en dus lijkt me gemakkelijker te vervoeren? Ook zijn er minder kg's nodig om paarden op gewicht te houden?


Klopt en dat doen we inderdaad ook. :j
We kijken naar elke mogelijkheid die er is, bietenpulp, etc. Ook Pavo heeft zo iets, luzerne, stro, alles wordt bekeken wat maar mogelijk is.

Maar er staat vanaf mei al geen sprietje gras meer en vele dier eigenaren zijn al lang door de winter voorraad heen. Groot probleem is ook dat er vorig jaar al een heel groot te kort was.

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:35

Mizora schreef:
Pavo Nature's best is ook in te zetten als ruwvoervervanger, maximaal 1kg/100kg lichaamsgewicht i.v.m. de vitaminen en mineralen die toegevoegd zijn. Maar de meeste paarden hebben met deze hoeveelheid ook direct de juiste hoeveelheid energie en eiwit binnen, dus meer is dan niet nodig.

En ik ga er vanuit dat er ook wel met hartog overlegd is? Want mogelijk kunnen zij grove grasbrok (fijngemalen grasbrok is niet gunstig vanwege te korte vezels) ook in bulk leveren. Is ook compacteren te vervoeren en eigenlijk gewoon echt hooi.

Sterkte met deze situatie en super dat je aan jouw kant zo veel dieren helpt.


Klopt inderdaad en pavo daily plus. Verder grasbrok en zijn we bezig met hooipellets uit Polen (nu alleen nog dat we eerst willen weten of ze kunnen garanderen dat er geen giftige planten als Jacobskruiskruid in zit), die week je en vallen dan uit elkaar in gehakseld hooi.

We proberen echt elke mogelijkheid die er is. En zoveel mogelijk paarden te helpen. :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bregosi, carin0903, DotBot, Jodym, mika11 en 64 bezoekers