Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:26

Daks schreef:
Die Cena doen momenteel niks anders dan stemming maken. Zie de berichten over het water bijvoorbeeld.

Zie de berichten over de bijenkasten. Gelijk kwakken ze alles op internet, SBB krijgt daardoor niet eens de tijd om zelf te handelen. En vervolgens maar weer SBB afzeiken.

Ook zij hebben niet met iedereen contact en ook zij gaan geen verschil maken met al hun belachelijk hoge donaties.

Als je om verslagen vraagt van de donaties krijg je als antwoord dat ze dat privé willen houden of een gedeelte maar laten zien. Dat komt op mij over of ze niet 100% eerlijk zijn.


En nog wat waar stonden hun midden in de nacht? Nee niet te voeren oid daar stonden wel andere mensen.



Dat is jou mening,gelukkig denken veel mensen anders.

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 20:46

Wat is er met bijenkasten?

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:06

Veulen84 schreef:
Wat is er met bijenkasten?


Er was perongeluk tegen de bijenkasten aangekomen met maaien.

Gelijk grote kritiek dat SBB dat expres had gedaan en zelfs bijen dus in de slechte handen van SBB waren.

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:02

Daks schreef:
Veulen84 schreef:
Wat is er met bijenkasten?


Er was perongeluk tegen de bijenkasten aangekomen met maaien.

Gelijk grote kritiek dat SBB dat expres had gedaan en zelfs bijen dus in de slechte handen van SBB waren.


Serieus? |o

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:27

Veulen84 schreef:
Wat is er met bijenkasten?



de bijenkasten zijn ind omver gereden met maaien, niet zo handig :+ .


daarbij SBB wordt vet gesponsord, betaald door alle inwoners van NL. daar mogen ze best wat voor terug doen toch

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:47

Dat doen ze toch al? Ze onderhouden onze natuur. Dat is al sponsoring van onze longen en leven.

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:05

Veulen84 schreef:
Dat doen ze toch al? Ze onderhouden onze natuur. Dat is al sponsoring van onze longen en leven.



Dan mogen ze van onze centen toch wel wat beter hun best doen!
Het is in de ovp een dikke bende,op andere plekken wordt het veel beter geregeld.

pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:16

SBB zou er verstandig aan doen om het hele gebied af te sluiten voor publiek. Je zou toch gek worden om met alles wat je doet op de vingers te worden gekeken door mensen die overal wel wat over te zeiken hebben.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:42

pillow schreef:
SBB zou er verstandig aan doen om het hele gebied af te sluiten voor publiek. Je zou toch gek worden om met alles wat je doet op de vingers te worden gekeken door mensen die overal wel wat over te zeiken hebben.


Amen

sterregoud
Berichten: 1838
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:15

Veulen84 schreef:
Dat doen ze toch al? Ze onderhouden onze natuur. Dat is al sponsoring van onze longen en leven.



Nou, nee, juist door zo'n veestapel als bij de OVP vergroot je de CO2 uitstoot. En voor zuurstof moet je daar niet zijn, met nog nauwelijks enige vegetatie.

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:12

pillow schreef:
SBB zou er verstandig aan doen om het hele gebied af te sluiten voor publiek. Je zou toch gek worden om met alles wat je doet op de vingers te worden gekeken door mensen die overal wel wat over te zeiken hebben.



Tuurlijk!!!!!!
Kunnen ze hun gang maar gaan met uithongeren,vergiftigen en weet ik veel wat ze allemaal met die dieren daar uitvreten.
Zo veel mogelijk controle op die lui daar,doen ze misschien ook nog eens wat voor hun centen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:10

loriene schreef:
pillow schreef:
SBB zou er verstandig aan doen om het hele gebied af te sluiten voor publiek. Je zou toch gek worden om met alles wat je doet op de vingers te worden gekeken door mensen die overal wel wat over te zeiken hebben.



Tuurlijk!!!!!!
Kunnen ze hun gang maar gaan met uithongeren,vergiftigen en weet ik veel wat ze allemaal met die dieren daar uitvreten.
Zo veel mogelijk controle op die lui daar,doen ze misschien ook nog eens wat voor hun centen.


:')

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:25

Polly schreef:
Maar ze zorgen er ook voor dat een heel aantal mensen zich niet langer inzetten voor de ovp omdat de methodes die ze hanteren nou niet echt van veel respect getuigen.
Ik ben korte tijd lid geweest van de fb pagina maar ik had gewoon last van plaatsvervangende schaamte.
En in was bepaald niet de enige.



Ik ben daar gebanned, omdat ik iets zei waar de dames het niet mee eens waren... Als je kritiek levert op de manier wat zij doen word je eruit gegooid.

pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:21

loriene schreef:
pillow schreef:
SBB zou er verstandig aan doen om het hele gebied af te sluiten voor publiek. Je zou toch gek worden om met alles wat je doet op de vingers te worden gekeken door mensen die overal wel wat over te zeiken hebben.



Tuurlijk!!!!!!
Kunnen ze hun gang maar gaan met uithongeren,vergiftigen en weet ik veel wat ze allemaal met die dieren daar uitvreten.
Zo veel mogelijk controle op die lui daar,doen ze misschien ook nog eens wat voor hun centen.

Nou nou nou. Jij weet wel waar je het over hebt, dit bedoel ik dus met overtrokken grote mond reactie's. Alsof de mensen van SBB hier gewoon heel bewust en expres die dieren laten omkomen. Denk je nou werkelijk dat het die medewerkers niks boeit? SBB doet heel veel goede dingen met onze centen. Dit project is mislukt dat weet iedereen en SBB ook, maar om dan maar te stelllen dat ze niks goed doen.

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:10

Overtrokken vind ik helemaal niet.
Geef eens een paar voorbeelden wat ze goed doen dan uit eigen initiatief?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 17:19

Ik was vorig jaar een weekend in Wassenaar en daar ligt echt een prchtig gebiedje (veel kleiner als de ovp ) van SBB.
Daar begreep ik van zo'n vogelzoeker dat de paarden en koeien wel gewoon eten krijgen in de winter en het teveel aan dieren wordt weggehaald.
Het gevolg: echt oprecht een prachtig gebied met goede vegetatie en heel veel vogelsoorten (die man heeft allerlei soort genoemd, maar ik kan het niet onthouden :+ )
Ik snap niet wat daar nu op tegen kan zijn. Alle partijen hebben in dit gebied de voordelen, en er hoeft niemand voor te lijden.

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 17:32

Sunnda schreef:
Ik was vorig jaar een weekend in Wassenaar en daar ligt echt een prchtig gebiedje (veel kleiner als de ovp ) van SBB.
Daar begreep ik van zo'n vogelzoeker dat de paarden en koeien wel gewoon eten krijgen in de winter en het teveel aan dieren wordt weggehaald.
Het gevolg: echt oprecht een prachtig gebied met goede vegetatie en heel veel vogelsoorten (die man heeft allerlei soort genoemd, maar ik kan het niet onthouden :+ )
Ik snap niet wat daar nu op tegen kan zijn. Alle partijen hebben in dit gebied de voordelen, en er hoeft niemand voor te lijden.



Waarom kan dat niet in de ovp?
Dat snap ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 17:47

loriene schreef:
Sunnda schreef:
Ik was vorig jaar een weekend in Wassenaar en daar ligt echt een prchtig gebiedje (veel kleiner als de ovp ) van SBB.
Daar begreep ik van zo'n vogelzoeker dat de paarden en koeien wel gewoon eten krijgen in de winter en het teveel aan dieren wordt weggehaald.
Het gevolg: echt oprecht een prachtig gebied met goede vegetatie en heel veel vogelsoorten (die man heeft allerlei soort genoemd, maar ik kan het niet onthouden :+ )
Ik snap niet wat daar nu op tegen kan zijn. Alle partijen hebben in dit gebied de voordelen, en er hoeft niemand voor te lijden.



Waarom kan dat niet in de ovp?
Dat snap ik niet.


Ben jij echt 53? Dat snap ik niet.. ik had je 40 jaar jonger geschat door je berichten.
Kijk even op de site van SBB en bezoek een paar gebieden.. Zoveel doen ze dus. Naast de gebieden die ze onderhouden verzorgen ze excursies waardoor mensen nog iets leren over de natuur en worden de dieren die in de gebieden leven beter beschermd.
SBB heeft niet het eindbesluit zoals al zo vaak gezegd is, dat heeft de provincie. Daarnaast is dit 1 gebied, 1 voorbeeld van een gebied terwijl er genoeg plekken zijn waar het wél goed gaat allemaal en waar wild en grote grazers samen komen waardoor en nu nog gebieden zijn zonder maaimachines en dergelijke. Voor de vogels die hierheen komen is dat cruciaal.

Voordat je gaat schreeuwen dat alles fout is moet je je misschien eerst eens verdiepen in wat ze allemaal doen, hoe ze dat doen en waar ze dat doen.

se7entje

Berichten: 841
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Brabant

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 18:34

Dat is denk ik ook voor vele de verontwaardiging , overal anders in Nederland doet SBB naar mijn weten gewoon goed werk en daar lijken ze gebrainwashed...

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 21:05

se7entje schreef:
Dat is denk ik ook voor vele de verontwaardiging , overal anders in Nederland doet SBB naar mijn weten gewoon goed werk en daar lijken ze gebrainwashed...



Dat bedoel ik dus

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 22:46

pillow schreef:
loriene schreef:



Tuurlijk!!!!!!
Kunnen ze hun gang maar gaan met uithongeren,vergiftigen en weet ik veel wat ze allemaal met die dieren daar uitvreten.
Zo veel mogelijk controle op die lui daar,doen ze misschien ook nog eens wat voor hun centen.

Nou nou nou. Jij weet wel waar je het over hebt, dit bedoel ik dus met overtrokken grote mond reactie's. Alsof de mensen van SBB hier gewoon heel bewust en expres die dieren laten omkomen. Denk je nou werkelijk dat het die medewerkers niks boeit? SBB doet heel veel goede dingen met onze centen. Dit project is mislukt dat weet iedereen en SBB ook, maar om dan maar te stelllen dat ze niks goed doen.


Maar sbb laat die duizenden dieren toch bewust verhongeren? Of wil je dat nu ontkennen? En ze hebben braaf het uitgestippelde beleid uitgevoerd. Niet een keer heb ik iets gelezen over een actie van ze of staking. Keihard zijn ze bezig geweest om deze misstanden onder de pet te houden. Het is onmogelijk om maanden lang dieren te doden en “op te ruimen” als het je ook maar iets boeit. Want we hebben het hier niet over een paar oude of zwakke dieren. We hebben het over duizenden dieren. Jaar na jaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 12:54

loriene schreef:
se7entje schreef:
Dat is denk ik ook voor vele de verontwaardiging , overal anders in Nederland doet SBB naar mijn weten gewoon goed werk en daar lijken ze gebrainwashed...



Dat bedoel ik dus


Als het in alle andere gebieden wel goed gaat dan zou je ook kunnen stellen dat SBB hier niet zo'n grote vinger in de pap heeft en het dus zeker niet alleen bij SBB vandaan komt hoe het daar gegaan is.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:27

Dat dus dees_daan.

SBB voert alleen uit. Provincie en staat zijn de eigenaren van het gebied niet SBB

se7entje

Berichten: 841
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Brabant

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:28

Ik denk schuld van beide...

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:04

se7entje schreef:
Ik denk schuld van beide...

In de zin van SBB had veel eerder en veel harder aan de bel moeten trekken over de misstanden in het ovp-beleid? Ja, absoluut, helaas is Nederland niet zo'n actie/stakingsland en wordt er eerder naar kamergeleerden geluisterd dan naar de ervaringsdeskundigen die de rommel in werkelijkheid moeten opruimen.