Australiër zegt dat paard hem toestemming gaf voor seks

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 14:08

Ik vind dit eigenlijk wel mooi. Paard zal er sowieso weinig last van hebben gehad, maar als het dier toestemming gaf is het geen verkrachting, hooguit bestialiteit (waarvan ik vermoed dat het in Australië ook verboden is). Laat ze maar bewijzen dat het dier het niet wilde, ze kan nooit ontkennen dat ze toestemming heeft gegeven.

En een paard aan je piemel laten likken zal ook wel onder orale bevrediging vallen. Die huid wat vast wel wat zoutig, dus dat zou verklaren waarom het dier eraan likt.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.


Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 14:21

Gini schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik vind dit eigenlijk wel mooi. Paard zal er sowieso weinig last van hebben gehad, maar als het dier toestemming gaf is het geen verkrachting, hooguit bestialiteit (waarvan ik vermoed dat het in Australië ook verboden is). Laat ze maar bewijzen dat het dier het niet wilde, ze kan nooit ontkennen dat ze toestemming heeft gegeven.


Seks met dieren is toch altijd bestialiteit en geen verkrachting.


Geen idee eigenlijk. Maar ik weet dat er in der tijd nogal wat oproer is geweest in Nederland, omdat een dier geen toestemming kan geven. Het is dierenmishandeling. Maar als een paard wél toestemming geeft is het dus geen mishandeling meer.

Net zoals dat verkrachting gewoon seks wordt zodra je er toestemming voor geeft en andersom

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 14:24

IMJ schreef:
Ik vind het wel gewaagd van die man..
Jammer dat het paard behalve een likje niet een klein hapje nam!


Meer teken dat ze het wilde ;)?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 14:27

Westhof schreef:
Vjestagirl schreef:
Geen idee eigenlijk. Maar ik weet dat er in der tijd nogal wat oproer is geweest in Nederland, omdat een dier geen toestemming kan geven. Het is dierenmishandeling. Maar als een paard wél toestemming geeft is het dus geen mishandeling meer.

Jij gelooft dat dit paard toestemming heeft gegeven? Je kan mij niet wijsmaken dat een knipoog betekent dat ze toestemming geeft of überhaupt seksuele intenties heeft. Alsof een paard weet waarmee het instemt.

Ja als je iets op je geslachtsdeel smeert (vul ik even in, waarom zou een paard anders zo gefixeerd zijn op een geslachtsdeel?) is het logisch dat het paard eraan snuffelt en er wellicht aan likt. Dat dier geeft daar echt geen seksuele lading aan, die wil gewoon eten.


Ik geloof dat het onmogelijk is om te bewijzen dat het paard géén toestemming heeft gegeven.

Veel mensen vinden het wonderlijk dat het dier niet heeft gebeten, dat zou je kunnen zien als een aanwijzing dat ze het oké vond. En waar half bokt weg lijkt te lopen met mensen die via een foto met dieren zeggen te kunnen communiceren, en dat we allemaal weten dat je aan de gezichtsuitdrukking van je paard een hoop kunt zien, geloven we dat ineens niet meer als het geassocieerd wordt met iets waarvan we het idee niet prettig vinden (mensen die seks hebben met dieren)?
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 28-07-18 14:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.


Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 14:34

Westhof schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik geloof dat het onmogelijk is om te bewijzen dat het paard géén toestemming heeft gegeven.
Maar paarden doen niet aan orale seks, dus het is niets natuurlijks voor hen. Hoe zou het dan überhaupt in die merrie op moeten komen? 'Goh, leuke vent, die wil ik wel even bevredigen'? Ik snap je punt wel. Er was niemand bij, dus we weten niet precies hoe het gegaan is. Maar hoe kan die merrie toestemming geven voor iets dat ze niet kent?


Hoe kan ze problemen hebben met iets wat ze niet kent? Hij heeft zich daar (hoogstwaarschijnlijk) laten likken door het dier. Hoe is dat anders dan als ze zijn hand afgelebberd had, voor het dier dan?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 14:47

Westhof schreef:
Vjestagirl schreef:
Hoe kan ze problemen hebben met iets wat ze niet kent? Hij heeft zich daar (hoogstwaarschijnlijk) laten likken door het dier. Hoe is dat anders dan als ze zijn hand afgelebberd had, voor het dier dan?

Voor het dier zal het inderdaad geen verschil maken, want zoals ik al zei: die geven geen seksuele lading aan een geslachtsdeel zoals wij dat doen. In ieder geval niet bij een mens. Dus of ze nou aan zijn hand likt of aan zijn geslachtsdeel zal die merrie inderdaad niet uitmaken. En ik denk ook niet dat die merrie hier meteen door geschaad is, maar waarom zou dat betekenen dat het maar moet kunnen? Bestialiteit is nou eenmaal niet normaal, zo simpel is het. Er is geen sprake van een gelijkwaardige relatie, een dier kan (in ieder geval naar mijn mening) geen toestemming geven voor zulke dingen.

Het was ook niet zijn eigen paard. Niet dat ik het wel goed zou keuren als hij het met zijn eigen paard zou doen, maar inbreken om zoiets bij het paard van een ander te doen kan m.i. gewoon écht niet. Je zou maar zo'n zieke geest aantreffen bij je paard.


Dat laatste ben ik met je eens, je kunt in deze de sentimentele waarde die een mens aan zijn dier verbind niet buiten beschouwing laten. Máár, daarmee zijn we wat mij betreft op de kern van de zaak: iemand heeft iets gedaan wat wij als niet normaal beschouwen, met iets wat ons dierbaar is. Daarmee is niet het "iets" beschadigd, maar ons gevoel erbij is verkeerd.

Tis voor mij net zoiets als overgooien met de urn met as van oma: oma zal er geen last van hebben, maar degene die dat doet met mijn oma krijgt een honkbalknuppel op zijn kop.

Wat iemand doet met zijn eigen dieren moet hij/zij wat mij betreft volledig zelf weten. Of dat nou is dat de rijke dame d'r vagina insmeert met pindakaas en dat er door Fifi af laat likken, of dat iemand zijn penis in de vagina van een paard stopt: zolang je het dier niet schaadt is het wat mij betreft afgedaan met een welgemeend "boeiend".
We doen zo ontzettend veel dingen waar dieren geen toestemming voor geven (van castraties waardoor de hele hormoonhuishouding veranderd, tot een dierenarts zijn volledige arm in een merrie laten stoppen om een echo te maken, tot het aantrekken van jasjes en schoentjes etc.) dat naar mijn idee alleen maar anders is omdat het seksueel en wat afwijkend is. Seks is sowieso nog wat taboe, seksueel afwijkend is nog wat meer taboe, dus tel 1 en 1 bij elkaar op en men krijgt 3.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 15:54

anjali schreef:
`Op de eerste plaats is deze man gestoord,en op de tweede plaats moet hij van andermans dieren afblijven.


Jij vínd hem gestoord, dat is wat anders dan dat hij gestoord is. Het tweede ben ik met je eens.

Cayenne schreef:
Ik kan me ook echt niet voorstellen dat de pro-dames het goed zouden vinden als iemand dit met hun paard of pony zou doen?

Klopt. Want dat is mijn dier, en daar heb ik sentimentele waarde aan gehecht. Dus niet omdat ik denk dat mijn paard er last van zal hebben, maar omdat ik het geen prettig idee vind. Net zoals dat mensen niet over mogen gooien met de urn waar de as van mijn oma in zit, terwijl oma daar geen last van zal hebben.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 16:59

lovecappie schreef:
verootjoo schreef:
Ik kan Vjestagirl wel volgen hoor. Wat lijdt het paard hier voor schade van :?

Buiten dat is het wel heel erg bijzonder dat dit in iemands hoofd opkomt :\


Ik lees zulk soort reacties meer maar ik neem jouwe even als voorbeeld.

Ben ik dan de enige die ook leest dat de beste man het paard ook gepenetreerd heeft?


Nope, ik denk dat iedereen dat leest. Hoezo?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 17:39

Mijn punt is dat de reden dat dit niet zou kunnen "ieuw jakkie" is. Niet omdat het dier er last van heeft, er hinder van ondervind, er schade van ondervind etc. Maar omdat andere mensen het "ieuw jakkie" vinden.

Wat anderen ook al aanhalen: er is zo veel wat we wél vinden kunnen, voor ons eigen plezier of voor geld, maar omdat dit seksueel plezier is mag het niet? Sterker nog, zaken waar zo'n paard waarschijnlijk veel meer last van heeft (zoals de genoemde arm van DA tot aan zijn elleboog/oksel naar binnen) vinden we wel kunnen, omdat wij het eens zijn met het doel wat het heeft.

Ik wil niet dat andere mensen hun penis in mijn paard stoppen zonder toestemming, maar ik wil ook niet dat andere mensen op mijn paard rijden zonder toestemming.

Ik vind het prima dat mensen dit niet willen voor hun dier, ik vind het prima dat mensen het idee naar vinden. Maar om iemand dan gestoord of ziek te noemen gaat me veel te ver. Als hij dit zou doen met zijn eigen dier, zonder het schade toe te brengen, dan zou dit wat mij betreft gewoon moeten mogen.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 17:51

Arabier schreef:
karuna schreef:
En helaas er zijn nu eenmaal mensen met rare fetischen. Op ngc is een programma taboe. Waar oa voorliefde voor ballonnen, paspoppen, dichte pakjes, voeten, mensen in hondenkostuums inclusief hondenvoer eten, mensen die elkaar graag pijn doen enz. Net als mannen die op vrouwen vallen vrouwen die op vrouwen vallen enz.

Dus gestoord nee aparte voorkeuren misschien wel


Mensen die liefde voelen voor mensen in hondenkostuums zijn ook gestoord


Ben je dan alleen niet gestoord als je houdt van mensen die zijn zoals ze geboren zijn? Dus houden van mensen met tattoo's of oorbellen kan ook niet? Of met hoge hakken aan? Waarom is een hondenkostuum zó anders?

Dat jij het niet snapt, dat het niet jouw ding is, dat het niet in jouw straatje past, wil niet zeggen dat mensen direct gestoord zijn. Ik snap mensen die seks hebben met een paard ook niet. Ik snap mensen die alleen seks kunnen hebben als ze in een furry kostuum zitten ook niet. Maar ik vind ze niet gestoord.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 17:53

Arabier schreef:
JustMe8484 schreef:
Maar wanneer is liefde voelen dan gestoord? Ik denk dat menig blokker 'ja' antwoord op de vraag of hij of zij van zijn paard houdt... Waar ligt dan de grens?


Je mag vallen op ieder persoon in de wereld, vrouwen mannen transneutralen enzo maar geen dieren, dat hoort niet. of kinderen. je mag houden van je paard maar niet seks willen of willen trouwen


100 jaar geleden hoorde je ook niet te vallen op mensen van hetzelfde geslacht. Nog veel korter geleden hoorde je ook niet te vallen op mensen met een ander geloof. Die mocht je wel aardig vinden, maar zeker niet mee willen trouwen.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 17:56

anjali schreef:
StillAngel schreef:
Ben het ook eens met vjestagirl. We vinden de gekste dingen prima, tot het slachten van dieren aan toe zodat wij lekker kunnen genieten van een vleesje e.d. Hierbij heeft het beest het waarschijnlijk amper door. Niet dat ik het hoef te zien maar zolang het beest geen pijn heeft, vind ik het niet misdadig.
Dieren worden inderdaad al op vele manieren mishandeld,en nu zouden ze zich ook nog sexueel moeten laten misbruiken?Want dat is dit toch echt. En dat die man zegt dat die merrie zou instemmen ermee,dat zeggen verkrachters altijd.


Verkrachters zeggen lang niet altijd dat het slachtoffer ermee instemde.
Maar waarom is het wel oké om via een foto aan je overleden poekie te laten vragen of hij het naar zijn zin heeft gehad bij je, of om je paard een extra koekje te geven omdat je wéét dat die blik betekend dattie eten wil, maar niet om te wéten dat een blik betekend dat seks oké is?

En waarom is ál het andere gebruik wel oké, maar dit gebruik niet?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:04

anjali schreef:
@Justme: Dat rijden is het werk van het paard waar hij zijn onderhoud mee verdient.Dat moet een mens ook.Maar niemand hoeft zich sexueel te laten misbruiken,of je nu mens ,dier, kind,of wat dan ook bent.


Dus al die dekhengsten die gehouden worden puur om seksueel gebruikt te worden... Die op dummies moeten springen...
Al die merries die puur gehouden worden als fokmerrie...

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:13

Nachocheese schreef:
Wauw, dieren worden al voor zoveel dingen gebruikt en misbruikt. Laten we dit ook nog een soort van goedpraten. Laat dit alsjeblieft een taboe blijven. Straks hebben we allemaal van die gekkies in de weide staan, want ja het dier voelt er toch niets van?


En als mijn buurman dan een paard heeft wat hij perfect verzorgd (2 dus eigenlijk) die een geweldig leven hebben, maar waar hij wel 3x in de week seks mee heeft. Mag dat dan wel omdat ze nergens anders voor gebruikt worden?

Waar trekken we de lijn? Moet alles wat we doen goed zijn voor dieren? Want dan moeten er een hoop dieren uit Nederland weg en zijn we met zijn allen in 1 klap veganist. Moeten dingen niet-slecht zijn voor dieren? Want dan mag dit ook.

Als deze man het paard uit de stal had gehaald en er in de bak een ritje op had gemaakt dan had dit het nieuws niet eens gehaald. Terwijl het voor de eigenaar waarschijnlijk ook bijzonder vervelend was.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:14

SavannahNx schreef:
@JustMe
Dus jij wilt rijden op een paard vergelijken met seks hebben met een paard?!


Het is beiden gebruik/misbruik maken van een dier, het dier kan voor beiden geen toestemming geven noch weigeren en het dier houdt er in beide gevallen als het goed is niets aan over (en die kans is bij seks nog kleiner dan bij ermee rijden). Wat is precies het verschil?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:21

SavannahNx schreef:
Ben ik met je eens, het verschil is dat seks met een dier not done is. Nooit niet. En de meeste paardeneigenaren hebben een paard en die rijden daarop en hebben er geen seks mee. Want dat is niet normaal.


Nu komen we ergens :).

Dat het niet normaal is, dat ben ik niet perse met je eens maar ik snap je punt. Dat het in onze maatschappij gezien word als not-done dat ben ik ook met je eens.
Maar dat iets waarvan niemand last heeft strafbaar moet zijn, omdat het not-done is, dat vind ik gewoon niet zo logisch.

Andermans dier gebruiken voor seks: strafbaar. Je doet iets waar je geen toestemming voor hebt van de eigenaar en dat mag strafbaar zijn. Net zoals dat je niet een auto zomaar mee kan nemen voor een joyride, kan kamperen in de tuin van de buren of andermans kip mag slachten.
Seks met je eigen dier, en het dier daarbij beschadigen: strafbaar. Das dierenmishandeling.
Seks met je eigen dier, en het dier daarbij niet beschadigen: meh... I don't really care. Dier zal het misschien niet altijd leuk vinden, maar we doen zoveel met een dier wat ze niet altijd leuk vinden.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:01

anjali schreef:
Zouden degenen die dit normaal vinden,het dan accepteren dat zulke mannen bij hun op stal rond zouden lopen?


Als zo'n man daadwerkelijk van mijn dier afblijft: ja. Maar dat vind ik ook van andere mensen op stal: die moeten ook van mijn dier afblijven. Zoals deze man er niet aan hoeft te zitten omdat mijn paard hem verteld dat het oké is om seks te hebben, zo hoeven andere mensen hem geen koekjes te geven omdat mijn paard hen verteld dat dat oké is.

Daarnaast hoef ik het ook niet te zien, maar ik hoef sowieso geen andere mensen seks te zien hebben.

Over pedofilie (dat er mensen zijn die op jonge kinderen vallen): daar ben ik niet perse tegen tegen. Wel denk ik dat het voor deze mensen gemakkelijker zou zijn om deze geaardheid niet te ervaren, want pedoseksualiteit heeft wat mij betreft geen plaats in onze samenleving. Dat is omdat kinderen (mensen) in het algemeen op een totaal andere manier ontwikkelen dan dieren, en zich dus ook een heel ander bewustzijn ontwikkelen. Waar een dier nooit de vermogens zal hebben om zich ergens voor of tegen uit te spreken, gaat een kind dat wel hebben zodra het zich verder ontwikkeld. Voordat het dat vermogen heeft mag je er vanuit gaan dat het antwoord nee is, juist omdat het later wel dat vermogen ontwikkeld.

Ik zou het wel fijn vinden trouwens als mensen het op de bal willen blijven spelen ipv op de man. Ik hoef geen berichtjes dat ik naar een psycholoog zou moeten oid. Dat bepaal ik zelf wel. Bij voorbaat dank.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:09

Djali schreef:
Ik kan mijn ogen niet geloven, wat hier allemaal geschreven wordt :')

Dus omdat één bepaalde bokker met "goede" argumenten komt, kan dit gedrag plots in een ander daglicht gesteld worden, is het voor discussie vatbaar..?

Absoluut niet mee eens.

Een paard heeft een vergelijkbaar 'zwakzinnig' denkniveau als een peuter / kleuter. Om nog maar te zwijgen over hun gebrek aan zelfbewustzijn. Als mens hier misbruik van maken is op geen enkele manier goed te praten!!!
Als een volwassen persoon zich aan een baby vergrijpt, dan is dit niet erg omdat de baby zich totaal niet bewust is van seksualiteit?

Kom op zeg. Te erg voor woorden dit.


Maar waarom is het dan wel oké om gebruik van te maken door erop te gaan zitten, door ze zwanger te maken wanneer het ons uitkomt en zelfs om ze op te eten?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:17

Djali schreef:
Vjestagirl schreef:
Maar waarom is het dan wel oké om gebruik van te maken door erop te gaan zitten, door ze zwanger te maken wanneer het ons uitkomt en zelfs om ze op te eten?


Open daar dan een topic over... ruimte voor discussie genoeg op bokt.
Maar ga nooit op wat voor manier dan ook dit ronduit walgelijke gedrag goedkeuren.


Het punt is: volgens mij is het hetzelfde. Je kunt niet het een goedkeuren en het ander niet. Iig niet zonder jezelf tegen te spreken.

En dat jij het ronduit walgelijk gedrag vínd, wil niet zeggen dat het dat ís.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:24

lovecappie schreef:
[



Zoals ik al eerder vroeg zou ik het fijn vinden als je het op de bal wil spelen ipv op de man. Ik hoef geen berichtjes dat ik hulp moet gaan zoeken, dat maak ik zelf wel uit.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:27

lovecappie schreef:
Vjestagirl schreef:
Zoals ik al eerder vroeg zou ik het fijn vinden als je het op de bal wil spelen ipv op de man. Ik hoef geen berichtjes dat ik hulp moet gaan zoeken, dat maak ik zelf wel uit.


“Wat mij betreft”. Meningsuiting, net zoals jij je (belachelijke) mening mag geven hier.


Behalve dat ik mijn mening geef over het onderwerp, niet over jou.
Ik wil je dus ook vragen om je te houden bij het onderwerp, niet bij wat je van mijn geestelijke gesteldheid vindt.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:30

anjali schreef:
ik vrees dat de hoge temperaturen van de laatste tijd de hersenen van vele Bokkers hebben laten smelten.Anders kan ik ik de absurditeit van deze discussie niet verklaren.


Dat denk ik ook!

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:36

lovecappie schreef:
Vjestagirl schreef:
Behalve dat ik mijn mening geef over het onderwerp, niet over jou.
Ik wil je dus ook vragen om je te houden bij het onderwerp, niet bij wat je van mijn geestelijke gesteldheid vindt.


Ooooo mag je zeker vragen, maar ik mag alsnog mijn mening over jouw “gesteelijke gesteldheid” hebben. Niet verboden, en daarnaast na het voorafgaande ook niet geheel onterecht, toch?


Tuurlijk mag je er een mening over hebben. Je hoeft het alleen niet perse hier te verkondigen. Misschien kun je er een eigen topic over starten? Want mijn geestelijke gesteldheid is niet het onderwerp van dit topic.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:44

lovecappie schreef:
Jildau schreef:
Ik lees alleen dat je het raar en vreselijk vindt en dat de man niet goed bij z'n hoofd is en gestoord enzovoorts. Ik lees niet welke last het paard ervan vindt. Fysiek, mentaal of beide.


Als je goed leest heb ik het ook over het feit dat het paard het wél zou merken (aangezien er toen nog gespeculeerd werd dat het dier er weinig van mee zou krijgen), en dat het het gaat om het DOEL en de REDE waarom je “iets” bij een dier naar binnen brengt. Ik vind het niet perse vreselijk voor het paard omdat het “goor” is, ik vind het vreselijk omdat het bij mij onder de noemer verkrachting valt. Als je ook goed leest benoem ik dat een arm van een DA voor een medische rede ook zeker niet aannemelijk is voor het paard en inderdaad misschien wel vervelender, maar zolang dat voor medische doeleinden is en niet uit (seksueel) belang van de mens vind ik dat niet te vergelijken.

En voordat je er over gaat beginnen; als je óók weer goed leest vertel ik ook dat ik geen voorstander ben van insimineren. Maar ook dat vind ik niet te vergelijken met deze situatie (zoals ik al zei, als je goed had gelezen).


Inseminatie is voor monetair belang (iig vanuit de dierenarts, en misschien wel vanuit de eigenaar die bijvoorbeeld en veulen kan fokken voor de verkoop). Is dat dan prostitutie? Gebruik maken van het geslacht van het dier om geld te verdienen? Misschien meer pooierij
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 28-07-18 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:47

Djali schreef:
Nogmaals: ik kan dit gewoon echt niet geloven... en dat voor het immer ethisch correct bokt.

Ik hou het er maar op dat alles vanachter een computerscherm zo makkelijk gezegd en geschreven wordt en dit allemaal gewoon nergens op slaat. En de dag dat het een paard (of hond, of kat) in jullie omgeving overkomt, jullie wel heel anders zullen kraaien.


Wie weet laat jouw buurvrouw haar chihuahua wel iedere dag een pot pindakaas van d'r vagina af likken. Je hebt geen flauw idee wat er achter gesloten deuren gebeurd, maar zolang t dier er geen last van ondervindt...

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, agesus, ardanwan, Blacky94, boemel, diemth, Dries1990, Esplendido, Estera, Geerten, Gini, IASCrawler, JoannevZ, JorineV, joyce83, LaDonna75, LiannePuthzy, lovemyhorse1, Mediatoolkitbot, Mellers, miamivice, moralian, pillow, roosjenat, stella92, xAnthea en 111 bezoekers