Kevin Jochems wint Grote Prijs Hickstead

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14040
Geregistreerd: 20-04-16

Kevin Jochems wint Grote Prijs Hickstead

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-18 11:47

knhs
Springen

Afbeelding
Kevin Jochems met Captain Cooper. Foto door Marjoow

KNHS Talententeamlid Kevin Jochems heeft een super prestatie geleverd door in het Engelse Hickstead de prestigieuze Longines King George V Gold Cup te winnen.

Jochems bleef net als zeven andere ruiters foutloos in het basisparcours. In de barrage bleef Jochems met Captain Cooper wederom foutloos en was daarbij ook het snelste in deze Grote Prijs. Voor Jochems een van de, zo niet de mooiste overwinning uit zijn carrière.

“Het is hier wel echt heel speciaal”, vertelt Kevin Jochems. “De piste is glooiend en enorm groot met hele massieve hindernissen. Dat grote grasveld hier, dat ligt mijn paard perfect. In de barrage waren het ook eigenlijk alleen maar lange lijnen. Ik moest als eerste van start in die barrage en kon alles rijden volgens plan. Het liep echt goed en we kregen overal de eerste afstand. Toen ik over de finish kwam had ik ook echt het gevoel dat we snel waren. Dat bleek want niemand ging meer sneller, ook niet de combinaties die een fout kregen. Ik rijd Captain Cooper nu een jaar en we zijn echt een combinatie geworden. Hij heeft hier ook echt alles gegeven, van mij mag hij nog even blijven”, laat Jochems lachend weten. Jochems rijdt voor de handelsstal van Leon Thijssen die ook eigenaar is van deze Captain Cooper.

Tevreden bondscoach
Bondscoach Rob Ehrens is ook zeer tevreden na afloop. “Het was een dikke grote prijs zoals altijd hier en het is een moeilijk glooiend terrein. Kevin heeft het super gedaan, maar ook de andere paarden sprongen goed. Het was heel zuur voor Angelique Hoorn. Zij reed met haar op dit niveau onervaren paard Brego R’N B mooi foutloos. Na het parcours werd er een klein wondje op de flank geconstateerd. We hebben haar parcours teruggekeken en kunnen niet ontdekken wat er gebeurd is, ze reed ook met een hele stompe spoor. Jammer, maar regels zijn dan regels en ook een heel klein open plekje betekent uitsluiting.”
Deze getalenteerde Brego R’N B stamt net als winnaar Captain Cooper van de hengst Namelus R.

Longines FEI Nations Cup
Zondag staat de Longines FEI Nations Cup op het programma in Hickstead. TeamNL gaat hierin van start met Willem Greve, Johnny Pals, Harrie Smolders en Kevin Jochems. De loting vindt later vandaag plaats, na deze loting bepaalt de bondscoach ook de startvolgorde binnen het team. Ehrens, “We zijn hier met vijf ruiters, Angelique zit nu niet in het team. Haar paard liep dit weekend voor het eerst op dit niveau en heeft het al super gedaan tot nu toe. We willen hem dan niet meteen de landenwedstrijd er achteraan laten lopen. Over twee weken gaan we naar Dublin en daar zit Angelique in principe wel in het team samen met Willem Greve, Kevin Jochems en Johnny Pals. Doron Kuipers gaat dan mee als vijfde man.”

Uitslag Longines King George Cup Hickstead
1. Kevin Jochems – Captain Cooper, 0/0 - 50.35 sec
2. Massimo Grossato (Ita) – Lazzaro delle Schiaves, 0/0 - 52.64 sec
3. Amanda Derbyshire (Eng) – Roulette DH, 0/0 - 53.21 sec

Kijk hier voor de volledige uitslag.