Fotoverslag WK Jonge Dressuurpaarden, dag 4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Fotoverslag WK Jonge Dressuurpaarden, dag 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-18 09:24

*bokt.nl
Dressuur
Door Tezzy

Daar is ie dan, het verslag van de laatste dag, dag 4. Ook in die dag wat wijzigingen in mijn schema.

De finale 7 jarigen begon om half 10 met de Oostenrijker Wolgang Himsl hij kwam met Valparaiso 2 (Vitalis x Fürst Piccolo) in de ring, niks speciaals maar wel een degelijke score van 77,736% waarmee hij lang op de eerste plaats heeft gestaan.
Afbeelding

Eerste Nederlander aan start was Joyce Heutink met Gaudi Vita (Apache x Welt Hit II)
Afbeelding

Het echte dressuur geweld barstte pas los na de pauze waar Lukas Fischer (GER) met Nymphenburg’s First Ampere (Ampere x Weltruhm) de eerste was die de score van Wolfgang verbeterde (78.314%).

Afbeelding

De volgende Nederlandse in de ring was Franka Loos die met Equilence’s Giovanni (Chippendale x Scandic) een mooie proef liet zien, welke met 78.521% beloont werd. En daarmee op 1 kwam, maar de top favorieten moesten nog in de ring verschijnen.
Afbeelding
Afbeelding

Een van die favorieten was Govenor-Str (Totilas x Jazz) onder Adelinde Cornelissen. Na een dijk van een proef waar Adelinde weer haar stuurman kunsten liet zien werd de combinatie beoordeeld met en 84.143%.
Afbeelding
Afbeelding

De Deense combinatie Carina Cassoe Krüth en Heiline’s Danciera (Fürstenball x de Niro) wisten daar niet over heen te komen maar scoorde wel 82.614%.
Afbeelding

Wie er wel over heen kwam was Glamourdale (Lord Leatherdale x Negro) met Charlotte Fry. Zij eindigden op de eerste plaats met 87.050% en wisten hiermee de finale te winnen!
Afbeelding
Afbeelding

De laatste combinatie aan start was Isabel Freese (NOR) met Fiersten-Look (Fuerstenball Old x Londonderry), helaas kwam er een fout in de proef waardoor de combinatie eindigde op een derde plaats, op het nippertje na Adelinde met 84.036%. 

Afbeelding

Vervolgens was het de bedoeling om de foto’s te bewerken van de finale en te wachten tot de 6 jarige finale begon, maar helaas begon mijn lichaam wat tegen te strubbelen en heb ik besloten om toch alvast richting huis te gaan. Daardoor heb ik wel de super spannende finale thuis moeten bekijken en heb ik dus geen foto’s van de finale zelf. 
Maar ik heb wel de uitslag met een paar troost foto’s van de kwalificatie.

Eerste is geworden Severo Jurado Lopez (ESP) met d’Avie (Don Juan de Hus x Londonderry), samen scoorde zij 9.26 punten.
Afbeelding
Afbeelding

Op de tweede plaats geëindigd Villeneuve (Vitalis x Dancier) onder Laura Strobel (GER) met 9.24 punten
Afbeelding
Afbeelding

En op de derde plaats Dinja van Liere met Hermes! zij reden samen 8.78 punten bij elkaar. Helaas heb ik geen foto’s van deze combinatie kunnen maken.

Kanshebber Henkie belandde op een 8ste plaats, na een storing in een wissel werd dit sterk aangerekend in het submission cijfer welke een 6,9 werd met een eind totaal van 8.16 punten.

De andere, veel besproken, kanshebber was Total Hope (Totilas x Blue Hors Don Schufro) met Pernilla Andrè Hokvelt (SWE) maar deze combinatie behaalde ‘maar’ 8.04 punten en daarmee een 9e plaats.

Bokt bedankt voor het delen van mijn verslagen en nu weer bijkomen van de 4 nachten van huis, de druk dagen en alle vreemde talen om mij heen :Y)
Tot een volgend evenement *\o/*

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 bezoekers